#1 Podróżnicze inspiracje 🌏: Zdrowe słodycze i przekąski 🍒🍏🍌

in #polish6 years ago (edited)

Cześć! Chciałabym podzielić się z Wami moimi zdrowymi inspiracjami z podróży. 

Jako że zdrowy tryb życia to moja codzienność, a nie chwilowa moda, czy rygor któremu jestem poddana i tylko czekam, by złamać zasady ;) także gdy jestem poza domem dbam o to, co jem. Naprawdę praktycznie wszędzie, można znaleźć zdrowe i wartościowe odżywczo produkty i nie musimy być skazani na batony z toną cukru, czy burgera z frytkami.

Oczywiście najlepszą zdrową przekąską w podróży są warzywa np. surowe umyte wcześniej marchewki pokrojone w słupki lub całe, łodygi selera naciowego, młoda rzepa lub kalarepa, pomidorki cherry, pieczone ziemniaki lub bataty oraz owoce: jabłka, gruszki, kawałki melona lub arbuza, owoce jagodowe, nacięte mango, plastry ananasa, banany i inne.

Mango z owocami jagodowymi i marakują na targu w Melbourne.

Możemy także przygotować pełnowartościowe kanapki lub tortille, ale o tym innym razem. Dziś zobaczcie jakie zdrowe słodycze udało mi się kupić w podróży po Nowej Zelandii i jak możemy sami przygotować ich domową wersję.

  • daktylowe kokosanki

Skład: 90% daktyle, 10% kokos.

Mój pomysł na przygotowanie ich w domu:

Zalej szklankę daktyli ciepłą wodą i zostaw na około 30 min. Następnie odlej wodę, a daktyle zblenduj na gładką masę. Dodaj mąkę kokosową w takiej ilości, by powstała gęsta masa o konsystencji tofii. Utwórz wałek, który obtocz we wiórkach kokosowych. Krój na kawałki około 2 cm. Przechowuj w lodówce.

  • energetyczne kulki od Tom&Luke

Kulki o smaku solonego karmelu: daktyle, orzechy nerkowca, odżywka białkowa z grochu (wegańska), wiórki kokosowe, rodzynki, szczypta soli morskiej.

Kulki o smaku cytrynowym: daktyle, orzechy nerkowca, wiórki kokosowe, odżywka białkowa z grochu (wegańska), skórka z cytryny, sok z cytryny, szczypta soli morskiej, wanilia.

Kulki o smaku truskawkowym: daktyle, orzechy nerkowca, orzechy makadamia, wiórki kokosowe, odżywka białkowa z grochu (wegańska), truskawki liofilizowane.

Kulki kakaowo - miętowe: daktyle, migdały, wiórki kokosowe, kakao, rodzynki, olejek miętowy spożywczy.

Bazą do zrobienia energetycznych kulek zawsze są suszone owoce, najlepiej sprawdzają się tutaj daktyle, a także rodzynki. Należy je namoczyć w ciepłej wodzie aż zmiękną i będziemy mogli zblendować je z łatwością. 

Do daktylowej masy dodajemy zmielone orzechy (nerkowca, migdały, makadamia lub inne), wiórki kokosowe i inne składniki nadające kuleczkom smak: kakao, skórka cytrynowa czy liofilizowane owoce. Jeśli chcemy wzbogacić naszą słodką przekąskę o dodatkową porcję białka, do masy dodajemy porcję odżywki białkowej. Całość dokładnie mieszamy i formujemy kulki, które obtaczamy w kokosie. Ja do moich kuleczek dodaję zawsze łyżkę oleju kokosowego, by masa lepiej się trzymała i przechowuję je w lodówce.

W zanadrzu mam jeszcze 3 opakowania kuleczek od innej firmy, których jeszcze nie próbowałam, dajcie znać, jeśli chcecie także zobaczyć ich składy 👍 

  • Chipsy ze słodkich ziemniaków (w Nowej Zelandii nazywane kumara)

Skład: słodkie ziemniaki (kumara), olej słonecznikowy, sól morska.

  • Bezglutenowe krakersy 

Skład: nasiona (50 %): słonecznik, sezam, siemię lniane; zboża (30 %): komosa ryżowa, brązowy ryż;  olej słonecznikowy, mąka lniana, sól morska, rozmaryn, soda oczyszczona. 

Na zdrowie!

