Steemit po česku III – hlasy a ohlasysteemCreated with Sketch.

in #cesky7 years ago (edited)

V téhle chvíli už všichni víme, že máme psát jen vlastní autorské články, žádné kopírování. A že sdílení (resteem) článků je naopak žádoucí a pro všechny zúčastněné užitečné. Taky už jsme se rozepsali pod tvorbou ostatních, máme třeba deset následovníků a můžeme je oukouzlit vlastními veledíly.

Tak jsem to odklepnul, má prvotina je zveřejněna. Je fakt dobrá. Co se stane teď?

Výborně. Článek dostal jeden hlas, tvůj, který má hodnotu jednoho nebo dvou centů. A je teď jen na článku, jaký ohlas vyvolá. Zobrazí se mezi nejnovějšími články, ale protože podle denní doby přibývá za minutu i několik desítek textů, v přehledu vydrží doslova okamžik a pak zmizí v propadlišti dějin.
Zobrazí ovšem také v přehledech jednotlivých klíčových slov. A tam může vydržet dlouho. Proto je dobré se nad klíčovými slovy zamyslet, jak jsem se už zmínil minule. Díky správně zvoleným klíčovým slovům jej třeba někdo najde. Díky klíčovému slovu #cesky ho například uvidí každý, kdo hledá články v češtině. Tagy @recept a @jidlo se hodí pro kuchaře. A podobně.
Článek se ale zobrazí každému tvému následovníkovi ve výpise, na který se dostane tlačítkem domů – Home.
Výstřižek2.PNG
A právě tuhle skupinku se snažíte oslovit nejvíce, protože ti vás z nějakého důvodu sledují. Doufáte, že text ocení hlasem a komentářem. Za každý hlas dostáváte několik málo centů až dolarů, podle hlasovací síly dotyčného. A každý komentář zvyšuje ohlas vašeho článku a šanci, že si jej někdo všimne.

Aha. No já těch, co mě sledují, ještě moc nemám. Nejde to nějak jinak?

Trochu ano. V první řadě se mi podepiš pod tenhle článek a připiš, proč bych tě měl já nebo ostatní sledovat. Předchozí díly přečetlo 29 a 14 lidí (stav je samozřejmě aktuální v době, kdy tohle píšu) a dá se předpokládat, že všichni mluví česky. Když se uvedeš dobře, třeba jich polovinu oslovíš.
Nalákat publikum samozřejmě můžeš i jinak. Najdi texty, které s tvým nějak souvisejí, a do komentáře uveď odkaz na svůj článek s odůvodněním, proč by čtenáři měli pokračovat k tobě. Funguje to ale spíš u anglických textů, alespoň než se nám česká komunita rozroste.
Na Steemit chatu pak existuje místnost, kde lidé dělají svým článkům reklamu. Ale v té bohužel češtinu nepotkáš. Na cizojazyčné články však není k zahození.

Občas mi někdo napíše, že mi dá hlas, když mu dám hlas, nebo že mě bude sledovat, když já budu sledovat jeho. To je dobrý ne?

Většina takových nestojí za tu energii. Někteří ani slíbený hlas nevrátí, jen se toulají po Steemit a zvyšují si vlastní statistiky. Články obvykle nečtou a komentáře „I will follow if you follow me“ nebo „upvote for upvote pls“ jen tupě kopírují. Nevidím důvod, proč sledovat někoho, kdo si stejně nepřečte, co píšeš, a kdo ani nic nevytváří. Když bude dotyčný poctivec, přijdeš si na cent nebo dva a získáš mrtvou duši do počtu odběratelů.

Aha. A slíbil jsi, že vysvětlíš, proč jsou něčí hlasy cennější a hlasy někoho jiného nestojí ani cent.

Ano, třeba ten můj aktuálně nemá skoro žádnou cenu. Trošku jsem se rozohnil a rozdal příliš mnoho hlasů. Ale pozor, je třeba vědět, že rozdávání hlasů tě nikdy nic nestojí. Vždycky se na hlasování dá jen a pouze vydělat. V tom nejhorším případě nezískáš nic, ale také nic neztratíš. Sílu hlasu ovlivňují tři faktory:
Výstřižek.PNG
První je postavení v komunitě, které demonstruje číslo vedle přezdívky. Každý začíná na 25 a pokud nekopíruje cizí texty (za což celá řada lidí přidává minusové hlasy), číslo postupně roste.
Druhý je aktuální hodnota Steem Power. Co je Steem Power jsme si vysvětlili v prvním díle, že ano.
Třetí faktor má na svědomí nízkou hodnotu mého hlasu. Jde o počet rozdaných hlasů za dvacet čtyři hodin, respektive za posledních několik dní. Byl jsem zkrátka příliš štědrý. Každý má přibližně dvacet silných hlasů denně (obnovují se průběžně, nikoli naráz o půlnoci), kdy se hlas projeví v plné síle. Když někdo jako já rozdá hlasů moc, jejich hodnota proporcionálně klesá. Můj hlas má nyní váhu přibližně 20% jeho plné síly, což je o malinko méně než 1 cent, rozdal jsem jich totiž asi pětkrát více než průměrný uživatel. Když si dám dva tři dny pauzu a nebudu hlasovat, můj hlas zesílí na původní úroveň bude se rovnat přibližně 5 centům.

