SPORA BAŞLAMA KARARI ALDIM

in #tr6 years ago (edited)

Merhabalar.
Son bir kaç aydır kendimle ilgili bazı kararlar aldım. Bunlardan bir tanesi, ufak ufak sağlığımla ilgili bazı şeylere dikkat etmek. Mesela diyet uygulamadan sağlıklı beslenmek gibi. Neden diyet değil derseniz, diyet kelimesi duyunca daha fazla yemeye başlıyorum o yüzden.

Bir diğer kararım ise sağlığımı da kötü etkileyebilecek ruhsal sorunlarla başa çıkmak. Yani kısacası aldığım ikinci karar, yaşadığım problemleri çok büyütmeden sakin bir şekilde atlatmaya çalışmaktı. Şimdilik her şey iyi gidiyor.

bipolar-bozukluk-702x336.jpg

Yaşadığım ruhsal sıkıntıları kitap okuyarak, o an ki olaya olumlu yönden bakarak atlatmayı başardım diyebilirim.

Sekiz, dokuz ay önce kendimce büyük bir sıkıntı atlattım. Bu beni iki üç ay ister istemez kendi içime kapanmaya itti. O olayın şokunu yaşadığım için de bir süre üzülememiştim. Daha sonra o şokun geçmesi üzerine kendi kendimi yedim bitirdim. Ardından da başka bir sıkıntı derken baktım bu şekilde olmuyor ben de kendimi kitap okumaya, arkadaşlarımla vakit geçirmeye, yaşadığım olayın bir de diğer yüzüne bakarak atlattım.

Bu olaylardan önce zaten 5-6 yıldır ailevi problemlerim sürekli devam ediyordu. Her şey üst üste gelir ve siz ne yapacağınızı bilmez "Artık daha fazla ne yaşayacağım acaba?" der sıkışırsınız ya işte ben de öyleydim. Yakın zamanda da kendime sürekli ;

Eğer bunu yaşadıysam, bu benim hayrıma olmuştur. Bunu yaşamasaydım ileride belki daha büyük ve daha sancılı bir şekilde karşıma çıkacaktı. Allah beni burada korudu.Bu benim hayrıma değilmiş.

gökkusağı.jpg

Eğer bu benim başıma geldiyse mutlaka bir sebebi vardır. Bir yerlerde bir şeyleri yanlış yaptım ve başıma bu geldi. Şimdi o yanlışı bul ve düzelt.

umut-1.jpg

Diyerek bu şeklinde kendimi teselli edip, farklı yön çizmeye karar verdim.
Bunda arkadaşlarımın da çok yardımı oldu ve bir şekilde çok şükür büyük bir kısmı geçti gitti. Zaten burayı da o sıkıntılı dönemim de buldum. Burasının da bana iyi geldiğini söylemek istiyorum. Yani bir nevi kafamın başka şeylerle meşgul olması olayı atlatmamı sağladı. İlk hedefim zihin sağlığımdı. Öyle ya da böyle bir şekilde bunu başardım.

yoga-glr.jpg

Şimdi diğer aldığım karar ise söylediğim gibi bedensel sağlığıma dikkat etmek.
Ben kendimi bildim bileli balık etli, kilolu bir kadınım. Çocukluğumdan her şeyi denedim. Ergen dönemim de diyetisyene başladım. Bu dönemlerde diyet yapmak önerilmese de ailemin bu konularda pek bilgisi olmadığından, benim de küçük olmamdan dolayı böyle bir hata yaptık. Burada başladı zaten metabolizmamın bozulması. Bir de PCOS rahatsızlığım olduğu için kilo benim üstüme yapışıp kaldı.

chubby-woman-holding-scale-and-sign-to-cover-face.jpg

Diyetisyen maceralarımın ardından akapunktur tedavisi gördüm. Ailem o zaman nereye çekerse oraya gittiğim için onuda yaptım. Daha sonra herbalife adında bir ürüne başladım. O zamanlar ülkemize yeni gelmişti bu ürün babam duyar duymaz hemen o ürünlerden alıp onuda denememi sağladı. En son çare lise çağımda ise kendi kararım ile bir çok zayıflama ilaçları tükettim.(Çok şükür ki başıma bir şey gelmemiş. Bu tür ilaçlar bildiğiniz gibi öldürücü etkilere sahip.) Bir çok insan bu tarz ilaçlar yüzünden, zayıflama uğruna hayatlarını kaybetti.

51189004-weight-loss-pills-waist-and-skull-on-women-hand-suicide-pills-drug-can-kill-you-women-holding-waist-.jpg

Tüm bunları yaparak kilo verdin mi derseniz. Evet verdim, hatta birisinde 17 kilo verdiğim bile oldu.
Ama ne oldu biliyor musunuz? Hepsini iki katı geri aldım. Neden? Tüm bunlar sağlıksız da ondan.

