#5 Podróżnicze inspiracje 🌏: Mock meat, czyli mięso wegetarian 😮

in #polish6 years ago

Dzień dobry!

Mam dziś dla Was kolejny post z serii Podróżnicze inspiracje, czyli moje kulinarne odkrycia z podróży.

Jeśli chcielibyście zajrzeć do poprzednich wpisów, kliknijcie w poniższe linki:

1.  Acai Bowl

2. Brazylijskie naleśniki z tapioki

3. Zdrowe napoje 

4. Zdrowe słodycze i przekąski


Mock meat, fake meat, to inaczej substytut mięsa. Produkowane głównie dla wegetarian i wegan, w celu zastąpienia wartości odżywczych mięsa, głównie białka. Siegają po nie również osoby, które chcą ograniczyć w diecie nasycone tłuszcze zwierzęce. 

Kaczka po azjatycku

Udawane mięso zapewnia także doznania smakowe i wizualne oraz teksturę i możliwości obróbki termicznej zbliżone do produktów zwierzęcych. Można je smażyć, piec i gotować tak jak kurczaka czy wołowinę.

Kurczak z ryżem i glonami

Wegańskie mięso wytwarzane jest z soji, jedną z metod produkcji jest ściąganie "kożucha" z gotującego się mleka sojowego. Natomiast z białka pszenicznego, czyli glutenu powstaje seitan.  Substytut mięsa możemy kupić w puszce lub w postaci mrożonych "filetów".

Wieprzowina w sosie słodko - kwaśnym

Specjalistami w produkcji mock meat są Azjaci i to właśnie w azjatyckich knajpach miałam okazję zjeść dania, do złudzenia przypominające smakiem mięsne. Widząc menu zdarzało mi się dopytywać z niedowierzaniem czy to na pewno wegetariańska restauracja :)  Dania z udawanym mięsem w roli głównej swój smak i aromat zawdzięczają przyprawom, sosom i dodatkom warzyw. Kawałki "kaczki" lub "kurczaka" są marynowane lub panierowane przed smażeniem.

Nuggetsy z kurczaka 

Jakie jest moje zdanie na temat używania mock meat w kuchni wegetariańskiej? Myślę, że spokojnie moglibyśmy się bez niego obejść :) Być może takie potrawy będą pomocne dla osób, które są na początku drogi do bezmięsnej diety i wciąż jeszcze są od smaku mięsa uzależnione. Fajnie też zjeść taki posiłek w dobrej wegetariańskiej restauracji, np. będąc w podróży i szukając alternatywy dla wszechobecnej kuchni mięsnej.

Warto jednak pamiętać, że gluten używany do produkcji substytutu mięsa jest częstym alergenem, a spożywany w nadmiarze może powodować objawy nietolerancji. Do "gotowców" z puszki lub mrożonych dań dodawane są także wzmacniacze smaku i konsystencji, konserwanty, czy barwniki.

Wołowina z warzywami 

Co więc zamiast mięsa? Zdecydowanie rośliny strączkowe, fermentowane produkty sojowe takie jak tofu czy tempeh, pełnoziarniste zboża i pseudozboża, orzechy, pestki, nasiona oraz wszystkie dostępne nam warzywa i owoce.

Wegańska krewetka

Wszystkie zdjęcia są mojego autorstwa i tak, przyznaję się do zjedzenia tych dań haha Było to całkiem smaczne, a na pewno ciekawe doświadczenie.

Na zdrowie!

Moni

Sort:  

Ciekawe, ciekawe. Ciekawe gdzie to mogę kupić w Polsce?

Hej! J nie widziałam w supermarketach w Polsce mock meat, ale w sklepach Internetowych na pewno można znaleźć.
Tak jak podpowiada @veggie-sloth najprędzej dostaniemy je w jakieś wege restauracji prowadzonej przez Azjatów ;))

No wspaniale! Dania jak się patrzy :) To dowód dla mięsnych, że można i wcale nie muszą być to tekturowe parówki!

@piotrgrafik - smakołyki podobne dostaniesz choćby w naszej pięknej stolicy, Lovinghut oraz bar wegański na chmielnej :) Polecam ich wesje red curry z ananasem - niebo w gębie!

Red curry z ananasem brzmi nieźle! 😋

Naprawdę bardzo polecam. Nigdy w domu nie udało mi się nawet zbliżyć do tego cudownego smaku z małej wegańskiej knajpki na Chmielnej :)

Kurcze (takie "mock meat" oczywiście), to ja potrzebuję się w końcu do stolicy wybrać :)

Widziałam takie udawane mięso ostatnio w sklepie, zastanawiałam się czy rzeczywiście jest to udana "podróbka". ;)

Ooo czyli można je dostać gdzieś stacjonarnie.
Myślę, że warto kupić i wypróbować, bo to ciekawe doświadczenie kulinarne ;)

Nie ialam pojecia ze takie cos istenieje. Interesujacy post - pozdrawiam :)

Ja też! Dopóki nie spróbowałam w azjatyckiej knajpie;:)
Dziękuję za serdeczny komentarz. Pozdrawiam także :)

musze sprobowac :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 64060.29
ETH 3471.63
USDT 1.00
SBD 2.52