Czytam sobie #8 Donoszę z biblioteki. Kwiecień

in #polish6 years ago (edited)
Sort:  

Poza tym chciałem poinformować, że jest w Wirginii rzeka Ni (z grafiki odnośnie bitwy w Dziczy) :D ciekawe, czy krzątają się tam wiadome persony, które mówią wiadomo co.

ni river.png

Oj ciekawam, czy to nie miał być czasem Nile. :) Ale tak jest zacniej.

Tischnera udało się tylko przeczytać, czy posłuchać też? :)

Tischnera w audiobooku wypożyczył sobie mój tata. Posłuchała u niego kilku rozdziałów. Zdecydowanie godne polecenia, nawet dla tak skrajnych wzrokowców jak ja. Długość (krótkość) rozdziałów, głos Tischnera, słuchanie gwary. I tu uwaga - moja mama stwierdziła, że strasznie ciężko jej się czyta tekst gwarą, a w słuchaniu odbiera zupełnie łatwo i naturalnie. To tak piszę dla tych, którzy mogą mieć podobną trudność. :)

👍🏽

Bardzo ciekaw jestem tego Pilipiuka.

I ja też. Co ciekawe, książka stała razem z powieściami, a nie w podróżach z niebeletrystyczną. Po przeczytaniu zamieszczę więcej niż jedno zdanie komentarza. ;)

:) Dziękuję za pamięć, obok czytania wywiadów z Pilipiukiem oraz garści suchych informacji, odświeżam sobie jego twórczość. Dziś na tapecie był "Konan destylator" i już na początku zwyczajnie zabija śmiechem - dwóch wioskowych pijaków z powodzeniem unika ataków ninja wynajętych w Japonii najpewniej przez znienawidzony ród Bardaków. W porównaniu do innych dzieł jakie przyswoiłem jest mianownik, który je łączy - niebywała precyzja słowa sprawiająca, że zdania pojedyncze ułożone są obok siebie jak bloki w piramidzie - żyletki nie wciśniesz, taki tam postawiono monolit. Nie wiem jak jest z "Raportem z Północy", lecz warsztatowo z pewnością bardzo solidnie.

Lincoln i wampiry, czego Ci ludzie nie wymyślą. Wiadomo, ten Południowiec z biczem to taki wampir, co wysysa krew z niewolnika, ale podejrzewam, że jest to dzieło znacznie bardziej zbliżone do jakiegoś twórstwa kogoś, kto chciałby być Peckinpahem, tylko bez tej całej bezsensownej pogoni za sensem działań.

Będę czekał na recenzję Magdy Goebbels, czytałem opasłą biografię jej męża i mam pewien obraz tej osoby, ale z pewnością niekompletny. Pozdrawiam miłej lektury życząc.

Ciekawe porównanie. Miałam podobne odczucia - szczegolnie podczas czytania opowiadań z tomu 2586 kroków - on strzela zdaniami jak z kabekasu i pada dzisiątka za dziesiątką.

Abraham Lincoln to osobliwa szmira. Dla koneserów. Tak jak niektóre panie zachwycają się Zmierzchem (przeczytałam - całe - książkowy masochista to ja - kolejne tomy sagi omijam szerokim łukiem), tak i to cudo ma swoich fanów. Weszłam sobie na lubimyczytac i nie zawiodłam się (ta strona jest po prostu niezawodna). Książkę wysoko oceniają miłośnicy wampiraliów jakości literacko obojętnej.

Lubię czytać biografie kobiet, bo więcej w nich spraw codziennych, informacji o obyczajwości, warunkach życia, modach, stosunkach miedzyludzkich, a ten aspekt historii jest dla mnie szczególnie interesujący. W imię tychże zainteresowań zmęczyłam nawet całe Marzenia i tajemnice Danuty Wałęsowej. ;)

Pozdrawiam i przemiłego odświeżania Pilipiuka życzę Panu Prowadzącemu! :)

Niedługo napiszę w końcu tą maturę i będę mógł się zabrać za czytanie :D Stephen King już czeka ;)

Trzymam kciuki! Moja córka wczoraj pisała trzecioteścik. :D Całe życie tylko egzaminy i egzaminy.