Okul arkadaşlarımın dalga geçmeleri( ki çocuklar küçükken çok acımasız olurlar) ailemin bilinçsizce beni zayıflatma isteği. Eğer ailem bana sorsaydı, bu kadar şeyi bünyeme yüklemek isteyip istemediğimi. Ben bünyemi ve ruhsal sağlığımı bozacak ve yoracak bu şeyleri yapmazdım. Neyse olan oldu artık. Bu bozuk metabolizma ve bünye ile baş etmek zorundayım.

whit-diabetic-foods-cover.jpg

Bu yüzden de bir süredir de bu konuda adımlar atıyorum. Mesela diyet yapmak değil de her şeyden az ama kararında yemeğe başladım. Bazı yemediğim sağlıklı besinleri hayatıma daha fazla dahil ediyorum. Artık biraz geç kalmış olsam da kendi sağlığımı düşünme zamanının geldiğini hissediyordum. Son iki üç gündür de bu sağlıklı beslenmeyi spor yaparak destekleme kararı aldım.

4056f006ee24.jpg

Sporu salona giderek yapmayı düşünmüyorum. Zaten kilo verme maceralarımı anlattım size. Bunların içinde tabi ki spor tecrübemde oldu. Bu yüzden tecrübem olduğu için az çok nasıl sonuçlanacağını da biliyorum.

İlk olarak iki gündür evde bir takım videolar izleyerek hafif spor hareketleri yapmaya başladım. Biraz hamlık olduğu için bu gün yapmadım. Sağlıklı beslenmeyi hayatıma sokar sokmaz bir kaç ay içerisinde 5,5 kg verdim. Şimdi ise amacım bunu spor ile destekleyerek daha fazla sayıya ulaştırmayı düşünüyorum. Daha fazla derken, öyle ayda 5kg - 10kg vermek gibi bilinçsizce uygulamalar yapmayacağım. Hafif hafif vererek yapmayı amaçlıyorum.

wieght-loss-happy.jpg

Bu 5,5 kg verdiğim zaman da arkadaşlarımla biraz görüşmemiştim. Bu gün buluştuktan sonra kendileri benim fark ettiğim den daha fazla fark etmiş olmalarıbeni hayli mutlu etti. Ben pek anlamıyorum değişikliği ama onların tepkileri ile şimdi daha iyi anladım. Demek ki doğru yoldayım. Bana bu konuda en çok sabah ve akşam içtiğim çay bir de ekmeği kesmem destek oldu.

images.jpg

Şimdilik hangi sporları yapacağıma net karar vermedim. Spor konusunda da 1 aylık plan yapıp, rutin hale getirmeyi amaçlıyorum. Geçen gün yerde yapacağım egzersizler için mat sipariş verdim. Yanında ise 2kg dambıl aldım. Plates topu ve bir iki eksik şeyler kaldı. Onları tamamlar tamamlamaz elimde bulunanlara göre spor düzeni oluşturacağım. Belki deneyimimi sizlerle de paylaşırım.

Neden bunları buraya yazdım bilmiyorum. Sadece sizlerle paylaşmak istedim.

Okuduğunuz için teşekkürler.
kaynak 1 kaynak 2kaynak 3kaynak 4kaynak 5
kaynak 6kaynak 7kaynak 8kaynak 9 kaynak 10

Sevgiler,
Bar and Lounge Logo.png

Sort:  

Gerçekten spor ve sağlıklı, düzenli beslenmenin hayatın yapı taşlarından biri olması gerekiyor. Çünkü bunlar olmadan bırakın fiziksel düzen insanın ruhsal düzeni bile bozuluyor. Sizin de hayatınızı düzene sokmanıza ve spora başlamanıza sevindim, hayırlısı olması dileğiyle.

Öyle gerçekten bir de uyku düzenimi de ayarlayabilirsem çok iyi olacak. Yorumunuz içi teşekkür ederim :)

Geçmış olsun !Spor yapmak güzeldır ! Başarılar !

Teşekkür ederim güzel dileklerin için :)

Yazınızı çok güzel yazmışsınız ve baştan sona kendisini okutmayı başardı, öncelikle elinize sağlık, geride bıraktığınız sağlık sorunlarınız için geçmiş olsun.
Bir tavsiye daha sadece "ev" ile idame etmeyin kendinizi. "Sabah hafif tempolu bir yürüyüş" de bir spordur. :)

Teşekkür ederim yorumunuz için. Tabi ki yürüyüş yapmaya özen gösteriyorum. Yapamadığım gün mümkün olduğunca gittiğim yere bir iki durak kala inip yürüyorum. Evde sadece pilates düşünüyorum ama bakalım net karar veremedim :)

Tebrikler! Yazınız @tryardim ve @trliste topluluk hesaplarından oy kazanmıştır. Tr tagi altında yazmış olduğunuz kaliteli içerikleri görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için TrYardım Desteklenen İçerikler 29 Mayıs 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Teşekkür ederim :)

Her zaman yanındayız canım dostum 💕 Ne güzel yazmıssın. Herşeyi atlatacak güce sahipsin😘

Bir tanem benim sen zaten hep yanımda ol bana bir şey olmaz 💕💕💕

Sağlık çok önemli sağlık olmadan hiçbir şey olmuyor kararların harika umarım devam edersin:)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 55157.38
ETH 2317.75
USDT 1.00
SBD 2.33