Bir Tür Sinek Egosu

in #art6 years ago (edited)

birtursinekegosu.jpg
Bizler, kötülüğün farkına varıncaya kadar hoşumuza gitmeyen hiçbir şeyden kurtulamayız.
Burada herhangi bir müdahaleden, yani kötülüğü iyiliğe çevirmeye çalışmaktan bahsetmiyorum. Olan oluyor zaten, bahsettiğim sadece olan şeyi hoşuma gitse de gitmese de öylece kabul etmem. Bu aşamadan sonra önümüzde duran okyanus tıpkı kızıl denizin yarılması gibi açılacak, bizlere yol olacak. Burada kabule değiniyorum, çünkü olup bitenlerin üzerinde hiçbir etkimiz yok. Belki de bu sebeple dileklerimizin yüce bir güç tarafından yerine getirilmiyor olmasına defalarca anlam veremedik. Hâlbuki hiç de kötü şeyler istemiyorduk egomuza göre.
Sadece kendisi için bencilce almak isteme duygusundan ayrılmamış insanlar, dünyanın gerçek formunu göremezler. Benim gibi onlardan biriyseniz, içinde bulunduğunuz durumdan çıkmak için yapabileceğiniz tek bir yol vardır. Bu yolda beraber yürüdüklerinizle el ele tutuşmadan önce konuşacak bir şey yok. Kişi kendi bencilliğinin yönetimi altındadır. Ne anlar ne fark eder. Ne zaman bunun farkına varırsa en azından bencilliğinden kaçmak ister.
Çözümü, problemin içindeyken bulmak imkansızdır.
Yaşamlarımız boyunca dünyada olup bitene anlam vermeye çalıştık. Ama hala çözüme bir adım bile yaklaşmış değiliz.
Tabii ki önce kendin için çalışmakta hiçbir zarar yoktur. Kendin için isteye isteye, başkaları için istemeye başlarsın. Küçük küçük şeyler bunlar. Eşine her sabah kahvaltı hazırlıyorsundur, ama bu sabah ekmekleri de ısıtırsın. Ama yine de bu onun seni takdir etmesi ve seni daha fazla sevmesi için yani yine bencilce kendin için yaptığın bir davranış olabilir.
Bu haldeyken kişinin bedeni hep daha fazlasını talep eder. Bu arada eşiniz sıcak ekmekle kahvaltı ettiği için zaten mutludur.
Yani sen bir bencilsin, hep de öyle kalacaksın, ama isteklerin arttıkça bu istekleri nasıl diğerlerinin de faydasına kullanabileceğini öğrenirsin. Böylece bencilliğin, bir sineğin egosundan bir erdemlinin egosuna dönüşür.
Yeryüzünde bencilce duygularına batmamış tek bir erdemli kişi bile yoktur.
Önceki resim çalışmalarıma beğenilerini dile getiren ve steemite alışma aşamalarımda destekleriyle: @rakib1234 @banum @therkut @murattatar @mkmk @hcrozg @pepegusi @holihop @onderisik @bym arkadaşlarıma minnettarım.

Sort:  

elinize sağlık bu çalışmanız da çok hoş 😊

İlk defa resimlerimin doğru bir yerde olduğunu geri dönüşleriniz sayesinde anlıyorum, yorum yapmamı istediğiniz, görmemi istediğiniz paylaşımlarınızı lütfen benim paylaşımlarımın altına link olarak ekleyin. Birbirimize elimizden geldiğince destek olalım. Dünya maddi ya da duygusal birbirine destek olan insanlar aracılığıyla güzelleşecek :)

teşekkür ederim ben beğeni ve yorumlarımı sadece beğendiğim için yaptım karşılık beklediğim için değil ama yazılarımı okumak isterseniz bloğuma bakabilirsiniz:)

Öyle yaparım @sudefteri çok teşekkür ederim😇 Mutlaka bakacağım

tr tagını en başa yazmayı unutma ve trliste tabi ki:)

Editledim ama değişmedi taglarımın sırası, yarınki paylaşımlarımda özellikle tr trliste ... diye ekleyeceğim tagları, istediğim kadar yorum yapabileceğim haberine çok sevindim :)ara sıra tekrar deneyeceğim tagları editlemeyi umarım değişir.

güzel bir çalışma olduğunu söyleyebilirim

Beğenmeniz büyük incelik. Yorumlarınızı içeriklerimin içinden bir cümleyi soru haline getirerek yapabilirsiniz. Bu durumda benim yeni içerikler oluşturmama yardım etmiş olursunuz. Bir de kendi paylaşımlarınızdan bir linki yoruma eklerseniz, ben de sizinkine yorum yapmış olurum. Şimdiden teşekkür ederim.

Adı geçenlerden çok daha fazla hayranınız, destekçiniz var. Sizi oylamam için sürekli postlarınız öneriliyor :)

Yazınız ve resminiz harika emeğinize sağlık. @buca arkadaşımızın postunda yorumunuzu okudum. Elimden geldiğince cevaplamaya çalıştım. Umarım faydası olur. 😃

çok teşekkür ederim, harika haberler alıyorum bugün 😊 sizler mükemmelsiniz. Hediye gibi

Cok guzel bir resim olmus 😊

Beğenmeniz çok hoş, bu da son paylaşımım belki bakmak, hatta yazılarıma eleştiri getirmek istersiniz 😊 sevgiler
https://steemit.com/tr/@pinarhanpolat/aslanagzi-ciceginin-birinci-efendisi
AslanagziCicegininBirinciEfendisi.jpg

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 60626.97
ETH 3358.90
USDT 1.00
SBD 2.45