Jak się ma tag #pl-filmy? [sierpień]

in #polish6 years ago

Pora na kolejne podsumowanie działalności tagu #pl-filmy. Jesteście ciekawi, co takiego działo się w sierpniu?

office-3295556_1280.jpg

Drugi miesiąc wakacji, podobnie jak lipiec, to miesiąc urlopów, wypoczynku i błogiego lenistwa. I to niestety odbija się na ilości publikowanych postów i aktywności w komentarzach. Cena SBD spadła do tej założonej przez twórców Steem, czyli do jednego dolca. Bardziej niepokojący był cenowy spadek STEEM poniżej ceny SBD. Czyżby to już miały być te dołki, od których zaraz będzie wielkie odbicie? Oby.

Tak to już jest, że wraz ze wzrostem cen STEEM i SBD rośnie także aktywność użytkowników. A chyba wszyscy byśmy chcieli, by było ona jak największa.

Co robiłem i robię obecnie?

Publikuję na Steem ostatnio co prawda niewiele, ale czytam ciągle sporo. Na bieżąco przeglądam posty w tagu #pl-filmy i #pl-seriale, głosuję na nie i komentuję.

Przeglądam także inne tagi w poszukiwaniu filmowych tekstów, a także staram się zachęcać nowych użytkowników do pisania o filmach.

binoculars-1209011_1280.jpg

W sierpniu każdy piszący w tagu #pl-filmy mógł na własnym portfelu odczuć skutki działania projektu Perpetuum Mobile, stworzonym przez użytkownika @mmmmkkkk31. Jak to dokładniej działa znajdziecie tutaj i tutaj.

Warto także zapoznać się z ostatnią aktualizacją projektu, zgodnie z którą kuratorzy (w tym ja) nie będą otrzymywać za raporty Perpetuum Mobile głosu z konta głównego MK. Motywacji do wspierania dobrych treści mi jednak nie zabraknie :) Cieszy mnie, że dzięki kilku kliknięciom myszą mogę sprawić, że Wasze posty zostaną podbite mocniejszym głosem. Bo dzięki temu cały tag może się rozwijać!

Dodatkowo wybrani eksperci mogą głosować na artykuły polskiej społeczności głosem @noisy za pomocą projektu Wise. Więcej o tym rewolucyjnym systemie możecie się dowiedzieć z tego źródła.

Dzięki powyższym projektom autorzy wartościowych tekstów mogą poczuć się bardziej docenieni. A chyba każdy z nas wie, że to sporo znaczy.

Dodatkowo od początku czerwca jestem współpracownikiem Tygodnika Kuratorskiego publikowanego przez @kurator-polski. Co tydzień wybieram po dwa teksty z tagu #pl-filmy, które trafiają do coniedzielnego zestawienia najciekawszych postów tygodnia.

W sierpniu nie odbyła się żadna edycja konkursu #pl-filmy :( Rozumiem Wasz zawód i rozczarowanie. Jednak nie martwcie się :) Zapowiadana przerwa w konkursach przecież kiedyś się skończy ;-)

Co zamierzam robić?

Zamierzam oczywiście kontynuować czytanie, komentowanie i podbijanie Waszych filmowych postów. Współpraca z @kurator-polski ciągle trwa, więc każdy ma szansę trafić do Tygodnika Kuratorskiego.

Mam nadzieję, że w życiu prywatnym złapię pewną stabilizację i wrócę do częstszego publikowania własnych postów.

