Moje 3 sposoby na śliwki węgierki - powidła z sokiem pomarańczowym, powidła z jabłkami i śliwki suszone!

in #polish6 years ago (edited)
Sort:  

Piękne śliwki .! My ze śliwek również robimy powidła ale z gożdzikami i cynamonem oraz kompoty :).

Za rok spróbuję z cynamonem i goździkami, obiecuję :)
Kompotów nie robię bo w Grecji nie mają wzięcia :P Nie mam też chłodnej piwnicy i słoiki się psują niestety, trzymają się jedynie konfitury z dużą ilością cukru i owoce kandyzowane - bardzo popularne w greckich domach.

O! zrobiłaś jednak. Ale śliwki to masz giganty!

Zrobiłam, są przepyszne! Dzięki za podpowiedź :)
No śliwki wielkie są, to fakt, ale to dobrze :P

O kurcze, mrozisz powidła? Nigdy bym na to nie wpadła. Ja jak robiłam dżemy to zawsze w słoiczki i do spiżarki :)

Wszystko mrożę bo u mnie jest gorąco i wilgotno, słoiki się nie trzymają (zwłaszcza nisko-słodzone). Nie chciałam zrezygnować z domowych przetworów więc spróbowałam z mrożeniem, polecam!

Fajny pomysł! Będę o tym pamiętać :)

Nasze drzewka są jeszcze młode - mieszkamy w obecnym domu dopiero ósmy rok. Na razie jestem w stanie zjeść wszystkie śliwki z czterech drzewek i cierpliwie czekam, aż zbiór będę liczyć na wiaderka. :)

Gdy dostanę trochę śliwek od rodziny, również suszę na słońcu i zawsze smażę też jeden rondelek (kilka słoiczków) z kakao - taka śliwkowa nutella. No i oczywiście klasyczne powidła do piernika i przekładańców różnych.

My też niecałe 10 lat mieszkamy w nowym domu :) Dlatego tegoroczna niespodzianka śliwkowa z mojego młodego drzewka jest na prawdę cudowna (mam tylko jedno drzewko węgierkowe na razie). Nawet niewiele było robaczywych owoców a to też dziwne bo staram się nie pryskać.

Z kolei renglod miałam mniej niż ubiegłego roku, liczone są jeszcze na sztuki :P Chociaż drzewko rozrosło się pięknie i jest sporo większe niż to węgierkowe.

Śliwkowa nutella brzmi cudownie, poproszę o przepis przy okazji :)

Mam dwie renklody i dwie węgierki. No to by może już niedługo sypnęły obficiej. :)

Ta nutella jest też znana jako czekośliwka. Pod sam koniec smażenia się po prostu dodaje na 2 kg śliwek 10 dag kakao i cukier waniliowy. Ja to kakao z cukrem rozrabiam w niedużej ilości gorącej wody i wlewam, bo jak się sypnie, to potem grudki trzeba rozcierać.

@rita.food.channel świetny pomysł, aby śliwki połączyć z sokiem z cytryny ! mam wielką ochotę wypróbować, @grecki-bazar-ewy, narobiłaś mi smaka :) ja zupełnie niedawno miałam trochę śliwek i zrobiłam z nich kompot, dodając przyprawy "piernikowe" i wino, możesz sobie wyobrazić jaki wyszedł rewelacyjny! a po wygytowaniu były z tego świetne powidła, jak już przejadł nam się kompot. bardoz chciałam siętym przepisem podzielić, ale nie wiem jak to będzie ze śliwkami we wrześniu jak wrócimy z wakacji, no i z moim kontem hehe, może będę pisłąa z nowego...a jak nie to w przysżłym roku :) piłyście taki kompot/jadłyście powidłaśliwkowe z dodatkiem wina i przypraw typu cynamon goździki etc ?

Ewcia super pomysł z tą siatką! z niecierpliwością czekam na dalesze losy suszonych śliwek!

a Twój ogród tak pięknie dziko wygląda! takie widoki (ok, podobne)podziwiałam w Hiszpanii i Włoszech. aż się chce wpaść do Ciebie :)

PS lepsze i wyraźniejsze zdjęcia niż ostatnio, lepiej się "czyta" :)

Ja dzisiaj miałem knedle ze śliwkami! :) Można jeszcze śliwowice... sponiewierasz mocą Greków! :)

Knedle ze śliwkami - pyszności! :)
Jeśli masz przepis na śliwowicę to poproszę.

Coś poszukam i popytam... leniwca to pięćdziesiątka przez trzy dni trzyma! :)

Ja mam podobnie, generalnie stronię od mocnych alkoholi ale w barku butelczyna domowej śliwowicy mogłaby stać ;)

Szukam szukam... górale nie chcą zdradzić... To zreszta ciekawe, że tak mało na steemie o alkoholach! A temat wytrawny :)

Zeszłej jesieni i zimy było tutaj dużo o alkoholach i nalewkach więc i tego roku na pewno będzie, już ja się o to postaram :P

Powidła! Uwielbiam robić i jeść:) Część robię tylko z cukrem a do części dodatkowo dodaję kakao jak @bowess. Obydwie wersje sa pyszne!
Susz też często był robiony. W przeszłości. Obecnie nie próbuję.

Też uwielbiam! Mam już spore zapasy na najbliższą zimę a to cieszy. Z kakao muszę zrobić koniecznie, od wczoraj próbuję sobie wyobrazić ten smak :D

Marmolada ze śliwki z czekoladą!

Śliwek z czekoladą muszę koniecznie spróbować w przyszłym roku bo teraz już niestety nie mam więcej śliwek, a szkoda...

Piękne śliwy - a ja jestem uczulony! :(
Dobrze, że przetworzone mogę. Powidełka ze świeżym pieczywkiem i kakao.
Pozdrawiam.

Excellent article. I learned a lot of new things. I signed up and voted. I will be glad to mutual subscription))))

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 59324.20
ETH 2585.42
USDT 1.00
SBD 2.47