demokrasi

in #hede-io6 years ago (edited)

Demokrasinin yönetim biçimleri arasında en az kötü olan rejim olduğunu söylenir. Dünyanın en gelişmiş ülkelerinin demokrasi ile yönetiliyor olması bunun göstergesidir.

Demokrasi kusursuz değildir, ama daha iyi bir yönetim şekli ne yazık ki yoktur. Demokrasi insanlığın en büyük kazanımlarından biridir. Oy hakkı kolay elde edilmemiştir. İnsanlık bu hakkı aşamalı olarak elde etmiştir. Önce monarşiden cumhuriyete geçilmiş, ardından önce erkekler ve beyazlar ve izleyen zamanda halkın tamamı oy hakkı elde etmiştir.

Demokrasinin en önemli problemi temsili olmasıdır. Gerek eğitim durumu gerekse belirli konularda uzmanlaşma gereği yönetimin doğrudan halk tarafından değil onun temsilcileri tarafından gerçekleşmesine sebep olmaktadır.

Demokrasi gelişmişlikle at başı gitse de, demokrasinin gelişmişliğin sebebi mi sonucu mu olduğu net değildir. İyi işleyen bir demokrasi için ulusal birlik ve hukuksal denetim ön şart olarak görünmektedir.

Doğası gereği demokraside çoğunluğun arzuları ülke yönetiminde geçerli olur. Azınlığın haklarının korunması ve kendilerini özgürce ifade edebilmeleri demokrasinin gelişmişlik ölçülerindendir.

Demokrasi elzem olsa da bir ülkenin gelişmişliğini belirleyen yegane parametre değildir. Yönetim biçiminden bağımsız olarak en belirleyici olan halkın eğitim ve bilinç seviyesidir.

Basın özgürlüğü demokrasinin iyi işlemesi için şarttır.

Halklar zamanla olgunlaşırlar, onun için demokrasi için henüz erken savı geçerli değildir.


HEDE

Posted on HEDE - A place for sharing knowledge in a friendly way

Read this entry or all entries about demokrasi.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63166.66
ETH 2575.67
USDT 1.00
SBD 2.77