Neden yazıyorum? #1

in #writing6 years ago (edited)

Steemit, yazmaya başladığım ilk platform değil aslında. Mesleğime mütevellit, 2000'lerin başından beri Internet ile içli dışlı olduğum için, her daim bir yerlerde birşeyler karalıyorum. Forumlar, kendi websitelerim ve şu anda piyasada olmayan platformlar. Bugün bile, gerek mesleki teknik konular olsun, gerekse keyfi amaçlı olsun, fırsat buldukça yazıyorum. Steemit'den önce, aktif bir şekilde Türkçe ve İngilizce mesleki blog sitelerimden yazıyordum(ve hala yazmaya devam ediyorum). Bunun haricinde, yine Türkçe ve İngilizce seyahat blogu yazıyorum. Arada, Linkedin vb platformlardan da birşeyler yazmaya/paylaşmaya çalışıyorum. Bir de, senaryo/hikaye yazma tarafı var. Ama onları şimdilik bilgisayarımda tutuyorum(burdan da paylaştığım bir kısa filmim var, senaryosunu yazmıştım)

Peki neden? Niçin yazıyoru(m)z? Herkesin yazma motivasyonu farklı olmakla beraber benim için bir meditasyondur. Bir rahatlama, bir anlatım yoludur. Benim için yazmak, zamana karşı bir elemdir. Zaman denen nehre karşı, oraya atılmış bir taştır. Zamanın belleğine işlenmiş ufak bir noktadır.

time-write.jpeg
Source

İletişim bölümlerinde okuyanlar bilir, Marshall McLuhan iletişim kuramlarında önde gelen bir bilim adamıdır. Bu alanda çok kıymetli eserler üretmiştir. Bir de, şahsen okumaktan keyif aldığım başka bir bilim insanı, Mcluhan'ın öğretmeni Harold Innis'dir. Harold Innis iletişim araçlarının geçmiş imparatorluklar üzerindeki etkisini araştırarak ününe kavuşuyor. Burda, teorisinin temelinde iletişimin zamana ve mekana bağımlılıını dile getiriyor.
Kayalara yazdığımız şeyler, belki yüzyıllarca orda durur ama taşınamaz. Kağıt ve papirüs ise, zamana karşı dayanıksızdır ama mekan bağımsızıdr, dolaşabilir.

Yazmak, zaman karşı gelmek veya zamanda yer edinmek. Peki siz niçin yazıyorsunuz?

Sort:  

"Neden yazıyorsunuz?" sorusu basit gibi görünse de aslında bir ucu; Biz de farkında olmadan, West World'deki Dolares ya da Arnold gibi miyiz? e kadar gidiyor ve yeni bir soru daha getiriyor, daha yazmaya gelmeden

Neden konuşuyoruz?


İlgili ilgisiz konuları, ilgili ilgisiz pek çok insanla koşuyoruz. Karşıdaki ilgili ve bilgili çıktığında, her iki tarafında zaten bildiği şeyleri daha bi heyecanla konuşuyoruz :)

Hatta, aynı filmi, aynı zamanda, yan yana ve aynı sahnelerde şaşırıp "waay!" bakışıyla onaylaşarak izlediğimiz birisiyle, film sonrası "evet", "evet" diyerek neden yeniden konuşuyoruz? Ve dahi bazı cümleleri "tekrar" ediyoruz. İyi ama Neden?

Westworld dedin, beni benden aldın, yıldızı kaptın :) Bi west world'çü görmek güzel. Yazmanın ve konuşmanın, muhakkak daha derin ve benliksel sebepleri vardır. Felsefeik, Antropolojik veya hangi bilim dalından bakarsak bakalım. Varoluşsal bir dışa vurum, bir yüzleşme, bir eylem. Belki de, bununla ilgili bir tane daha yazmalıyım.

Westworld dedin, beni benden aldın, yıldızı kaptın :) Bi west world'çü görmek güzel.

diye okuyunca, az yukarıdaki olay içinde buldum kendimi :)

Karşıdaki ilgili çıktığında, ..daha bi heyecanla konuşuyoruz :)

kodda bi bug var da loop'a düşüyorum galiba :)

o bug değil, orda olması gereken birşey :) (Mr. Robot'a da bir selam çakmış olalım)

zevk için ve sizleri bilgilendirmek için

Go on ve bilgilendirmeye devam. Sabırsızlıkla bekliyoruz yeni içeriklerinizi ;)

Şimdi ben "para kazanmak için" diyeceğim insanlar yanlış anlayacak ama profesyonel olarak yaptığım işim bu ne yapayım? :D

Kendi projelerim, bloglarım vs Steemit için yazdığım şeyleri de bazen keyfe, bazen birilerine faydalı olmak, bazen itibar kazanmak, bazen de eğlenmek, bazen de rahatlamak için yazıyorum. Ne yazdığıma göre değişiyor.

