Bot Kullanmak Kendini Oylamanın Başka Bir Yoludur

in #tr6 years ago

Steemit Acı Gerçekler 9 | Bot Kullanmak Kendini Oylamanın Başka Bir Yoludur

a96d4d297437ed06f5cbc07c9a6ae2e7.jpg
img src

Geçen günlerde bir kaç arkadaş kendini oylamak ile ilgili bazı yazılar paylaşmışlar. Kimisi bundan rahatsız olunabileceğini, bunun etik olmadığını anlatmış. Kimisi de kimsenin oyuna kimsenin karışamayacağından vesaire bahsetmiş. Güzel de şeyler yazmışlar. Ellerine sağlık.
Şimdi sıra bende!

resim küçültme.jpg

Botlar & Botçular

Botlara verdiğiniz SBD'ler sizin kazandığınız SBD'nin tekrardan size geri dönmesi ve Steem Power olarak da değerlendirilmesi demek.
Sizin 5 dolar oy verecek gücünüz yok. Ama bir bota gidip 2 SBD verdiğiniz zaman kendinizi hemen hemen 5 dolarlık oylatabiliyorsunuz.
Siz, kendinize ait olan SBD ile yine kendinizi oylatıyorsunuz.
Bu da demek oluyor ki kendi elinizdeki gücü kullanarak kendi kazancınızı arttırıyorsunuz.

Kendinize ait SteemPower'ı kullanıp kendinize oy vermekle, kazandığınız SBD'yi kullanıp kendinize oy verdirmek arasında ne fark var?

Şimdi size sorarım, bu botlar olmasaydı siz kendinizi oylamayacakmıydınız? Kendinize oy vermeyecek miydiniz? 3-5-10 dolar oy gücünüz olsaydı kendinize oy vermeyecek miydiniz?

Tüm bunları dürüstçe cevaplamak lazım. Ondan sonra başkalarının yaptığı şeyleri düşünmek lazım AMA;
Kazandığımız SP ve SBD zaten bize ait olan bir şey ise, buna kim karışabilir ki?!!

Komşunun Tavuğu, Komşusuna Kaz Görünür!

Ahmetin 100.000 Steem Power'ı var. Gelmiş buraya yatırım yapmış veya Dlive'dan yayın açmış, Dmania'dan kazanmış, Dsound'dan oy almış falan filan ne var ne yok yapmış ve SteemPower'ını arttırmış.
Bu ahmet arkadaşımız kendisine de oy veriyor olsun.

Mehmet arkadaşımız da normal blog yazan kendi halinde takılan bir arkadaş. Bana benizyor biraz, canı ne isterse onu yapıyor. Genellikle bu tarz D- platformlara pek bakmamış, steemitten blog yazmaya devam etmiş. O da kendisine oy veriyor olsun.

Ahmetin oy gücü 5$ olsun. Mehmetin oy gücü 0.010$ olsun.

Mehmetin gidip de; ''Birader sen niye kendini oyluyorsun!!! '' diye kızma hakkı var mıdır?
Çalışmış edinmiş didinmiş bir adam kazandığı gücünü kendisine harcamakta haksız mıdır?

giphy3.gif

Steemit Etiği ve Kalite

Hiç kimse gelip bana steemitte etik var demesin. Steemitte kaliteye bakılıyor demesin. Burada kaliteye bakan 2-5 tane proje vardı. Bunlardan en çok bilinenleri trliste, jumbot, coogger ve şu anda bizim yürüttüğümüz kuşadası küratör projesi. Bu projeler Türk yazarlardan yazılar seçip oy veriyorlar. Peki...

Jumbot abonelik ile çalışıyor. Evet, yapabilir. Buna kimse karışamaz. Kimse bir şey diyemez. Süper de yapıyor işini. Peki, jumbot'un bir bid bottan farkı nedir? Daha fazla kazandırıyor olması kendisinin kazanmasını engellememizi mi gerektirir? Hayır dimi. İşte olay bu aslında.

Siz kazandıkça, size kazandıranların iyi olduğunu düşünüyorsunuz. Bu çok normal. Ben de böyle düşünüyorum. Ay ne güzel bana oy verdi falan filan. Bunu sizleri ödüllendirmek için yapan kişi sayısı çok az. Bunu bilerek yazı yazmanız lazım.
Şimdi ben bu kadar uğraştım yazı yazdım, ne geleceğini falan çok iyi biliyorum ama sırf kendim istediğim için yazdım.