Budu rád, když mou snahu oceníte hlasem, komentářem a/nebo sdílením textu. Když bude mít článek ohlas, budu v návodech pokračovat. Zatím to není taková sláva jako mé články v angličtině, ale baví mě to víc :)

Díl prvý najdete zde.
Díl druhý najdete zde.
Díl čtvrtý najdete zde.
Díl pátý najdete zde.
Díl šestý najdete zde.
Díl sedmý najdete zde.

Sort:  

Děkuji za ohlasy, až se mi dobijí hlasy, taky vás samozřejmě proklikám. Snad jsem si nikoho ze zde podepsaných nezapomněl přidat ke sledovaným.

Článek teď má šest hlasů, což je trošku méně, než bych čekal. Chtělo by to, aby nás tu bylo aspoň 30. Pak by se už hlasy projevovaly velmi výrazně. Ve dnešním článku popíšu, jak přesně je to s těmi odměnami a jak a kdy se vám vaše hlasy vrátí do peněženky.

Tak doufám, že dostaneš hodně hlasů, už se těším na další článek:-)

tak jen 20 hlasů denně? tak to je smůla.
myslel sem že si vsichni na všechno navzájem kliknou
a budem v balíku :-)
no všude kde sem klik to připsalo 1cent a že sem klikl snad všude. :-)

díky za článek je opět velmi zajímavý a čtivě napsaný.

A následkem toho poklesla hodnota tvého hlasu na cca 75%, jak se můžeš přesvědčit tady: http://steem.supply/

Ještě pár kliknutí a přestanou se centíky připisovat a pak budeš muset chvilku počkat. Na druhou stranu kliknutím na komentáře a články ostatních jsi pomohl jim (a mně, děkuju), ale i sobě. Tvůj podíl na zisku je aktuálně zlomek Steem, ale připíše se ti za týden jako Steem Power a tvůj hlas posílí. Pak bude generovat o malinko víc hodnoty a část z ní se ti znovu připíše. A tak dále. Vydělat se dá, ale myslet si, že po přihlášení párkrát klikneš a dostaneš velký peníze je tak trošku americký sen :)

díky za vysvětlení.
no vzhledem k tomu že jsem zde druhý den tak pokles hodnoty hlasu
která je zatím minimální neřeším :-)
jsem rád že to klikání na vše alespoň něco přineslo i ostatním.
o to v tomto arbolet cz steem projektu snad jde abychom si navzájem svojí aktivitou pomohli.
jinak co se snů týče - mám rád pěkné sny :-)
pokud by lidé neměli dobré sny(představy budoucnosti) a touhu je následně zrealizovat
tak jsme pořád ještě na stromech. :-)

Ten pokles hodnoty je zdánlivý, protože jde o zvratný proces. Je to nastavené jako pojistka proti naklikávání. Být tebou bych přestal s klikáním v okamžiku, kdy tvůj hlas nezvýší cenu příspěvku ani o cent. Pak už totiž nepřinese nic ani tobě, ani autorovi, ale prodlouží dobu, kterou budeš potřebovat na "dobití" hlasu.
Mimochodem i teď s těmi 75% už se tvůj hlas projevuje méně, jen to vzhledem k zaokrouhlení není znát.

ok dávám si vynucenou pauzu od hodnocení. :-)
můj hlas je momentálně na 47% tak počkám a uvidím.

začínám mít hlavu jako pátrací balon. od té doby, co jsem vlezl na ARBOLET a postupně se propracoval až sem, jsem toho přečetl snad víc, jak za svůj předcházející život ;-O. budu muset nějakou dobu postupně vstřebávat získané informace a snad se v tom moři (díky tobě rybko) neztratím

Co je arbolet?

BTC peněženka a investiční nástroj, velký unikát nejen na českém internetu. https://arbolet.net/
Právě z Arboletu jsme se sem rozhodli vtrhnout a vybudovat tu českou komunitu. Kdyby tě to zaujalo, mám k dispozici členskou pozvánku, která ti přinese řadu výhod, mimo jiné snadný zisk několika desítek až stovek korun v Bitcoinech.

Arbolet můžu také jen doporučit, jsem tam a držím jim, vlastně nám, palce :-)

Taky se rád přidám!

díky. to je moc hezky napsaný. taky se budu snažit psát tak dobře, když mě budete sledovat.

Díky za skvělé články. Všechny 3 mi skvěle pomohly, rovněž jsem je nasdílel.

A kdyby vás zajímalo, kde najdete ve článku zmíněný chat, tak tady: https://steemit.chat/

Děkuji moc za super článek, určitě mnoha lidem pomůže na "vrchol".
Upvoted, Resteemed, shared na FB aby to viděli i mí známí :)

Ahoj, super série návodů. Je trochu škoda, že po týdnu už z toho nic nemáš, protože tohle slouží nováčkům celé roky. Vezmu tě za slovo a rád bych všechny pozval do své nové série Co umí Steemit? První díl - ZDE.

Nové díly budu postupně přidávat a nejlepší způsob, jak o žádný nepřijít, je dát mi follow :)

Díky za rady...

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64513.89
ETH 3155.04
USDT 1.00
SBD 4.00