4 PRZEPISY na ZUPY 🍲[wegańskie i bezglutenowe]

in #polish6 years ago

Witajcie! Jak się czujecie po Świętach? Mam nadzieję, że wypoczęliście!

W tym poświątecznym okresie polecam Wam przepisy na zupy. Zupa może być zjadana o każdej porze dnia: jako syte śniadanie, lekki obiad lub ciepła kolacja. Moje zupy nie zawierają dodatku mleka, śmietany, ani tzw. zasmażki, są wegańskie i bezglutenowe. Będziecie zaskoczeni, że mimo tego są syte, gęste i kremowe. 

Tutaj znajdziecie publikowane już przepisy na zupy krem:

1. Zupa dyniowa

2. Zupa grzybowa

3. Zupa z ciecierzycy 

Dzisiaj mam dla Was także przepis na lekką zupę, która pomoże jelitom, żołądkowi i wątrobie odpocząć, oczyścić się i zregenerować po świątecznym menu.

4. Zupa pomidorowa z kaszą jaglaną

Składniki: 

  • 1/2 szklanki kaszy jaglanej (polecam ekologiczną)
  • 1 mały por
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 pietruszka
  • 1 marchewka
  • 1 mały lub 1/2 dużego selera
  • 1/2 łyżeczki kminku
  • 2 liście laurowe
  • kilka ziaren ziela angielskiego
  • 1/3 łyżeczki soli himalajskiej
  • szczypta pieprzu
  • po szczypcie kurkumy, pieprzu, bazylii i lubczyku
  • 2-3 szklanki passaty pomidorowej 
  • świeże zioła: bazylia, koperek lub natka pietruszki

Wykonanie: 

1. Kaszę jaglaną podprażamy w suchym garnku przez kilka minut, następnie płuczemy pod wodą. Zalewamy litrem świeżej wody i zagotowujemy, dodając 1/2 łyżeczki kminku.

2. Dodajemy pora pokrojonego w talarki, posiekana cebulę i 2 ząbki czosnku.  

3. Dodajemy liście laurowe i kilka ziaren ziela angielskiego, szczyptę kurkumy, pieprzu, bazylii, lubczyku. 

4. Kiedy por zacznie się rozpadać, dodajemy starty korzeń pietruszki, marchwi i pół utartego korzenia selera. Gotujemy aż warzywa lekko zmiękną.

5. Wlewamy passatę pomidorową, solimy i pieprzymy do smaku.

6. Dodajemy posiekany koperek, świeżą bazylię lub natkę pietruszki.

Na zdrowie!

Moni

Sort:  

Moni
pomijając teraz merytoryczne treści (bo jestem po wegańskiej stronie mocy:),
to jakie Ty robisz piękne zdjęcia!.
wszystko tam na nich jest przemyślane i spójne.
kolorystyka, aranżacja, zbliżenie, obrusik,
tło pierwszo- i drugoplanowe..
cały kadr jest zawsze smakowity!
doceniam Twój wysiłek.

Dziękuję za tak miły komentarz, takie słowa dodają motywacji do dalszej pracy!
A przy tych zdjęciach pracowałam razem z moją bardzo zdolną siostrą 😊
Pozdrowienia! :)

Dyniowa i grzybowa to dwa moje ulubione typy.

Czyli jesteś "zupolubny"? ;)

Doceniam zupy. :) W lesie czy w trasie, miska gorącej zupy zaspokaja głód, rozgrzewa i nawadnia organizm. Poza tym zupa jest dla mnie uniwersalnym daniem. Można wrzucić do niej prawie wszystko i każdy znajdzie jakiś smak dla siebie. Często do schroniska wożę słoki z zupą do odgrzania i jak zmarznę na padokach to obiad z ciepłą zupą to prawdziwa uczta. :)

dziękuję za nowe przepisy :))

Smacznego i na zdrowie Aniu! :)

Świetne zdjęcia! Każde ma klimat i strasznie mi się to podoba!

Numer 3. mój faworyt - te "orzeszki" po prostu muszę wypróbować, super pomysł! :)

Uwielbiam tą zupę z ciecierzycy, a "orzeszki" z cieciorki można też chrupać jak przekąskę, spróbuj koniecznie :)

Spróbuję na pewno! :)

Jak dla mnie zupa jest dobra na śniadanie, obiad, kolacje, czyli taki uniwersalny posiłek do każdej sytuacji, po za tym to całkiem dobry posiłek który wiele osób tak po prostu odrzuca w diecie, dobrze skomponowane składniki dostarczą wiele dobrego dla naszych organizmów. Bardzo dobre przepisy

Zupa dyniowa moja ulubiona szczególnie jak mama przyrządzi 😀

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 66158.45
ETH 3552.28
USDT 1.00
SBD 2.61