#TR Topluluğuna Çağrı!

in #tr6 years ago (edited)


Merhaba. Yaklaşık altı ay önce "Neden az kazanıyoruz?" başlıklı bir yazı yazmıştım. Gerek yazıda, gerek yorumlarda gerekse sonraki günlerde diğer kullanıcıların paylaşımlarında topluluk konusuna fazlasıyla vurgu yapılmıştı. O günden bu günlere çok fazla gelişmeler oldu. Topluluğa destek olmak için açılmış hesaplar, yeni projeler gerçekten umut verici. Ancak şöyle bir durum var; Bu projelere sahip çıkılmıyor!

Bunun başlıca sebeplerinden biri yeni ve azda olsa eski kullanıcıların "Nasıl olsa bize destek çıkmak zorundalar" gibi bir algıya sahip olması. Maddi sıkıntısı olmayan, içerik üretme konusunda -teknik, yabancı dil vb. konularda- sıkıntısı olmayan kullanıcıların azımsanmayacak bir kısmı ise kendi başına takılmayı 'yeterli' görüyor.

Üzgünüm arkadaşlar! Bu şekilde devam edersek topluluk çıkmaza girer. Yeterli maddi yatırımımız yoksa burada gelişmemiz çok uzun zaman alır. Bilinçli ya da bilinçsiz olarak gelişmek istemiyoruz. Proje çıkarma konusunda pek sıkıntımız yok. Ancak çıkarılan projeleri yardım kuruluşu gibi görmekten vazgeçmemiz gerekiyor. Yapılan yarışmalar, etkinlikler geçici çözüm sunuyor.

Gelin bu projelere destek olalım. Kazançlarımızdan bir kısmını yürüyüşünü beğendiğimiz projelerle paylaşalım. Sadece maddi destekten bahsetmiyorum. Bu projelerin tanıtımı için paylaşımlar yapalım. Kürasyon izlerine katılalım vb.

Gerçekten bu projelere sahip çıkılırsa sadece bir kaç ay sonra gelişmiş bir topluluk haline gelebiliriz. Bunun için bencillikten kurtulmamız lazım. "Senin grubun, benim projem, falanın projesi başarılı olursa ben daha az kazanırım, bizim gruptan değil" gibi safsatalardan kurtulmamız lazım. Kafanıza balyoz gibi vurayım; BLOCKCHAİN LAN BURASI! Gereksiz, eskimiş, pörsümüş parçalar sürekli olarak dışarı atılır. Geçmişe bakmamız çok gerekli bir şey olsaydı, ensemizde bir gözümüz daha olurdu.

Gelin adalet arayan değil, adaleti sağlamak için çaba sarf eden taraf olalım. Taşın altındaki elimiz kısa süreliğine biraz acısın. İyi eğlenceler, bol kazançlar.

Görsel kaynağı: link

Sort:  

utopian sızıntısı esnasında durum anlaşılana kadar, steem auto dahil her yerden çıkmıştım. Olay düzelince yeniden kürasyon izlerine katıldım.

Bu çağrı vesilesiyle, şimdi yeniden baktım.
@jumbot
@quraturk
@anadolu
ve #sanat etiketi için kendi yönettiğim @tnx'in kürasyon izini yeniden aktif etmişim ama @peri arada kaynamış. Şimdi yeniden ekledim. (Aslında kaynama sebebini de biliyorum: Discord. Bi topluluk yoğun bir şekilde discord kullanıyor ve önceliyorsa, discord takip edemediğim için gözden de ırak olmuş oluyor)

Ayrıca, yine bu çağrı vesilesiyle @quraturk'a 200 TL değerinde SP delege ettim.

quraturk.png

Çağrı için teşekkürler. Umarım her şey daha güzel olur ;)

Somut bir yanıt verdiğiniz için teşekkür ederim hocam. Krürasyon izi takibi çin ayrıca teşekkürler.

herkes kendi gruplarini kurdu ve kutuplasmalar oldu sanırım kavgalar bile cıktı diye hatırlıyorum gruplar arası
Herkesin kazanmasi için mencillikten kurtulmasi lazim milletin ben gruplarda sorunlar oldugundan beri firi takılıyorum kendi kendime biraz yatırım yaptım kendimce döndermeye çalişiyorum. mesela 2 saat olmus bu yazıyı 3 kişi okumuş insanlar okumuyor okumaktan aciz armut piş azıma düş misali

insanların okulu ve işi var sürekli steemitte olamıyoruz ne yazık ki :) akşama artacaktır yorum :)

Ve bu durumda gelişmek için avucumuzu yalarız topluluk olarak. Yorum için teşekkür ederim.

Doğru tespitler..

Teşekkürler hocam.

Cok dogru ve güzel yazmissiniz. Biz kendimize bakip nasil bir topluluk istedigimizi sormamiz gerekiyor ve aynen arzu ettigimiz topluluk gibi kendi hareketlerimizi ona göre ayarlamamiz gerekiyor. Bu toplululuk anlami steemit icin de gecerli - steemitde istedigimiz ortami gelistirmek icin uzun vadeli düsünmek ve birbirimizi desteklemek gerekiyor. Kisa vadeli düsünen ve bencillik yapan topluluklar kisa süre sonra bozulmaya basliyor ve böyle ortamda yasayan herkezi negativ etkileyebiliyor.

Sorgulamamız ve düzeltmemiz gereken çok şey var, özetle. Yorumunuz için teşekkür ederim.

sote.jpg
Bu post @soteyapanbot tarafindan rastgele secilerek oylanmistir!
[Son 24 saatte oylananlar]23052018
Kara tahta listesi
Rastgele ozlu soz

Machines can measure things a user will never notice, and users will notice things a machine can never measure. If a user thinks your site is slow, a speed test won’t convince them otherwise.
@soteyapanbot

Steeme yeni katıldım. Öğrenmeye çalışıyorum. Bu süreçte küratör kavramınyla karşılaştım. Ancak TR topluluğuna baktığımda kürasyon olayı maddiyat toplamaya dönmüş. En azından bu kısa sürede ben böyle gördüm. Kendi açımdan demiyorum. Genel anlamda söylüyorum. Discord vb. kanallara katılım zorunluluğu, yardım etmezsen yardım alamazsın durumu, ya bizdensin ya değilsin hali ve dahası almış başını gitmiş.

Oy vermek zor değil, eğer benim gibi oy değerinin ederi yok gibiyse. Ama oy değerim yüksek olsaydı bende çakma küratörler gibi kendi hesaplarımamı oy verirdim. Veya ücret karşılığı mı oylardım. Eğer ben topluluk geliştirmek ve topluluktan destek bekleyen biriysem bunların ikisini de yapmamam gerektiğini biliyorum.

''Bunun başlıca sebeplerinden biri yeni ve azda olsa eski kullanıcıların "Nasıl olsa bize destek çıkmak zorundalar" gibi bir algıya sahip olması. ''

Ne güzel söylemişsin.

You just received a 64.52% upvote from @honestbot, courtesy of @anadolu!
WaveSmall.gif

You got a 28.23% upvote from @oceanwhale With 35+ Bonus Upvotes courtesy of @anadolu! Delegate us Steem Power & get 100%daily rewards Payout! 20 SP, 50, 75, 100, 150, 200, 300, 500,1000 or Fill in any amount of SP Earn 1.25 SBD Per 1000 SP | Discord server

You got a 58.82% upvote from @dailyupvotes courtesy of @anadolu!

Please upvote this comment to support the service.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 63997.36
ETH 3133.23
USDT 1.00
SBD 4.15