Yooo, hiç te yanlış anlaşılacak bir durum değil, gayet makul bir durum. Sonuçta köşe yazarı da para kazanıyor ordan. Yazmak, bazı insanlar için ayrıca bir profesyonel meslek te olabilir ;)
Kaldı ki, hobi amaçlı yazdığım bu platformdan gelir elde etmek gayet hoş mutlu bir durum :)

Buradan para kazadığımda ne hissederim bilmiyorum, güzel bir hayal gibi şu an :D

Her hayal bir gün gerçek oluyor. Tarih boyunca deneyimlenmiş ve kanıtlanmıştır. Sen sonrasının hayalini kur ;) gıcır gıcır SBD'cikler eline geçince nerde harcayacan onu düşün. Mesela, ben uçak siparişimi geçmek üzereyim :)

Hmmm... Ne yapacağımı biliyorum galiba :D

yazmak gerçekten içindeki düşünceleri kağıda dökerek rahatlamaya neden oluyor ama bazen o duyguları ifade etmek için kalem bile yetmeyebiliyor. sizlere de başarılar dilerim. keyifle okuyorum yazılarınızı.

güzel yorumunuz için müteşekkirim. Bazen yazmak ta yetmeyebiliyor veya yazmaya yetmeyebiliyor bazı şeyler.

Rahatlatıcı bir etkisinin olduğunu düşündüğüm bir eylem olduğu ve yazmayı bir alışkanlık haline getirmek istediğim için yazıyorum.

bu konuda hemfikirim. Bazı şeyler artık içinde kalmıyor.

Yazmak benim için bilgiyi paylaşmak ifade ediyor. Daha çok yazılarım bilimsel bilgi içerikli olduğu için birçok olayın bilimsel yönlerine değiniyor. Bildiklerimi elimden geldiğince insanlara anlatmaya çalışıyorum. Herkesin bildiği o klişe söz gibi;

Bilgi paylaştıkça çoğalır.

Evet hocam, bu da güzel bir sebep. Paylaşmak, çoğalmak ve beraber büyümek.

kimseye söyleyemediğimi herkese söylemek isteyip yazdıklarımı kimseye göstermiyorum

:) Değişik bir bakış açısı

Hoşuma gidiyor bişeyler yazınca okuyanlar oluyor

Bir de, yazdığına mütevvelit sana geri dönüş yapıp mesaj atmaları daha güzel bir duygu. Teknik bloglarımda bu durumu yaşıyorum bazen :)

Yazı konusundaki azimli tavrınızı takdir ediyorum. Uzun yıllar güzel içeriklerinizi okuma temennisiyle selamlarımı sunuyorum.

Yazmak çok anlam yüklüydü bende... Ta ki lise yıllarında yazdığım günlüklerimi (2 ajanda) yakana kadar :( Bu olaydan sonra yazmaya her başladığımda bir hüzün kaplar beni. Günümüz atmosferinde de yazmak farklı açılardan mahzurlu... Zülfiyare dokunacak diye yazınızın orasından burasından kesmek isteyen yayıncılar bir süre sonra isteseniz de istemeseniz de kaleminizi etkiliyor... Özgürce yazamayacaksam bari yazmayayım düşüncesi de esir alıyor ruhunuzu... Bir gün kalemin tutanı korku ve endişe iklimi değil, özgürlük rüzgarı olursa; o zaman belki çok zevk duya duya yazabilirim diye düşünüyorum. Selamlar.

Güzel dilekelriniz için teşekkürler. Ellerim ve aklım elverdiği sürece yazmaya devam edeceğim. Belki de günün birinde yarım kalan romanımı veya yarım kalmış senaryonun filmini de çekerim :)

Başarılar dilerim. Kitap olursa imzalatmayı, film olursa galasına gelmeyi isterim.selamlar.

tabii ki ;) teveccühünüze müteşşekirim.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 64615.49
ETH 3112.63
USDT 1.00
SBD 3.84