5 pomysłów na zdrowe dania w stylu "fast food" 🍔🍕🍟🌯

in #polish6 years ago

Cześć! Mamy weekend, więc u mnie rośnie ochota na jedzenie typu "fast food", też tak macie?  😎 

W dzisiejszym wpisie zebrałam moje pomysły na zdrowe, a także wegańskie i bezglutenowe wersje uwielbianych przez wszystkich potraw. Publikowałam te przepisy już jakiś czas temu, ale myślę, że dobrym sposobem jest zebranie dań z jednej kategorii do wspólnego postu.

Dzisiaj chcę też przywitać ciepło wszystkie osoby, które są na Steemit od niedawna. Rozgośćcie się, smacznego i ...na zdrowie!

1. Wegański burger z czerwonej fasoli z sosem z awokado

Przepis znajdziecie 👉 tutaj

2. Frytki z warzyw korzeniowych

 Składniki:

  • 1 batat (słodki ziemniak)
  • 1 duża marchewka
  • 1 duży seler
  • 1 duża pietruszka
  • opcjonalnie dodatkowo: burak, pasternak, ziemniak
  • kilka łyżek oleju kokosowego rafinowanego
  • sól himalajska różowa
  • zmielone pestki dyni i słonecznika
  • przyprawy: zioła prowansalskie, tymianek, papryka słodka lub wędzona, papryka chilli, kurkuma lub mieszanka ulubionych ziół 

Wykonanie: 

Warzywa myjemy i obieramy, a następnie kroimy w słupki (tak jak frytki). Wrzucamy do dużej miski, wlewamy olej i dodajemy przyprawy oraz zmielone pestki. Wszystko mieszamy. Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni. Warzywa wysypujemy na dużą blachę do pieczenia i wkładamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy ok 20 – 30 min. aż warzywa będą miękkie w środku i lekko chrupiące z zewnątrz.   

3. Burrito z brązowym ryżem

Przepis znajdziecie 👉 tutaj

4. Chipsy z jarmużu

 Składniki: 

  • 250 g świeżego jarmużu
  • 1/2 łyżeczki papryki słodkiej lub wędzonej
  • 1/3 łyżeczki kurkumy 
  • 1/3 łyżeczki soli różowej himalajskiej 
  • szczypta papryki ostrej (chilli) 
  • szczypta pieprzu świeżo mielonego
  • olej kokosowy rafinowany (bezzapachowy)

Wykonanie: 

Jarmuż dokładnie myjemy i odsączamy na ręczniku papierowym. Wycinamy twardy środek, a liście rwiemy na kawałki. Wrzucamy do dużej miski, polewamy oliwą i dodajemy przyprawy. Potrząsamy energicznie miską, aż do rozprowadzenia oliwy oraz przypraw na liściach. W razie potrzeby dolewamy oliwy i dodajemy odrobinę więcej soli. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i rozsypujemy równomiernie jarmuż, wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 140-150 stopni i pieczemy ok 15 min. (sprawdzamy czy jest chrupiący, ale uważamy, by nie przypalić). 

5. Wegańska i bezglutenowa pizza (bez drożdży)

Przepis znajdziecie 👉 tutaj


Na zdrowie!

Moni


Sort:  

Super !
Bardzo ciekawe połączenia smaków .
Myślę, że skorzystam i podpatrzę kilka rzeczy z tego przepisu :)
Dziś udostępniłem swój pierwszy gastronomiczny post i widzę, że społeczność jest spora i warto co jakiś czas dawać coś do siebie :)

Hej! Dzięki, mam nadzieję, że u Ciebie także sprawdzą się moje przepisy na "zdrowy fast food" ;))
A Twój przepis widziałam, jest świetny, ale opis do przepisu, w szczególności "krótki wstęp", to jest genialny! ha! :D

  1. Wegański burger z czerwonej fasoli z sosem z awokado - Rządzi! :)

Love healthy food ❤️

Jest naprawdę pyszny, ale też bardzo syty i poprzez połączenie pełnych ziaren (brązowego ryżu) i roślin strączkowych (tutaj czerwona fasola), zapewnia nam roślinną porcję białka.

Często jadam burgery wege. Graham, kotlet sojowy, sałata, oliwki, ogórek konserwowy i papryka, do smaku przyprawy lub pikantny mus z pomidorów.

Congratulations @zdrowie! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.

To support your work, I also upvoted your post!
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Yummy ❤️

Jestem pod wielkim wrażeniem WOW :) to jest niesamowite :) , że ja prędzej tego nie dostrzegłem :)

Dziękuję! Wszystko da się zrobić zdrowo i kreatywnie ;))

W tej kreatywności właśnie zawarta jest " siła i magia" Pozdrawiam.

Genialne przepisy! Wegańskie burgery (w różnych wersjach) i frytki w "zdrowszej wersji" mają honorowe miejsce w mojej kuchni :)

Cudownie! 😊 A ile tych rodzajów burgerów wege można zrobić, prawda? ;))

świetny wpis! przyznam, że jedzenie typu fast food przygotowane przeze mnie smakuje mi bardziej niż z wegańskich restauracji :D z pewnością wypróbuję Twoich przepisów!
ps. z niecierpliwością czekam na post o odrobaczaniu. kiedy się pojawi? :)

Dzięki za przypomnienie o poście na temat odrobaczenia, na pewno się pojawi. Planuję zająć się tym tematem po Świętach :)

już nie mogę się doczekać! :) dzięki za odpowiedź

Swietnie zapowiada się buritto ale też obowiązkowo spróbuję frytek :)
Zdjęcia są twojego autorstwa ?
Pozdrawiam :)

To burrito jest przepyszne, robię je regularnie :) Najlepsze z dodatkiem świeżej kolendry i odrobiną soku z limonki 😋
Tak, wszystkie publikowane zdjęcia są moje, chyba, że jest podane źródło, to wtedy oznacza, że korzystałam z innych zdjęć.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 64215.81
ETH 3150.89
USDT 1.00
SBD 3.86