Ne Kadar Dayanabiliriz?

1-2 Tane proje ile ne kadar dayanabiliriz? Türk topluluğu olarak çeviri yapıyorduk elimizden alındı. Biz çok abuse etmişiz de şöyleymiş de böyleymiş. Yahu kardeşim, sen çevirilmesini istedin mi? İstedin. O zaman?! Koyma Türkçe çevirisini isteme!

Zamanında aramızdan bir kaç arkadaş bir şeyler yapmış, Tr topluluğunu desteklemek için delegasyon ile aldıkları yani kendi kazanmadıkları SP ile, kendilerini oylamışlar falan. Bunun yüzünden Türklere güven kalmamış. Şimdi bir çok arkadaşın ikinci hesabı var. Bu arkadaşlar bu hesaplarından sadece ingilizce paylaşım yapıyorlar.

Yani dayanamayız.

source.gif
src

Ne Yapmamız Lazım? Nasıl Kazanabiliriz?

Benden sizlere tavsiye, Bilboya anlatır gibi;

  • Yabancıların yaptığı yarışmalara katılın ve SBD kazanın.
  • Başında dede'nin ''D'' si olan platformlara katılın ama sömürmeyin. Yani günde 2-3 tane yayına açmak yerine, bir gün DLive'dan yayın açın, ertesi gün DSound'a bir şey atın, bir sonraki gün DTube'a başka bir şey atın vesaire vesaire. Sürekli herkes DLive veya DSound yaparsa bu kez oradan da banlanacağız.
  • Yeni açılan platformları takip edip onlara destek olun. Hede-io gibi falan filan. 0.50$ kazansanız bile yine de kazanmışsınız demektir. Ayrıca bu arkadaşlara da destek olmuşsunuz demektir ve ileride bunun da karşılığını alırsınız.
  • Yabancıların discord kanallarına girip onlarla arkadaşlıklar kurun.
  • Busy ve Utopian'dan oy almaya çalışın. Projelere katkı yapabilecek nitelikteyseniz yapın.

Acı ama gerçek burası para ile dönen bir platform. Umarım siz de bunu görmezden gelmeye devam etmezsiniz. Zevklerinizi bir kenara bırakıp sadece para odaklanmanızı da tavsiye etmiyorum. Ben podcast yapmaya devam edeceğim mesela.

Neyse...
Okuduğunuz için teşekkür ederim.

giphy.gif


Steemit Acı Gerçekler Serisinin Şimdiye Kadar Olan Yazıları.

Steemit Acı Gerçekler 8 | Yorum İle Avcılık
Steemit Acı Gerçekler 7 | Blog Yazmanın Sırlarını Saklamak
Steemit Acı Gerçekler 6 | Neden Steemit'i Bırakmalısınız.
Steemit Acı Gerçekler 5 | Seni Beni Neden Takmıyorlar?
Steemit Acı Gerçekler 4 | Kimsenin Söylemediği Para Kazanma Blogları
Steemit Acı Gerçekler 3 | Kaybeden Olma Turabi Ol
Steemit Acı Gerçekler 2 | Asla Kazanamayacaksınız.
Steemit Acı Gerçekler 1 | TR - Trending ve Patates Gönderiler

Sort:  

Steem fiyatları düştüğünde bot kullanmak bence harika birşey. Böylece bot sayesinde Steem Power daha fazla kazanılabiliyor. Ayrıca artan Steem fiyat trendinde bot kullanmak kazancın artmasına etki ediyor. Bence bot kararında kullanılmalı. Hatta içerik yayınlandıktan 1 gün sonra kullanılmalı. İçerik yayınlanıp 1 gün doğal oy alındıktan sonra tamamen kazanca yönelik bot basılmalı. Hamsilerden daha küçük canlıların bot kullanması kötü karşılanmamalı bence.

Güzel yazı. Ahlak herşeyden önemli. Özgün yazmak hepsinden keyifli...

