Steemit'te Kazanç Dağılımı Değişti

in #tr7 years ago (edited)

cover.jpg
geralt

Son yaşanan Steem'e zor ulaşma sorunun ardından, bir yenilik geldi:

Artık ödül dağılımı yapılırken;
SBD + SP yerine
SBD + STEEM + SP şeklinde dağıtım yapılıyor.


Bununla birlikte yüzde hesaplamalarında da bir değişiklik var gibi ama şahsen henüz çözemedim. @ned ya da @steemitblog hesaplarında bir açıklama aradım, göremedim. (belki de benim gözümden kaçmış olabilir)

Kendi cüzdanım üzerinden hesaplamaya çalıştığımda, yazar/küratör dağılımının her iki konu için farklı olduğunu gördüm. Birisinde ~%15 iken birisinde ~%17 idi. Utopian/dMania/Zappl konuları da değildi. "Küsuratların yuvarlamasından kaynaklanıyordur" dedim ama kendim de buna tam inanamadığım için, başka profillerden de baktım.


@Anadolu'nun "Steemit İle Nasıl Tanıştınız?" Sorusuna Verilen Cevaplar" yazısı 7 günü geçtiği için, ödül geldiğini gördüm. Hesaplayınca daha farklı bir sonuç çıktı:

~%22.18 Kürasyon, ~%77.82 Yazar dağılımı vardı:
o3.jpg



Ardından rasgele bir konu için baktım;

%19 Kürasyon %81 Yazar ödülü vardır:
o2.jpg



Son olarak @jerrybanfield'ın yayınlamış olduğu bir konuya baktım;

%13 Kürasyon %87 Yazar ödülü vardı:
o1.jpg


Yazar ve Kürasyon dağılımını çözemedim.
Bununla birlikte, ödül üzerine tıklayınca çıkan kutucukta yazan SP miktarı aynen cüzdana yansımış durumda.
Kutucukta görünen SBD miktarı ise STEEM+ SBD olarak dağıtılmış.

Önce, SP'nin yüzde 1'i ya da yüzde 0.5'i STEEM olarak verimiş, sonra kalan miktar SBD olarak verilmiş diyesim geliyor ama rakamları sevsem de şimdilik bu kadar hesap yeter zira güneş doğmak üzere..

Dağılım hesabını çözen ya da resmi kaynaklardan bilgi edinen varsa, yorum olarak paylaşırsa hepimiz öğrenmiş oluruz ;)

Sort:  

Kürasyon ödülü için ortalama %25 değil, %20 alınmış gibi duruyor. Yazarın ödül oranı itibar puanı, SP vs.'ye göre ayarlanmış olabilir. Bir de Jerry kendisini oylamamış, bunun olumlu anlamda etkisi olabilir. SBD=1$ beklentisi hala devam ediyor. Hardfork 20 tam olarak neler getirecek bakalım.

Yazarın SP'si değil de puanı baz alınırsa, whale olmayan ama puanı yüksek hesaplara bir damla da olsa avantaj sağlaması güzel olur.

Hard fork ta yapılacak en güzel şey spam yorumlara karşı sert önlemler almak hatta spam avcılık ödülü olabilir ve kürasyonun %30 a çıkarılması konulara bakıyorum yorum yok olanlarda spam yorum. Her spam başı 0,5 sbd ödül verseler. 5 spam yorum yapanın itibarını düşürseler o zaman kalite artar bence. Konu yazıyorsun altında yorum gelmiş "bencede" yazıyor. Sen kimsin otorite misin? Diyecen tartışma çıkacak olmayacak

Twitter'ın tersi olsa, en az 200+ karakter.. ?

Upvote zamanıda etki ediyor yalnız 0-15 dk arasında upvote verirsen kürasyonun %10 unu 15-27 arası upvote verirsen %50 ve 27-30 arasında %90 30 dk sonrası %100 oluyor. Mesela 10 $ upvoten varsa 16.dk beğendiysen 5 $ konuyu paylaşana 5 dolar upvote verenlere gidiyor.
İkinci bi nokta upvote gücü yüksek olan yüksek kürasyonun alıyor 0.01$ ile 1$ farklı kürasyonun alıyor.
Ücüncü olarak erkenden upvote yaptığın zaman senden sonra gelen upvotelerden faydalnıyorsun 3 gün geçmiş bi konu 100 dolar aldıysa sen gidip upvote verince oy gücün ne olursa olsun bişey alamıyorsun.
Kürasyonun ödülü kazanmak için en iyi aralık 15-30 dk aralığı hem sen kazanıyorsun hem konuyu paylaşan. Ama bakarsın konuya 2-3 upvote var 30 dk geçmiş ve biliyorsun ilerde artacak bi 20-30 $ daha gelecek o zaman upvote yapınca güzel kürasyonun alırsın. Örneğin utopian konuları kimse bakmıyor okumuyor bile bakıyorsun 3-4 upvote var. Henüz utopian oylamamış ondan kürasyonun gelir. Bunun gibi konuları bulup oylamak lazım.

oy zamanı olayını dikkate alarak bakayım bir de..

Kafa karışıklığına sebep olan konu muhtemelen botlar da dahil olmak üzere ilk 30 dakika içerisinde yapılan oylamalardır.

Görseller büyük hesapların görselleri ve onlar da bu şekilde işlem yapıyorlar zaten.

Yani şu anlık % 25 oranında bir değişiklik olduğunu düşünmüyorum.

Steem de bundan sonra sürekli mi gelecek o da tam oturtulmuş bir konu değil, yabancı kaynaklarda fiyatın çok düşmesinden dolayı hediye mahiyetinde gönderildiğine dair açıklamalar var.

Radikal iniş çıkışları kavuşturmak şimdi aklımıza geldi denebilir, o yüzden güncelleme olabilir ama piyasa düşük diye sisteme müdahale ediliyorsa, çok da sağlıklı olmaz sanırım.

Tebrikler! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini aldı!

Günün seçilen yazılarına buradan ulaşabilir, trliste curation traile nasıl katılacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz Steemit Türkiye Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

👍

Yey! Teşekkürler.

Thank you.gif

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 62881.38
ETH 2449.40
USDT 1.00
SBD 2.62