Jak wspomniałem wcześniej, KONKURS powinien niedługo wrócić :D Mam już pewien pomysł. Czegoś takiego na tagu #pl-filmy jeszcze nie było. Mam nadzieję, że będziecie mieli ze mną sporą frajdę z kolejnej edycji konkursu. Także miejcie oczy szeroko otwarte, bo nie znacie dnia ani godziny :D

document-3268750_1280.jpg

Każdy upływający miesiąc zamierzam podsumować raportem podobnym do tego. Chcę, żeby wszyscy mieli jakieś pojęcie jak ukochany tak #pl-filmy się miewa :)

Trochę statystyki

Z poprzedniego podsumowania wynikało, że z tag #pl-filmy dość dobrze opierał się spadkom ilości publikowanych postów, w porównaniu do innych tagów. Bałem się jednak, że sierpień pod tym względem będzie słabszy i nadejdzie okres wielkiej posuchy. Na szczęście się pomyliłem :)

Korzystając z uprzejmości @jacekw, pozwolę sobie wrzucić w tym miejscu cztery wykresy stworzone przez niego. Dostępne są w jego miesięcznych zestawieniach: maj i czerwiec, lipiec i sierpień. Pokazują one jacy użytkownicy byli najlepiej wynagradzani (w STEEM) za swoje teksty oznaczone tagiem #pl-filmy w ostatnich czterech miesiącach.

Maj

Suma nagród: 122.197, liczba autorów: 30
statystyka pl-filmy maj.png

Czerwiec

Suma nagród: 87.509, liczba autorów: 35
filmy czerwiec.png

Lipiec

Suma nagród: 148,469, liczba autorów: 39
lipiec.png

Sierpień

Suma nagród: 196,224, liczba autorów: 33
sierpień pl-filmy.png

Widać, że kilku użytkowników publikuje w naszym tagu regularnie. Jednak dostrzec można, że w ciągu miesiąca występuje spore przetasowanie. Część autorów pojawia się w naszym filmowym tagu, a potem znika... Trudno, tak bywa.

Powinien nas bardzo ucieszyć kolejny znaczy wzrost sumy nagród! Tag #pl-filmy w rankingu tagów ze względu na sumę wypłat zajmuje 13 miejsce! Utrzymujemy zatem miejsce w czołówce :) Co prawda liczba autorów spadła, ale Ci najwierniejsi i najsolidniejsi zostali :)

Wzrost wynagrodzeń dla autorów był zapewne spowodowany koegzystencją dwóch świetnych projektów, o których już wspominałem: "Perpetuum Mobile" i "Wise". Chyba każdego cieszy, że na Steem zarabia więcej :) Póki co w walucie STEEM, ale myślę, że cena w przeliczeniu na USD też znacznie wzrośnie :)


Na stronie https://steemweb.pl/tags, której autorem jest @rafalski zbierane są bardzo przydatne i interesujące dane na temat polskich tagów, użytkowników etc. Pozwoliłem sobie zaczerpnąć z niej trochę liczb dotyczących tagu #pl-filmy i przedstawić je w odpowiedniej formie. Podobno liczby nie kłamią, więc zobaczmy co one nam powiedzą o kondycji polskiego około filmowego tagu.

Najpierw chciałbym pokazać jak w pierwszych ośmiu miesiącach 2018 roku rozkładała się liczba postów w danym miesiącu. (Wykresy utworzono w arkuszu kalkulacyjnym Excel).

liczba postów.jpg

Potwierdza się to, że wakacje i niski kurs STEEM i SBD wpływają na małą liczbę powstających postów. Na szczęście udało się utrzymać poziom z lipca i czerwca, podczas gdy niektóre tagi nurkowały głębiej.

Poniższy wykres przedstawia liczbę postów na dobę publikowanych pod tagiem #pl-filmy w ostatnich ośmiu miesiącach.

posty na dobę.jpg

Pod tym względem mamy w sierpniu powtórkę z lipca. Trzy i pół posta dziennie to nie jest zły wynik, jednak myślę, że jesień przyniesie znacznie większą liczbę Waszych (i moich) wpisów.

