Yeast water day 6. Woda drożdżowa dzień 6 [EN/PL]

in #food7 years ago

Przewiń w dół do języka polskiego / Scroll down for Polish
Yeast water bread

English

Time to wrap up. Luckily I have something nice to write about.

Yeast water bread - the crumb

The bread I baked (recipe) turned out nice and interesting. What I really liked:

  • pinkish dough (mainly grey, but you can see the colour)
  • a bit of a fruity aroma
  • not much sourness and not a kind you get from sourdough
  • the fruit flies get attracted by the loaf - you don't get that with sourdough, do you? :)
  • the crust is thin and crunchy
  • the crumb is nice and soft
  • the loaf got just enough lift to have a proper slice, not a saucer type.

It didn't get as much lift as I would like it to, possibly because:

  • I may have overproofed it, it's very hot and the fridge is struggling; maybe I should have shortened the proofing time
  • I may have overworked it - a stretch and fold should literally be a couple stretches and folds and that's it; I'm always tempted to do more and could see a point when it was too much and the dough started tearing
  • The yeast may be still a bit too week and would not give enough of a lift, even if I did everything right

I fed the yeast water yesterday and it is happily bubbling away. I will put it into the fridge now.

Yeast water after feeding

I did mention there was a cricket in the room where I was working this week. I found him (or he found me):
A cricket

Maybe I'll try doing something more out of the water, but for now I would call this experiment over. Thank you for your attention. Upvote my posts if you liked them and follow me for other loaves and such.

Previous posts

Polski

Czas kończyć. Szczęśliwie mam o czym pisać.

Chleb na wodzie drożdżowej

Chleb, który upiekłem (przepis) wyszedł ładny i interesujący. Co mi się spodobało:

  • różowawe ciasto (miękisz jest głównie szary, ale widać zabarwienie)
  • leciuteńki owocowy aromat
  • niezbyt kwaśny w smaku, i nie jest to kwaśność w stylu zakwasu
  • owocówki się do niego zlatują - tego z zakwasem nie osiągniesz :)
  • skórka jest cienka i chrupiąca
  • miękisz jest ładny i delikatny
  • bochenek urósł na tyle, by osiągnąć właściwą kromkę, nie płaskacza.

Nie podniosło go tak bardzo, jakbym chciał, głównie dlatego że:

  • mógł przerosnąć, jest bardzo gorąco i lodówka ledwo zipie; może powinienem byłem go krócej wyrastać
  • mogłem nadmiernie wyrobić ciasto - przy rozciąganiu i składaniu powinno się zrobić dosłownie kilka rozciągnięć i złożeń i tyle; mnie zawsze kusi żeby zrobić więcej i zauważyłem moment, gdy już było za dużo, a ciasto zaczęło się drzeć
  • drożdże mogły być wciąż troszkę za słabe i przez to nie dały rady go podnieść, nawet jeślibym zrobił wszytko dobrze

Nakarmiłem wczoraj wodę, dziś radośnie bąbelkuje. Umieszczę ją teraz w lodówce.

Woda drożdżowa po karmieniu

Wspominałem, że w pokoju w którym pracowałem w tym tygodniu jest świerszcz. Znalazłem go (albo raczej on mnie):
Świerszcz

Może jeszcze spróbuję zrobić coś więcej z wody drożdżowej, ale na razie przyjmijmy, że eksperyment się zakończył. Dziękuję za zainteresowanie. Zagłosuj na moje wpisy, jeśli Ci się podobały, i obserwuj mnie, aby poczytać o innych chlebach i takich tam.

Poprzednie wpisy:

Sort:  

Congratulations @breadcentric! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Hej! Prowadzę profil @migawka, na którym w telegraficzym skrócie podsumowuję najważniejsze wydarzenia z Polski i ze Świata. Staram się dostarczać informację oczyszczone z medialnego szumu. Wkładam w to sporo pracy. Zapraszam do followowania! :) https://steemit.com/polish/@migawka/migawka-5-wiadomosci-z-kraju-i-ze-swiata-w-telegraficznym-skrocie

Chleb, który upiekłem (przepis) wyszedł ładny i interesujący.

a czy w smaku był równie dobry? :)

Piekłem dwa razy z tego przepisu. Za pierwszym razem do chleba dodałem trochę przecieru z fermentowanych owoców, za za drugim nie. Pierwszy chleb miał lekko owocową nutę i różowawy kolor miękiszu, drugi nie miał ani jednego, ani drugiego. Pa były bardzo smaczne, jednak za trzecim razem zastąpiłbym cześć mąki mąką żytnią, aby urozmaicić smak.

Ciekawe, nie wiedziałam że takie cuda można robić - z przecierem z owoców :) Widać że masz sporo doświadczenia w tym temacie.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 59077.53
ETH 2518.13
USDT 1.00
SBD 2.48