You are viewing a single comment's thread from:

RE: Przepis na wino z kwiatów mlecza. Zdrowe dobre i tanie. Teraz jest czas aby je robić.

in #polish6 years ago

A wino z mlecza polnego będzie gorsze w smaku/bez żadnych wartości, czy trujące? :) Bo w sumie jak tylko będzie bez żadnych wartości zdrowotnych to można się pomylić, ale jak miałoby być trujące to wolałbym się nie mylić :)

Sort:  

są problemy z nazwami mlecz polny to inna roślina niż mniszek lekarski potocznie zwany mleczem
Mlecz polny jest szkodliwy dla bydła szczególnie dla owiec

Mlecz polny https://pl.wikipedia.org/wiki/Mlecz_polny
Mniszek pospolity https://pl.wikipedia.org/wiki/Mniszek_pospolity

zgadza się, właśnie patrzę po artykułach opisujących właściwości lecznicze mniszka lekarskiego i niektóre też zawierają też nazwy mniszek pospolity i stąd może się to mylić na przykłąd z mleczem pospolitym chciaż to tez inna roślina

Pewnie stąd mi się wzięło omyłkowo że pomyślałem o mleczu pospolitym a nierozróżnianiem do tej chwili mlecza pospolitego od polnego. cóż człowiek uczy się całe życie.

ja się dowiedziałem pisząc ten artykuł :D
jak się zna roślinę od dziecka to nawet się nie myśli o tym że można te dwie rośliny pomylić

otóż to . ja się wychowałem na wsi i mieszkam na dalekich przedmieściach więc nigdy ne miałem problemu z identyfikacją mniszka :)

no a jakiego jak nie polnego. Mlecz to zioło i ma bardzo dobre właściwości. Przekonanie o tym żę jest trujący to banialuki.

Uwaga! mniszek lekarski można pomylić z mleczem polnym, który kwitnie w czerwcu wiec jak teraz zbieracie, to nie ma czym się przejmować.

a przepraszam ostatniej linijki nie doczytałem. Zwyczajowo zwykło się mawiać mlecz polny z niewiedzy a nie zagłębiałem się szczerze powiedziawszy w nazewnictwo odmian ale swoją drogą uświadomiłem sobie właśnie czym są te kwiaty bardzo podobne do mniszka rosnące w lecie które nim nie są. Mamy mlecza polnego i mlecza pospolitego. Tu punkt dla ciebie.

Też do dzisiaj nie wiedziałem, że są dwie odmiany. Dlatego zapytałem :)

no ja przyznam że ostatniego akapitu nie przeczytałem bo wiedziałem o co chodzi ale jeśli się boisz o to czy pomylisz to raczej teraz w maju nie ma szans tak jak fraktale pisze. A w lato jeśli jesteś obeznany z widokiem mniszka to też coś ci nie będzie w mleczu polnym pasowało. Ja zbierałem w lato i nie zdarzyło mi się w każdym razie popełnić błędu mimo niewiedzy. myślałem że to po prostu inna roślina której nie znam.

Cecha rozróżniająca i łatwa to to, że każdy koszyczek kwiatowy mniszka wznosi się na własnej szypułce ("łodyżce"), która jest dość gruba i pusta w środku. Mlecze mają po kilka koszyczków na jednej łodydze - na krótkich, chudszych i pełnych szypułkach.
Bardzo dobrze zauważyłeś, że coś będzie się nie zgadzało. No właśnie to "mocowanie" kwiatów i ogólnie inny pokrój rośliny.

To są dwa odrębne gatunki. :)

Mlecz polny to inna roślina ale potocznie na mniszka też mówi się mlecz stąd całe zamieszanie

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 59317.93
ETH 2530.37
USDT 1.00
SBD 2.47