30 Gün Blog Yazısı Yazma Denemesi | 3. Gün | Tûtînâme

in #tr5 years ago


Source

kısa şiir: özlem pencereleri gece açılır.

Gündüz her şeyi oluruna bırakmak daha kolaydı ama gece başka oluyordu.

Her sabah uykumdan uyandığımda, biraz daha uyumaya ihtiyacım var diyorum. Çünkü vaktimin ne kadarını uykuda geçirirsem, daha az yaşamış olacakmışım ve daha az yaşamalıymışım gibi geliyor. Yaşamak büyük bir yük gibi sanki sırtımda. Her gün böyle uykulardan uyanıyorum ve hiçbir şey olmamış gibi sesime neşe katıp kahvaltı hazırlıyorum. İçimin sızısını kimse görmüyor. Dışarıdan bakınca böylesine görünmüyor olmak, beni bir enkazdan sağ salim çıkmış gibi gösteriyor. Oysa ben dağ olmaktan fazlasıyla yoruldum.



Source

Hareket kederi dağıtıyor. Biraz yer değişikliği belki içimdeki cümleleri de değiştirir.

Papağanım omzumda, yazarken ilgim kendisinde olmadığı için sürekli ilgi çekmeye çalışıyor. Onun yanındayken mutlaka onunla ilgilenmemi istiyor. Eğer istediğini yapmazsam bilgisayarımın ekranına konuyor ve bir şekilde yazmamı engellemeye çalışıyor. Birkaç cümlede bir mutlaka onunla konuşmalı, ona güzel sözler söylemeli, onu öpücüklere boğmalı, onunla oyun oynamalıyım. Beni hayata bağlayan bir güzellik bu aslında :) Sabahları hâlâ kalkıp hayata karışabiliyorsam onun sayesinde diyebilirim. Yanına gittiğimde onun mutluluğu bana da bulaşıyor hemen. Geleceğim saati bildiğinden çoktan yemeğini yemiş, suyunu içmiş ve beni beklemekte oluyor :) Bugün yazacaklarım belli oldu galiba. Biraz papağanlardan bahsetmek istiyorum bugün.

Papağan almadan önce bilmeniz gerekenler neler, ailenize bir papağan katıldığında hayatınız nasıl değişir, nelere dikkat etmeniz gerekir biraz bunlardan konuşalım.



Source

Bir papağan edinmeden önce çok iyi araştırma yapmalı ve bulabildiğiniz her kaynağı okumalısınız. Hiçbir şey bilmeden böyle bir adım atarsanız hüsrana uğramanız ve uğratmanız çok olası. Papağan beslemek çok fazla sorumluluk isteyen bir şey. Pek de kolay olduğu söylenemez. Petshoplarda satıcıların geneli sadece ticari olarak düşündüğü için hem uygun olmayan koşullarda hayvan satışı yaparlar hem de sizlere uygun olmayan ekipmanları satarlar. Bu nedenle papağan almadan önce bolca araştırma yapmanız ve bilerek gitmeniz, onun iyiliği için şart.

İnsanların çoğu şöyle düşünür; yemini veririm, suyunu veririm, dursun kafesinde ne olacak ki. Ne kadar bencilce bir düşünce tarzı değil mi.

Papağanlar hakkında unutmamanız gereken bir şey: onlar asla evimizin bir köşesini süsleyen bir süs eşyası değildir. Papağanlar, genel kabule göre, 3-6 yaş çocuk zekasına sahip canlılardır.

Ve şimdi petshoplarda sergilenenleri düşünün ve sonra hayal edin; o satılığa çıkarılmış ya da sergilenen kuşun yerine küçük bir kafese hapsedilmiş bu yaşlarda bir çocuk koyun. Neler düşünür, neler yaşar, neler hisseder, nasıl korkar? Yalnız ve sevgisiz bırakıldığını düşünün. Sizden tek isteğim, bir papağan evlat edinecekseniz, bu bilince ve sorumluluğa sahip olmanız. Ve kuş beyinli söylemini tekrar etmeden önce bir kez olsun düşünmeniz.


