Badem Sütü Nasıl Yapılır?

in #tr6 years ago (edited)

Merhabalar.
Başlıkta gördüğünüz gibi bu yazımda sizlerle badem sütü yapacağız.
Kimi insan kokusundan ya da alerji gibi nedenlerden dolayı inek sütü içemeyebiliyor.
İnek sütüne alternatif olarak pirinç sütü, soya sütü, badem sütü gibi diğer sütleri tüketebilirler.
Bu tür sütler ilk olarak hayvansal katkı içermemesinden dolayı vejeteryanlar için üretilmesi ile ortaya çıkmıştır.
Badem sütü ne süt değil su desek daha iyi olur. Ama süte benzediği için badem sütü ismi ile anılıyor. Hadi geçelim yapımına.

Badem sütü yapılışı

DSCF2650.JPG

Bir gece önceden bir bardak çiğ bademi suda beklettim. Suyu üstünü geçecek kadar koymalısınız.

DSCF2654.JPG

Ertesi gün bademleri sudan çıkarttım. Bademler suyun içinde beklediği için yumuşayıp şişmiş olmalı.

DSCF2658.JPG

Smoothie makineme bademleri ve iki bardak içme suyunu ekledim. Bademler iyice parçalana kadar yani bir dakika falan parçaladım.

DSCF2662.JPG

Gördüğünüz gibi süte benzer bir hal aldı. Bir bardak suya dört bardak koyanlar oluyor. Kıvamını nasıl istiyorsanız öyle ekleyin. Ben iki - iki buçuk bardak suyu kendim için ideal buldum. Dilerseniz daha sulu kıvam olsun isterseniz dört bardak ekleyebilirsiniz. Bu tercih size kalmış.

DSCF2660.JPG

Başka bir kaba aktarmadan önce temiz tülbent yardımı ile bademleri süzerek bir kaba aktardım.

DSCF2663.JPG

Bademleri iyice sıkarak süzmeniz gerekiyor. Kendi kendine süzülmesini beklemeyin süzülmüyor çünkü.

DSCF2670.JPG

Ve badem sütümüz hazır.

DSCF2672.JPG

Görüntüsü tam bir süt gibi değil mi? Ben biraz bademleri az koyduğum için az oldu. Olsun ilk denememdi tecrübe ettim.
Bir daha ki yaptığım zaman 1 bardak badem ve 2-2,5 bardak içme suyu benim için tam ayarında olacak.

DSCF2671.JPG

Kalan parçalanmış bademleri de atmadım. Yaptığım diğer tariflerin içine ya da üstüne süsleme olarak eklemeyi düşünüyorum. Şuan biraz kuruması için ağzı açık bir kapta bekletiyorum. Daha sonra bir kavanoza koyup kullanmak için saklayacağım.

Gördüğünüz gibi badem sütünün yapımı çok basit. Buzdolabında saklayıp, beş ya da altı gün içerisinde tüketmelisiniz. Badem sütünü sevdim tadı hiç fena değil. Ara sıra yapmayı düşünüyorum.

E vitamini açısından diğer sütlerden daha zengin ve kalsiyum olarak inek sütü ile eşdeğer. Sadece protein açısından inek sütü ile aynı değil o kadar.En azından içerisinde doymuş yağ ve kolestrol yok. Yinede aşırıya kaçmadan günde bir bardak tüketmek yeterli olacaktır.

Kalori olarak; 1 bu bardağı badem sütü 35 kalori ediyor.

Sevgiler,
Bar and Lounge Logo.png

Sort:  

TRliste için tebrikler :))

Bu tarz içerikler hiç ilgi alanım değil ama yine de okudum, sanırım ilgi alanları olanlar için güzel anlatılmış.


Smoothie makinasıyla herşeyi yapabilecke gibi görünüyorsunuz diğer içeriklere de göz gezdirince :))

Ellerinize sağlık.


