Retrocenzja #6 - Crash Team Racing

in #pl-gry6 years ago

Witam serdecznie w szóstej retrocenzji. Nie omówiłem żadnej części Crasha Bandicoota, bo uznałem, że dość już platformówek na chwilę obecną. Ale Crash to nie tylko skakanie i zbieranie owoców Wumpa, są jeszcze wyścigi ;).

A więc zabierzmy się za recenzje CTR!

O co tutaj chodzi, czyli o fabule słów kilka


Nitrous Oxide we własnej osobie.

Fabuła nie jest jakaś rozbudowana, można powiedzieć, że jej praktycznie nie ma i mamy tylko pewne tło fabularne.

Najlepszy rajdowiec we wszechświecie, Nitrous Oxide, przybywa na Ziemię, by rzucić jej mieszkańcom wyzwanie: albo znajdzie się ktoś, kto pokona go w wyścigu, albo planeta zostanie przemieniona w wielki parking kosmiczny, a Ziemianie staną się jego jeńcami.

I... to tyle, naprawdę. Jeszcze coś blabla drużyna Crasha i drużyna Cortexa będą starali się wyłonić najlepszego konkurenta dla Oxida, ale no dajcie spokój, po prostu weźmy się za jazdę.

Gameplay

CTR to w skrócie wyścigi gokarcikami w oprawie graficznej znanej z serii z Jamrajem. Gramy zawsze w 8-osobowych starciach, podnosimy bronie no i głównym zadaniem jest zdobyć pierwsze miejsce, wiadomo.

Na mapach mamy porozrzucane skrzynki z losowymi brońmi, paski turbodoładowania oraz owoce Wumpa (zebranie ich 10 podczas wyścigu odblokowuje nam mocniejsze wersje standardowych broni ze skrzynek).

Fabularnie mamy do wygrania 21 wyścigów (po 5 na każdą z 4 krain + trasa finałowego bossa). Ale ale, wykonanie fabuły to jedynie 36% skompletowanej gry!

Do skompletowania gierki potrzebne nam będą:

  • wszystkie tokeny CTR (każde C, T i R są losowo porozrzucane po każdej trasie, żeby je zaliczyć potrzebujemy zebrać wszystkie 3 podczas 1 wyścigu i ukończyć go na pierwszym miejscu). Poszczególne kolory odblokowują nam Gem Cups, czyli turnieje składające się z kilku wyścigów, po wygraniu ich dostajemy dodatkowe postaci do gry.

  • Wszystkie relikty za przejście czasówek na trasach. Wtedy gramy bez przeciwników i musimy przejechać trasę jak najszybciej, wspomagając się skrzynkami zamrażającymi czas. Mamy relikty niebieskie, złote i platynowe. Im szybszy czas, tym lepszy relikt (Aby przejść grę na 101% musimy mieć same PLATYNOWE relikty)

  • odblokować i przejść zwycięsko dwie dodatkowe trasy – Slide Coliseum (Koloseum Ślizgów) oraz Turbo Track (Szybki szlak)

Oprawa audiowizualna

Każda trasa bardziej lub mniej nawiązuje tematycznie do serii z Crashem Bandicootem, a postacie również są żywcem wyjęte z tego uniwersum.

Oprawa jest iście bajkowa, idealnie wpasowuje się audiowizualnie do trylogii Crasha. Muzyka również jest zaczerpnięta z tych 3 części.

Trasy są przemyślane, pełne skrótów, opcjonalnych odnóg i groźnych przeszkód. Często ma się okazję do "wypadnięcia" poza mapę lub trafienia w jakąś dziką beczkę :p.

Podsumowanie

CTR jest naprawdę super gierką, jeśli chcemy się rozerwać (kanapowy Co-op to świetna rzecz tutaj) i zagrać parę niezobowiązujących partyjek. Do tego tryb fabularny potrafi wciągnąc na długie godziny, nawet teraz, po tylu latach.

Polecam serdecznie każdemu sprawdzić to na emulatorze tudzież kupić na PSN i zobaczyć, ile frajdy może dawać ta pozycja!

Moja ocena: 8/10

Pozostałe retrocenzje

Jeśli masz ochotę przeczytać moje pozostałe recenzje starych gier, znajdziesz je poniżej ;)

Spyro The Dragon: https://steemit.com/polish/@misiek3301/retrocenzja-spyro-the-dragon
Spyro 2 Ripto's Rage: https://steemit.com/pl-gry/@misiek3301/retrocenzja-2-spyro-2-ripto-s-rage
Spyro 3 Year of The Dragon: https://steemit.com/polish/@misiek3301/retrocenzja-3-spyro-3-year-of-the-dragon
Jak & Daxter: https://steemit.com/pl-gry/@misiek3301/retrocenzja-4-jak-and-daxter-the-precursor-s-legacy
Ratchet & Clank: https://steemit.com/pl-gry/@misiek3301/retrocenzja-5-ratchet-and-clank-2002

Do zobaczenia!

Sort:  

Miśku wracają wspomnienia aż żałuję że mam tak niskie sp, dałbym cała moc. Pozdrawiam.

Niezmiernie mi miło, że post aż tak się spodobał. Zachęcam do dalszego obserwowania mojego bloga, stale będą się tu pojawiać podobne tego typu treści :)

Jedna z najlepszych gier na PSX w jaką grałem! Tyle miałem z niej frajdy, że to się w pale nie mieści :D Grywalność 10/10 po prostu.

Dodatkowo można było grać w 2 osoby na dzielonym ekranie :) Pamiętam jak dawałem wciry moim siostrom w te wyścigi :)

Świetny tekst, obudził się we mnie sentyment. Daję follow, bo ciekaw jestem kolejnych postów ;-)

Tak, granie Coop to były czyste emocje. Ja mimo, że 5 letni szkrab to równo kosiłem moich wujków. Szczerze żałuję, że nie mam umiejętności do robienia wideorecenzji, ponieważ samym pisaniem nie jest się w stanie oddać w 100% klimatu gry.

Dziękuję za follow, wiele to dla mnie znaczy :)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63855.79
ETH 3113.00
USDT 1.00
SBD 4.04