Tona złomu, kupa drewna czyli intratne porządki w piwnicy;)

in #pl-blog6 years ago (edited)

Jako że pogoda na śląsku ostatnimi czasy pozostawia wiele do życzenia, a wymuszony przez naszego szkraba osiadły tryb życia na dobre zawitał w nasze progi, postanowiłem w końcu podjąć się niemożliwego i posprzątać piwnice oraz budynek gospodarczy.

Nagromadzone tam jeszcze przez dziadków jak i rodziców rzeczy, składowane w myśl porzekadła „wszystko może się przydać” od dawna mnie dręczyły. Piwnica wyglądała bowiem jak graciarnia z wytyczonymi ścieżkami do przemieszczania się natomiast budynek gospodarczy był rajem dla kornika gdyż wrzucone tam na ogromna kupę deski i inne elementy drewniane już od dawna stały się pożywką dla tego owada. Oraz stare klatki dla królików w podobnym stanie. Nie wspominając oczywiście przeróżnych starych meblach drzwiach, oponach i innych znaleziskach poupychanych po kątkach.

Już od lat po kawałeczku starałem się doprowadzić oba miejsca do względnego porządku, jednak życie w drodze nie sprzyja pracom około domowym co za tym idzie wykonywałem jedynie takie porządki które dyktowane były potrzebą chwili. Zazwyczaj polegały one na przestawianiu niewygodnych przedmiotów w inne miejsce.

Tym razem jednak powiedziałem dość i po miesiącu regularnego sprzątania w końcu udało się dopiąć swego i w zadowalającym stopniu odgracić te pomieszczenia a efektem było zebranie prawie tony złomu, która ledwo zmieściła się na samochodzie sąsiada:

złom.JPG

Trzy ściany drewna do palenia:

drewno.JPG

oraz niestety, nad czym ubolewałem niezmiernie, cztery takie kubły śmieci nienadających się do posortowania na surowce wtórne:

kosze.JPG

Pożegnaliśmy się również ze starą ręcznie robioną przez dziadka betoniarą z której przez nieuwagę przy pakowaniu, pozostało tylko tyle:

_DSC8494.JPG

Co jednak mnie cieszy wysiłki nie były jedynie kosmetyczne gdyż samo wytaszczenie tego złomu na złomowisko opłaciło się z nawiązką natomiast z 3 kubiki drewna również pozwolą nieco zaoszczędzić na opale. Jak widać porządki również mogą być całkiem intratne ;)

Po za tym, oczywistym plusem jest niewątpliwie przestrzeń do przemieszczania się ;)

garaz.JPG

_DSC8486.JPG

Chociaż jeszcze wiele pracy czeka mnie w tych „podziemiach” aby doprowadzić je do takiego stanu jak bym chciał, i z pewnością jeszcze nie jedno "dziadostwo" spadnie na nogę czy też przygniecie palec, to najgorsze już za mną. Po ciężkiej przeprawie postanowiłem na razie dać sobie jednak z tym spokój i pocieszyć się swoim sukcesem zajmując się na powrót tym co z prac garażowych kocham najbardziej czyli:

_DSC8086.JPG

...rzemiosłem :)

Dzięki za uwagę i zapraszam do czytania innych moich wpisów

UPVOTE <> FOLOW <> RESTEEM

Sort:  

"po miesiącu regularnego sprzątania" - przerażające :D ale i motywujące

A no niestety trochę to trwało no ale pracowałem nad tym średnio 3-4 godziny dziennie więc nie były to tez całe dni ;)

Widzę tu większość drewna idealna będzie na rozpałkę i tak radzę to wykorzystać niż spalić to razem z węglem.

tak tez raczej będę tego używał ;)

Jak się było dzieckiem, to piwnica była super do odkrywania ciekawych rzeczy. Spędzałem tam wiele czasu i zawsze coś fajnego znalazłem. Nawet świadectwa szkolne z czasów zaborów. ;-)

Miałem tak samo ;) nawet w pewnym wieku przywłaszczyłem sobie jedno z tych pomieszczeń i czasem się tam bawiłem. wyobrażałem sobie że to taka moja "baza". Nawet porobiłem instalacje głośnikowe do odtwarzania muzyki oraz dodatkowe światłą bo ze mnie to zawsze był taki mały domorosły elektryk/elektronik ;)

Zostałeś bohaterem swojego domu! Moja piwnica jest duuużo mniejsza, pomieszczenia gospodarczego nie mam wcale, ale żaden z mężczyzn mi najbliższych nie podjął się tego wyzwania więc szacunek :)

Cóż piwnica to brudne miejsce w którym człowiek raczej nie ma ochoty spędzać zbyt wiele czasu wiec się nie dziwie .. Z drugiej strony potrzeba było na to niestety dość sporo czasu, nie każdy może sobie pozwolić na poświęcenie go na porządki. ale ja tam nikogo nie bronie . Miło się słucha komplementów ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 61769.55
ETH 2910.04
USDT 1.00
SBD 3.64