Yorum etkinliği için: sizce kocakarı ilaçları mı daha yararlıdır, yoksa tıbbi doktorların verdikleri mi?

Teşekkür ederim. Evet sanırım bir çok şeyi yapabileceğim. :)
Tabi ki öncelik doktorlarımızın verdikleri ama zaten bazen koca karı ilaçlarını da bazı doktorlar uygulayıp önermiyor değil yani. :)

Hatta çoğu zaman daha etkili olduklarını falan da düşünüyorlar.

Ne güzeldir aslında onlar nane limon kabuğu bir güzel kaynasın... diye şarkı bile yapmış Barış abi.

Ah Barış Abi'm ne güzel yapmış. Evet hatta zayıflamak istersen tarçın, zencefil ve yeşil çay
karışımı çok işe yarıyor. :)

Trliste için tebrik ederim 🤗
Ellerine sağlık çok faydalı bir tarif paylaşmışsın, bademin bu şekildeki tarifini ilk defa senden öğrendim. Lezzeti nasıl acaba?

Teşekkür ederim canım. Valla lezzet alıştığımız süt gibi değil tabii. Biz ona badem suyu desek daha iyi olur. Faydasından dolayı içilmesi taraftarıyım. İçilecek gibi zaten ama hafif badem kokulu su düşün tadını. :)

Çok güzel bir yazı olmuş. Ortaokulda ders çalışırken badem olmazsa olmazlarımdan biriydi. Atıştırmalıklar arasında en sevdiğim... Sütünü veya suyunu hiç içmedim. Tadını aşırı merak ettim ama.

Yazınızı okudum tam Trliste için önerecektim, bağlantıyı kopyaladım, fakat bilin bakalım ne eksik? 🙄 Etiketi eklemek isterseniz eğer diğer kişilerin de bu bilgilendirici yazıyı okumasını isterim.

Ekledim teşekkür ederim. Evet bademi bende seviyorum tabi süt tadına alışmışız o yüzden badem sütüne alışmak zor olacak ama en azından sağlıklı olduğu için denemek lazım. Bu gün tükettim badem kokulu oldu ve hiç zorlanmadım içerken içimi rahattı :)

Tebrikler! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini aldı!

Günün seçilen yazılarına buradan ulaşabilir, trliste curation traile nasıl katılacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz Steemit Türkiye Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

👍

Teşekkürler :)

TRListe için Tebrik Ederim.

Teşekkür ederim. :)

Tebrik ederim 👍

Teşekkür ederim. :)

Malum biraz masraflı ama sağlık için ne gerekirse değil mi :) @trliste için de tebrik ederim.

Sorma ya bu sağlıklı şeyler keşke biraz uygun olsa da herkes her zaman faydalanabilse. Teşekkür ederim yorumunuz için.

Harika bir içerik, @trliste için tebrik ederim. Ayrıca bu tip yazılar görünce steemitte çok mutlu oluyorum. Çünkü çok az insana hitap etmez, çoğu insan böyle yazılar görmekten de okumaktan da hoşlanır. Hem akıcı bir üslup hem de fotoğraflarla zenginleştirilmiş. :)

Güzel yorumun için çok teşekkür ederim. :)

❤️🌺💜 Ne demek efendim, kaleminize sağlık. :)

@tugbabeauty steemitteki ilk arkadaşlarımdan bildim bileli kendisi gibi güzel faydalı paylaşımlarda bulunuyor hep, 😍😍

Yaa teşekkür ederim :)))) Sen de her zaman herkese destek veriyorsun görüyorum canım. Ve sen de çok faydalı işler yapıyorsun devamını temenni ederim :)

Takip ediyorum ve çok beğeniyorum sevgili @tugbabeauty arkadaşımızı.

tebrik ederim. sağlıklı yaşam için paylaşımın da güzel olmuş. denemek lazım.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 60647.08
ETH 3349.71
USDT 1.00
SBD 2.47