Source

Bir papağanınız varsa onun iyiliği için bolca araştırma yapmanız, bolca okumanız gerekir. Çünkü ne yazık ki ülkemizde "kuşlardan anlayan veteriner hekim" bulmak çok çok zor. Çoğunlukla kuşçulara yönlendiriyorlar. Papağanım hastalandığında birçok veteriner hekime ve belediyelerin, üniversitelerin hayvan hastanelerine başvurup, veterinerlerin bu konudan anlamadıklarını ve konu ne olursa olsun antibiyotik vererek başlarından attıklarını görünce, papağanını kurtarmak için günlerce araştırma yapmış, yerli yabancı onlarca makale okumuş biri olarak, papağanımızın sağlığı için en büyük görevin bizlere düştüğünü söyleyebilirim.

Maalesef çoğu insan okumayı, herhangi bir durum için araştırma yapmayı sıkıntılı bir durum gibi, gereksiz bir şey olarak görüyor ve hazıra konmayı, sürekli bir şeyleri başkalarının kendileri için yapmasını istiyor. Hâlbuki biraz okusak yanlışa düşmeden önce tedbirimizi alabiliriz. Onların her bir davranışının, çıkardıkları her bir sesin size onlar hakkında bir şey öğrettiğini ve onu tanımanızı, onunla aranızda bir bağ kurmanızı ve dolayısıyla onu anlamanızı sağladığını görüp, sorunları çözebilmenizi sağlar.

Papağanlar tıpkı bir çocuk gibidir.

0-6 yaş arası çocuk eğitimiyle ilgili yazılar da okuyabilirsiniz bu alanda kendinizi geliştirmek için. Her bir papağanın kendine has bir karakteri oluyor, kiminin sevdiği bir şeyi diğeri sevmiyor, ona yapılmasından hoşlanmıyor. Genellemelere göre papağan yetiştirmek imkansız gibi bir şey. Kendi papağanınızı anlamak için ona ilgiyle ve sevgiyle yaklaşıp nasıl bir karakterde olduğunu çözmeniz gerekir. Anlama gerçekleştiğinde, tüm sorunlar da teker teker çözülüyor zaten.

Bu yazımın devamında papağanlar hakkında kendi öğrendiklerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Önce papağanı tanımak nasıl olur ondan bahsedip, nasıl mutlu ederiz, nasıl eğitiriz gibi konularda da kendi yöntemlerimi paylaşmak istiyorum. Kafes düzeni, ekipmanlar, tünekler, yemlikler, suluklar nasıl olmalı, ve en önemlisi papağanınız için bir oyun alanı ne kadar önemlidir, bu konulara dair de bildiklerimi paylaşmak isterim.

Oyuncak konusu da var elbette. Ne tür oyuncaklar alabiliriz, kendimiz nasıl oyun ve oyuncaklar tasarlayabiliriz, oldukça geniş bir konu. Eve kesinlikle bir “kuş” almıyorsunuz. Bir “çocuk” alıyorsunuz. Öncelikle bunu aklınızdan hiç çıkarmayın. Benim oğlum oyuncaklardan fazla hoşlanmıyor. İlk etapta hep uzak duruyor ama sonra sonra mutlaka ilgisini çekiyor :) Her papağanın farklı karakteri oluyor, bahsetmiştim. Her papağan doğuştan farklı mizaca sahiptir, insanlar gibi tıpkı. Zamanla vakit geçirdikçe insan onun nasıl bir karakterde olduğunu, neyi sevdiğini, neden asla hoşlanmadığını, neyi bazı zamanlarda sevmediğini, mutlu mu mutsuz mu olduğunu anlıyor. Bütün bunları anlayabilmek için önce onun dilini öğrenmeli, onun sizi dinlediği gibi siz de onu dinlemeli ve anlamaya çalışmalısınız. Karakterini çözdükten sonra da onu “olduğu gibi kabul etmelisiniz”. Ve bu tip şeyler zamanla olur.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere, okuyan herkese çok teşekkür ederim.

Sort:  

Veteriner hekim bulma konusunda ben de sorun yaşamıştım. 3 sene önce duvara çarpmış bir güvercin bulmuştum. Ne yiyor ne içiyordu boynu bükük öylece duruyordu. Ölecekse en azından yalnız oracıkta ölmesin diye alıp eve getirmiştim. Büyük ihtimalle boynunu kırmış olabilirdi bilmiyorum. Şuan gözümün önüne geldi hala üzülüyorum o kuşa. Her yeri aradım ama bir türlü bilgi ya da hekim konusunda iletişim numarası bulamamıştım. Zaten zavallı kuş o gece aniden çırpınıp ölmüştü. Böyle şeyler bana çok ağır geliyor ama işte gönül razı olmuyor bırakmaya. Bu konularda gerçekten hala çok eksiğimiz var. Her yer kedi köpek sağlığından anlayan veteriner hekimlerle dolu. Umarım diğer hayvanlar içinde hekimler çoğalır da onlar da sıkıntı yaşamaz.