Ze strony https://steemweb.pl/tags pobrałem również dane dotyczące ilości publikowanych postów ze wszystkich tagów z prefiksem pl- oraz dodałem bardzo popularne tagi #reakcja, #tematygodnia i #sp-group. Dla każdego miesiąca bieżącego roku stworzyłem ranking najbardziej popularnych tagów ze względu na ilość publikowanych pod nimi postów. Na wykresie poniżej zobrazowałem jak w tych rankingach plasował się tag #pl-filmy.

miejsce w rankingu.jpg

I tutaj również bez zmian w stosunku do poprzedniego miesiąca. Nasz kochany tag #pl-filmy jest ciągle na wysokim miejscu. Nie wiem jak Wy, ale ja mam ambicję, by powalczyć o pierwszą dziesiątkę :D

Jakby ktoś był ciekaw jakie miejsca zajmują inne tagi, to poniżej przedstawiam tabelę z pierwszą pięćdziesiątką.

lista tagów.jpg

Sporo tagów pozaliczało znów spadki. Między innymi taka świetna inicjatywa jak #tematygodnia... Wbrew przeciwnościom nam udało się jednak uzyskać stabilizację i nie stracić swojej dobrej pozycji. Dobra robota Panie i Panowie! Jestem z Was dumny :)


Czekając na kolejną edycję konkursów w tagu #pl-filmy, przypomnijmy sobie jak prezentowały się poprzednie odsłony. Do tej pory odbyły się 3 edycje, a ilość postów na każdą z nich przedstawiała się następująco:

liczba konkurs.jpg

Może i przesadny ze mnie optymistą, ale jestem wręcz przekonany, że czwarta edycja konkursu przebije pierwszą pod względem ilości konkursowych postów :) Mam nadzieję, że tym zdaniem rozpaliłem Wasze apetyty :D

Podsumowanie

Tag #pl-filmy wbrew ogólnym trendom jakoś opiera się spadkom popularności. Wsparcie za pomocą bota kuratorskiego MK oraz projektu Wise daje chyba niezłego kopa do pisania. Okres wakacyjny się zakończył, więc trzeba z nadzieją patrzeć na odrodzenie na Steem. Sam również postaram się zadbać o Waszą motywację i we wrześniu zorganizuję kolejną edycję konkursu #pl-filmy.

Wracajcie z urlopów bezpiecznie i bierzcie się za pisanie o filmach i serialach! Koniec lenistwa :)

Na końcu chciałbym podziękować wszystkim autorom publikującym i komentującym pod tagiem #pl-filmy. Liczę na to, że będzie nas coraz więcej i utworzymy sporą społeczność steemowych kinomaniaków :D

thank-you-362164_1280.jpg


Sekcję komentarzy pod tym postem zostawiam Wam. Będę wdzięczny za każdą sugestię czy pomysł mogący wpłynąć pozytywnie na tag #pl-filmy. Możecie mnie również ostro skrytykować ;-)

Będę również bardzo wdzięczny za każdy resteem. Niech cała społeczność się dowie, że tag #pl-filmy nie umarł i jeszcze pokaże pazur :D


Grafiki nie będące wykresami pochodzą z Pixabay.


Zapraszam na mojego bloga: http://zkusiorabani.pl/
oraz do polubienia strony na FB: https://www.facebook.com/zkusiorabani/

Jeśli tylko Ci się spodobało zostaw upvote i komentarz :) Będę niezmiernie wdzięczny :) Możesz także obserwować mój profil, by nie przegapić kolejnych postów!

Sort:  

Obczaj, że już nie musisz ręcznie robić wykresów: https://steemweb.pl/statistics/tags

Niestety zapomniałem Ci wspomnieć o tym, możesz nawet porównania robić:

canvas.png

O, świetna sprawa :) Dzięki za informację!

Tworzę na bieżąco :) Ten tag nie może paść :)

Zdecydowanie jesteś jednym z przodowników tego tagu :D

Jestem ciekaw co to za nowe pomysły. Wakacje się kończą wraz z nimi urlopy.
Ludziska wrócą i zabiorą się do pracy. Chyba, że odstrasza ich niska cena Steem.
Mnie nie odstrasza więc na pewno coś tam wysmaruję. Pozdrawiam.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63463.10
ETH 3243.17
USDT 1.00
SBD 4.45