Bardzo ciekawy zestaw. Najbardziej mnie zaciekawiła książka "Magda Goebbels", nie żebym się interesował systemami totalitarnymi w XX wieku :)

Bardzo ciekawą pozycją może być "Prowadzący umarłych", "Breslau - miasto złota i miłości", a także "Morfina". Tytuły już sobie zapisałem aby nie zapomnieć. Zostawiłem upvote'a już wczoraj, w ciemno. Teraz zostawię tylko Resteem.

Jeszcze będę musiał w końcu dorwać "Klub Dumas" jako miłośnik "Dziewiątych wrót" Polańskiego.

Serdecznie pozdrawiam :)

Zastanawia mnie, jak to się dzieje, że pisarze tacy jak Arturo Perez-Reverte czy Matthew Pearl jakoś nie mogą się przebić do grona pisarzy powszechnie znanych z nazwiska. Piszą świetne powieści przygodowe (super dopracowane i osadzone historycznie), na poziomie, ale nie jakoś trudne w odbiorze. Obu polecam. :)

Pozdrowienia!

"Na razie nie ma szans na jego powiększanie, bo nie pozwala na to powierzchnia lokalu - biblioteka w tej lokalizacji osiągneła po prostu swoje maksimum."

Czyli typowy problem 90% bibliotek w Tymkraju :D

A co do reszty:

  • Nie wiem czy wiesz, ale ponoć pan poeta i prozaik D. (zwany też Ananiaszkiem - zgadnij o kim mowa) oburzał sie swego czasu, że "Król" to powieść szkodliwa bo... pokazuje Żydów w złym świetle :D
  • Z kolei z Tochmanem mam taki problem, że to jeden z tych nielicznych pisarzy których nie jestem w stanie oddzielić od jego twórczości. No nie jestem i koniec - jego bucówy przesłaniają mi to co pisze.

Czy czytałaś Twardocha "Epifanię wikarego Trzaski"? Bo mimo dość chłodnym recenzji uważam to za najlepszą książkę tego pisarza i śmiem twierdzić, że już tego poziomu nie przebije. Chociaż rzecz jasna lubię go i tak. A gdybym miał podać jakieś nazwisko, to o ile nie znasz - Wiesław Myśliwski :)

Typowe aż do bólu. :)

Znam tego świętego od pierogów. :D
Ciekawa też była dyskusja o plagiacie z innym publicystą. Pszypadek? Nie sondze - to tytuł riposty Twardocha.

Nie czytałam i ogromnie dziękuję za oba wskazania. :)

Tak to on :)
A co do Myśliwskiego polecam "Widnokrąg".

Dziękuję. Wrzuciłam w dzb - jest dostępny, nawet dwa egzemplarze. Zapisuję na maj. :)

A z tym poetą prozaikiem to żeśmy pokaz konspiracji dali, że klękajcie narody. :D

Po tym jak kazał mi się leczyć (sam jestem sobie ciut winny bo dość ostro go zaatakowałem, ale bez takich wtrętów) skazałem go na prywatną infamię :D

Oj, figle, figle. :D

Poczułem się zainteresowany twórczością Szczygielskiego. Wietrzę szansę na poczucie się znów jak dziecko :D

Rozmawialiśmy chyba już kiedyś o nim. Pod recenzją filmu Za niebieskimi drzwiami. :)

Tak, tak, teraz jednak dopiero skojarzyłem :)

A jego twórczość dla dorosłych też polecam. Jeżeli ktoś nie lubi o gejach, to Poczet królowych polskich na przykład.

Dziękuję bardzo za polecenie :) Przy najbliższej wizycie w bibliotece poszukam.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 59106.19
ETH 2538.36
USDT 1.00
SBD 2.37