Bir Erkek için Mutfak Ne Anlama Gelebilir?

in #tr6 years ago (edited)

Merhaba Arkadaşlar


Yemek yapmayı sever misiniz? Eminim ki çoğunluk yapmaktan ziyade yemekten hoşlanıyordur benim gibi. Mutfak oldum olası bir zorunluluktan ibaretti benim için. Liseden beri ailemden uzakta yaşıyorum. Öğrenci iken ev arkadaşlarımla sırayla yemek yapardık. Günü gelen mutfağa girer becerebildiği kadarıyla günü kurtarır herkesi doyururdu. Yasak savma kabilinden girerdim mutfağa. Annem en büyük akıl hocam ve yol göstericimdi. Yemek yapma maceram işte böyle başladı benim. Hiçbir zaman iddialı olmadım ancak kimseyi de üzmedim. Evlendikten sonra birkaç mutfak performansı girişimim eşimden geçer not almayınca ben de işi ehline bırakarak kenara çekildim. 

image source

Eşim mutfakla çok ilgilidir. Adeta bir kimya laboratuvarı gibi kullanır mutfağı. Bir deney havasında hiçbir detayı atlamadan titizlikle çalışır. Yemek tariflerinde pratik ölçüleri bilirsiniz. Bir yemek kaşığı ondan, bir su bardağı şundan vesaire gibi. Bizimki gramaj usulü çalışır. Önceleri çok abartı gelirdi bu yaklaşım bana. Ancak beni, doğum günümde büyük bir keyifle tariflerini izlediği ünlü şefin restoranına(Kantin diyeyim bilenler bilir) götürünce bunun bir zevk ve tutku olduğunu anladım. Bir yemek ne kadar farklı olabilir ki? diye düşünürken aslında her tarifin bir formül olduğunu ve aynı sonuçlara ulaşmanın formüle sadık kalmakla mümkün olduğunu öğrendim. Nasıl mı? Tabi ki eşimin  dilinden hiç düşürmediği “Cafe Fernando” adlı blog yazarının kitabından. 


                                                      image source


Cenk Sönmezsoy’dan bahsediyorum. Eşim onun tariflerini ilgi ile okurdu. Benim için bu adam sadece mutfağımıza hassas terazi alma endikasyonu olmuştu. Ancak hikayesini bana anlattığında çok şaşırmış ve biraz da hayranlık duymuştum. Yemek yapmak ile alakası hiç olmamış bir adamın yaptıkları, dünyanın en iyi yemek blogları arasına girerek dünya çapında üne kavuşuyor, The New York Times’ ta adına haberler yapılıyordu. Dolce Gabbana ondan özel bir tarif bile istemiş ve “Brownie dantel giyer” adlı eseri böyle ortaya çıkmıştı. 

                                            image source

“Vay anasını!” Yemek gibi bilgi, birikim ve yetenek gerektiren bir alanda alaylı olup dünya çapında başarılı olmak çok ilginç ve takdir edilesi. Yemek yapmak zaten yeterince sıkıcı iken motivasyonunu midesine düşkünlük ve birazda obsesyonun yardımıyla sağlayarak resmen mutfakta deneyler yapmış bu adam. San fransisco da iken vardığı lezzetleri İstanbul’a taşımaya karar veriyor. Blog ile başlayan öyküsünü kitap ile taçlandırıyor. Ben de eşime bir sürpriz yapıp bu kitabı almaya karar verdim. 

                                                      image source


Kitabın meşhur kitapçılarda bile tükendiğini görünce yayınevi ile irtibata geçtim ve siparişi verdim. Dün siparişim geldi. Gösterişli, güzel ciltlenmiş ve bizim textbooklar kadar ağır bir kitap olacağını hayal etmemiştim. Güzel bir hediye paketi ile eşime takdim ettim. Mutluluğu gözlerinden okunuyordu. Ben de kitabın hikayesini okumak için sabırsızlanıyordum.  

                                                                     image source

İnsan; en güzel kıvamda yaratılan ancak yolun başından başlayan; merak, azim ve kararlılık ile sıfırdan bir şeyler inşa etmeye muktedir bir varlık. Bu hikaye bana üretmek için ihtiyaç duyacağımız tek şeyin kararlı olup harekete geçmek olduğunu hatırlattı yeniden. Hiçbir şey bilmiyor olsak bile... 


For my other posts;

The Red School

Boğaziçi'nde bir vapur yolculuğu - A boat trip in Bosphorus

What Is Importance Of Sleep?

 What makes Elon Musk different?

Dome of The Selimiye Mosque whom Mimar Sinan( The Grand Architect)

Blockchain Technology Can Change Concept of The State?

Reflection of Nature

Redefining of the Kilogram - Kilogramı Yeniden Tanımlamak 


                               Follow----------------->@hayirhah

Sort:  

Postunuz çok güzelmiş. Yemek yapmayı çok bilmeyen biri olarak benim bile dikkatimi çekti doğrusu :)

Teşekkür ederim. Pek ilgi çekmedi tr grubunda sanırım ama beğendiğinize sevindim.

Arkadaşlar öncelikle belirteyim bu bir kitap tanıtım yazısı değildir. Benim için hem bir anı, hem de sıradışı bir başarı öyküsü bu. Günün birinde yemek üzerine yazacağımı hiç hayal etmemiştim. :-)

Loading...

The @OriginalWorks bot has determined this post by @hayirhah to be original material and upvoted it!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!

arkadaşım o kadar güzel anlatmışsın ki ben de kitabı almayı düşünüyorum şuan :) teşekkürler içten anlatımın için.

Teşekkür ederim. Tavsiye ederim. Benim bile hoşuma gitti. Yalnız genelde tatlı tarifleri mevcut.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by hayirhah from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews/crimsonclad, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows and creating a social network. Please find us in the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP. Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This wonderful post has received a @hayirhah 33.3% upvote from @mrswhale. Discord Channel: https://discord.gg/XG4y3mg Be sure to vote for witnesses at https://steemit.com/~witnesses

This post has received a 0.20 % upvote from @drotto thanks to: @banjo.

Çok güzel anlatım olmuş, kitabı hemen almayı düşünmeye başladım :)

Teşekkür ederim. Beğendiğinize sevindim.

Eminim kitabı yazan kişi sizin kadar güzel anlatamazdı. Emeğinize sağlık.

Estağfirullah teveccüh ettniz. Teşekkür ederim. Kitabın yazarından etkilendim sanırım.:-)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.030
BTC 68342.52
ETH 3806.60
USDT 1.00
SBD 3.63