Dediğiniz gibi hocam, sömürme anlayışındayız biraz. Sonra niye kazanamıyoruz diyoruz, durmadan hep bana hep bana diyerek bir yere odaklanıyor ve sabit kazanç bekliyoruz. Biraz da yaptığımız işleri ahlak terazisinde tartmamız lazım, sonra şunlar şöyle demiş bunlar böyle demiş demekten dilimizde tüy bitiyor. Bırakalım onlar bunlar ne derse desin, bizim yapmamız gereken işleri nasıl olması gerekiyorsa öyle yürütmek. Sağa sola saldırmayın bir faydasını yok.

Sağa sola saldırmıyorum, saldıranları eleştiriyorum farkındaysanız hocam :)

Yok hocam lafım size değil, daha çok bu şekilde davrananlara. Son zamanlarda çok fazla yanlış anlaşılma içerisindeyim kusura bakmayın.

Hesabımı nasıl geliştireceğime dair öneriler ararken yazınızla karşılaştım oldukça faydalı oldu. Elinize sağlık

"Steemit Acı Gerçekler" yazısını gördüğüm gibi daldım içeri. Yarışmalar konusunda da verebileceğim tavsiyeler; yarışmada ne istendiğini iyi bilmek lazım, önceki yarışmalarında ne gibi kişiler ne tarz yazılarla kazanmış vs. bunlara dikkat edildiğinde yarışmalar konusunda iddialı olabilirsiniz.

Özellikle Türk toplumunun bir yerlere varmasını istiyorsak projelere ve düzenlenen yarışmalara katılım veya destek göstermeliyiz ki bu topluluk ilerlesin.

Eline sağlık.

çok güzel bir yazı olmuş. eleştirilerinizi beğendim çok haklısınız. Demek ki neymiş, kedi uzanamadığı ete mundar dermiş misali... elinize sağlık kolay gelsin.

Kaç gündür bunu düşünüyordum, ama yeni farkettim bu yazı dizinizi. Çok iyi olmuş. Elinize sağlık. Ben de yapmıyor değilim, botlara mecburen başvuruyorum. Zaten 3 kuruşluk hesabım var :) Güçlensin istiyorum haliyle. Güçlenince dikkat çekiyor maalesef. Ama zaten güçsüz hesaba botun katkısı da pek cılız oluyor. Ama kesinlikle katılıyorum, bot kullanmanın kendini oylamaktan farkı yoktur. Bot kullanmak çok açık tabirle parayla oy satın almak. O yüzden burada etik felan yok hocam. Normal hayatta hepimizin ayıplayıp, sinirleneceği şeyleri bu mecralar çok normal hale getirmiş durumda. Pek tartışmaya da gerek yok. Ama bunlar normal hayatın bir parçası olarak normal yaşantılara da sirayet ediyor ve toplumsal bozulma hızlanıyor ya da yeni normlara oturuyor diyebiliriz. Güzel yazmışsınız, elinize sağlık. Şimdi "güzel yazmışsın demişsin, yorum yapmışsın vs. ama upvote etmemişsin" diyeceksiniz, bir önceki yazınızı da okudum :)))

Ya Voting Power ımı bir türlü toparlayamıyorum ki, %64 falandı en son. Bu güçle oylayınca da ederi yok, sıfıra sıfır elde var sıfır :)) Vote power biraz toparlayınca beğendiğim şeyleri oyluyorum ama ederi olmayınca da oylamamaya çalışıyorum sadece yorum bırakıyorum. Hem kendim oyluama yapıyorum hem de 3-4 tane kürasyon kuyrugunda bulunuyorum sanırım bu şekilde toparlamak da vakit oluyor. Tam toparlıyorum o da 0.01SBD ediyor :)) bir kaç oylamayla hooop sıfıra sıfır elde var sıfıra geri dönüş.

Ya çenem fazla düştü gibi sanki ama hem yazınız cuk olmuş hem de kendi meramımı anlatayım istedim. Umarım rahatsız etmemişimdir.

Bu arada burada neler olmuş, türk topluluğu güven kaybetmiş, çeviriler yasaklanmış felan anlayamadım. Belki yazı dizisinin başlarında vardır, uygun olunca okuyacağım. Ama yoksa neler yaşandığına dair bir post bekleriz sizden ki öğreneleim ders alalım :) Yine susmadım farkındayım.
Tamam sustum.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 61436.95
ETH 3388.33
USDT 1.00
SBD 2.49