Moni 

Sort:  

A co sądzisz o przekąsce w formie batonika z suszonych owoców i orzechów? Dokładnie chodzi mi o ten produkt

Skład: daktyle, chrupki zbożowe (mąka kukurydziana, mąka ryżowa), wiórki kokosowe, orzechy nerkowca (5,8%), orzeszki ziemne (3,9%).
Najbardziej lubię kokosowy i jem czasem jako przekąskę kiedy nie mam nic innego pod ręką a jestem głodna. Na rynku jest masa innych tego typu "batonów", ale mają dłuższy i podejrzany skład, ten wydaje się ok. Ja polecam, ale jeśli Ty dopatrzysz się, że coś jest nie tak to daj znać!

W Polsce to jedne z moich ulubionych batonów, ze względu na ich cenę ;) Szczególnie polecam ten fioletowy, nie zawiera orzeszków ziemnych, a słonecznik i siemię lniane oraz suszoną śliwkę. Te batoniki pomogły mi przywrócić pracę jelit po porodzie cesarskim cięciem. Także to dobra przekąska dla osób ktore zmagają się z zaparciami.

Cena ceną, ale porównaj skład tego a innych tego typu przekąsek! Ja nie znalazłam nic lepszego. Z tym śliwkowym to dobrze wiedzieć bo akurat jestem w ciąży i tez może się pózniej przydać :)). Co złego w orzeszkach ziemnych? Tez maja swoje zalety.

W Polsce mamy już ogromny wybór tego typu batonów, także o lepszym składzie, natomiast te przebija cena. Dobra kaloria wypuściła też nową linię batonów, sprawdź, może będą tam Twoje smaki :)
Co do orzeszków ziemnych, to są wartościowe, ale też mocno uczulają, dlatego napisałam o tym fioletowym batoniku jako alternatywie dla tych, którzy orzeszków ziemnych nie mogą, ja np. unikałam ich w pierwszych miesiącach po porodzie ze względu na karmienie piersią :)

będę wdzięczna za podanie nazw tych zdrowych alternatyw, bo nic lepszego sama nie widziałam :) dziękuję za odpowiedź

Kurcze, żeby mnie ktoś o reklamę ie posądził, bo nie mam powiązań z żadną firmą heh Ja lubię np te: http://zmianyzmiany.pl/batony

dziękuję :))

Wszystko apetycznie wygląda !!!

Może spróbujesz zrobić swoją wersję kulek energetycznych? 😊

Za wiórkami kokosowymi nie przepadam ale daktyle zawsze zabieram na cięższe wyjazdy w góry jako rezerwę mocy.

Daktyle w góry - idealnie!

Super pomysły! Właśnie niebawem wyruszam w podróż więc na pewno wykorzystam bo zawsze miałam z tym problem :) Dziękuję!!!!!

Dziekuję! A gdzie się wybierasz w podróż? ;)

Na Teneryfę :) Chyba zwariuję ze szczęścia bo dawno nigdzie nie byłam. Wybieramy się z dziećmi, wózkiem i rowerem męża więc to dopiero będzie wyzwanie hehe

Wow! Teneryfa cudna! Byliśmy w maju z 4 miesięczną córeczką (jej pierwszy lot) i z teściami ;) Polecam Puerto de la Cruz i oczywiście Loro Park, a na południu wyspy parki wodne ze Siam Parkiem na czele, super zabawa!
Co do zdrowych przekąsek, na Teneryfie ich nie brakuje. Mają półki vegan i gluten free w supermarketach, a tam spory wybór. Polecam Ci moje ukochane bakaliowe okrągłe chlebki, np. pan de higo con almendras, tak nazywają słodycze składające się tylko z bakalii, np. fig i migdałów. Ja zakochałam się w wersji z czekoladą i pomarańczą.

4-miesięczna? Jak zniosła lot? - ja tego się obawiam najbardziej. Bardzo Ci dziękuję za wszystkie przydatne informacje! Już się nie mogę doczekać :) Jestem magistrem hiszpańskiego i będę miała w końcu okazję trochę pogadać i przypomnieć sobie język :) Na pewno zdam Ci relację co do potraw i produktów które uda mi się znaleźć :) Pozdrowienia!

I just upvoted You! Reply STOP to stop automatic upvotes

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 66217.53
ETH 3316.11
USDT 1.00
SBD 2.70