Paradoks maski jelenia czyli czemu ukrycie jest lepsze od "podania na talerzu"

in #de-kompozytor6 years ago (edited)

Po raz kolejny widzę wpis "dlaczego masz kanał na którym pokazujesz twarz a na tym już nie" i uśmiecham się pod nosem - bo widzę, że autor komentarza zadał sobie trud, wyszukał kanał lub kanały na których nie wcielam się w rolę Szarego Jelenia (mam ogólnie 8 kanałów z czego tych z zawartością 5). Paradoksem jest jednak to, że ta sama osoba nie potrafi dotrzeć do treści publicznej serii "Pytania i Odpowiedzi" albo do trailera kanału De-Kompozytor, gdzie niczym na talerzu ma podaną odpowiedź na zadane pytanie :D

To przypomniało mi czasy, kiedy jako programista-kawaler poświęcałem się tworzeniu oprogramowania wspomagającego montaż filmowy. Moją bolączką było znalezienie klientów a z czasem jakiekolwiek zainteresowania projektem. W końcu podjąłem decyzję aby zatrzymać dalsze prace nad rozwojem bo jaki jest sens robić coś dla innych jeśli mimo wykupionej kampanii nikt się tym nie interesuje. Aby nie wrzucać projektu totalnie do szuflady wymyśliłem najpierw akcję "dostań klucz bez płacenia pieniędzmi" wystarczył list z prośbą, potem była odblokowana wersja i praktycznnie minimalne zainteresowanie do czasu aż przywróciłem wersję na klucz i .... wypuściłem crack-a ;) ... Wtedy ruch związany z pobieraniem i aktywacją programu poszybował ostro w górę a jakiś czas później dostałem lawinę maili z zapytaniem czy będę wydawał kolejne wersje ... tylko, że ja już się wypaliłem i nie miałem pomysłu jak zmonetyzować zainteresowanie za któro większość nie zapłaci a ja musiałbym się i tak rozwijać a przede wszystkim utrzymać założoną już rodzinę.

Te dwa przypadki dały mi sporo do myślenia i doszedłem do wniosku, że czasami dobrym pomysłem na ukrycie czegoś będzie wystawienie tego na widok publiczny lub wręcz przeciwnie - jak chce się coś lepiej rozpowszechnić to nie ma sensu tego wystawiać na wyciągnięcie ręki a ... odpowiednio ukryć. Dotarłem do dwóch analiz dokonanych przez psychologów, które potwierdziły moje przemyślenia a dotyczą one zagadnienia "utraty dostępności".

Dlatego też podjąłem decyzję: Szary Jeleń pozostanie w takiej formie jakiej jest - czyli pełen prostych i trudnych tajemnic. Na tym kanale nie zostanie zdjęta maska a jak już to raczej będzie to ostatni film na kanale De-Kompozytora. Mało tego - będę częściej wstawiał do filmów tak zwane "easter-eggi" z których spostrzegawczy będą mogli się dowiedzieć więcej o aktorze wcielającym się w rolę Szarego Jelenia czy docierać do innej - niepublicznej treści będącej nagrodą dla cierpliwych Widzów.

A teraz zastanawiam się, czy nie zrobić kolejnych "Pytań i odpowiedzi" dedykowanych temu tematowi i po emisji którego każde pytanie tego typu będzie po prostu wyparowywało ;)

l_1635392ab317df4JM_Rozwalka.jpg

Sort:  

Witamy. Niestety (albo stety) znalazłem cię dopiero na Youtube, bo "źle tagujesz" ;)

W skrócie masz tag polish do polskich wpisów lub pl-artykuly (w sensie) do tekstów ciekawych. Reszta jest milczeniem :P

Zapraszamy też na chat
https://steem.chat/home

Do kanału polish. Chat NIE JEST powiązany z kontem Steem, więc rejestrujesz się na zwykłe typowe konto.

https://steemit.com/polish/@informator/re-zielonowlosa-i-might-be-crazy-pl-1529969649640teee56b67-196e-4b1e-9c50-90d140ebd014uid
Tutaj masz szczegóły (dla innego użytkownika) i tobie się też pojawią, więc się dowiesz co lubimy, a czego nie. Bo o ile moderatorów tu nie ma (żeby nie było - w sensie każdy użytkownik jest moderatorem w jakimś stopniu) to oczywiście np. chamstwa czy kradzieży intelektualnej też nie lubimy. Czyli portal tworzony przez ludzi

PS. Oczywiście hasło do Steem (Steemit) zapisujesz gdzieś w wielu miejscach, jak utracisz to na amen (nie ma przywracania)

Congratulations @de-kompozytor! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You published your First Post
You got a First Vote

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard!


Participate in the SteemitBoard World Cup Contest!
Collect World Cup badges and win free SBD
Support the Gold Sponsors of the contest: @good-karma and @lukestokes


Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

a można z ciekawości poznać nazwę tego oprogramowania wspomagającego montaż, czy to jedna z tajemnic lub easter-eggów?

Podpowiedź i to duża: paczka pluginów (efekty wideo, generatory obrazu) do Sony Vegas.

Congratulations @de-kompozytor! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Do not miss the last post from @steemitboard:

3 years on Steem - The distribution of commemorative badges has begun!
Happy Birthday! The Steem blockchain is running for 3 years.
Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.11
JST 0.030
BTC 68918.37
ETH 3764.25
USDT 1.00
SBD 3.43