İnsanlara hayvanların çok iyi geldiğine inanırım her zaman. Benim de evde Şila isminde kedim ve taşındığım bölgede alıştığım iki köpek var onlarsız yapamaz oldum. Bahsettiğiniz gibi onlara bir an bakmak bile insana huzur veriyor. En mutsuz anlarımda yanıma sokulması o an yaşadığım kötü şeyleri aklımdan alıp götürüyor.

Papağanlar konusunda bilgilerinizi ve tecrübelerinizi paylaşmak eminim bir çok kişiye faydalı olacaktır. Bana oldu şahsen bu yüzden teşekkürler :)

Veteriner hekimler genelde küçük hayvanları önemsemiyor galiba :( Buraya yakın bir ilin hayvan hastanesine gidecektik, gitmeden önce arayıp bilgi almak istediğimde gelseniz de çok bir şey yapamayız deyip bir ilaç önerdi. Oysa ben dışkı tahlili vs yaptırmak istiyordum çünkü uzun zamandır geçmeyen bir ishal sorunumuz vardı. Kaç veteriner çözüm bulamadı, insan kendini çok çaresiz hissediyor öyle bir durumda kalınca. Günlerce araştırdım kendimce bir şeyler denedim tam olarak hâlâ çözemesem de eskiye göre gelişme var.

Pikachu olmasaydı ben hayata yeniden adapte olamazdım galiba. Tutunacak dalım oldu resmen.

Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim, mutlu ettiniz beni :)

Dediğiniz gibi sanırım ufak hayvanları değersiz görüyorlar. Geçmiş olsun umarım eskisinden de iyi olur sağlığına kavuşur.

Çeyrek asır önce vardı benim de cango adında bir papağanım ama üzücü bir şekilde ölmüştü 😕 O öldükten sonra uzunca bir süre her gün ağlamıştım... Sonra bir daha kuş sahiplenmedim... Bilmiyorum belki de zihnimdeki abuk kuş odur.

Evde bir hayvanla hayatı paylaşmak çok güzel. Şimdi ise şapşal bir köpeğimiz var :) bizi pek mutlu ediyor

Hocam öncelikle başınız sağolsun insan en ufak bir şeye bile alışıyorlarmış ayrılık zor geliyor:(

Bence siz ölen kuşunuzu beyninizde öldürmemiş ve hala beyninizde yaşatmaya devam ediyorsunuz hem de abuk subuk bir dönüşüm halinde :)

Papağanımı kaybedersem kendime gelebilir miyim bilmiyorum, evin yaramaz bebeği gibi, etrafımda olmasına çok alıştım.

Bilmiyorum belki de zihnimdeki abuk kuş odur.

O olmalı. :)

Benim de muhabbet kuşum vardı, karşı komşunun kuşuna kaçtı terk etti beni :)

Güzel bir paylaşım olmuş emeğine sağlık:)

Teşekkür ederim ama kaçan kuşun için üzüldüm. İnsan çok alışıyor varlıklarına değil mi:) İkisini birlikte alsaydınız siz de 🤷‍♀️

Vay hocam ya, hayvanım yok ama ilgiyle hepsini okudum özellikle şu bilgiden sonra ilgim hiç dağılmadı

Papağanlar, genel kabule göre, 3-6 yaş çocuk zekasına sahip canlılardır.

Hiç bilmiyordum. İlk defa duyuyorum teşekkür ederim.

Okuduğunuz için asıl ben teşekkür ederim. 🙂

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @neokuduk.

Congratulations @neokuduk! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 4000 upvotes. Your next target is to reach 5000 upvotes.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

SteemWhales has officially moved to SteemitBoard Ranking
SteemitBoard - Witness Update

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Teşekkür ederim 🍀

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by neokuduk from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64647.16
ETH 3160.49
USDT 1.00
SBD 4.13