En Sevdiğim ve En Çok Oynadığım 5 Bilgisayar Oyunu

in #tr6 years ago

Merhaba Steemit ailesi. Bugün size en sevdiğim bilgisayar oyunlarından bahsedeceğim.

Lise ve üniversite yıllarımın büyük bir zamanı bilgisayar başında geçti. İngilizce tabir edilen "Nerd" terimi vardır ya, işte ben tam ona uyuyordum. Lisede yatılıydım ve başka şehirde okuyordum, yazın tatilde eve geldiğimde günlerim bilgisayar başında geçiyordu. Üniversitede ise okul çıkışı genelde evde bilgisayar başında olurdum.

BsJPZshCIAAZDXx.jpg
Resim Link

Bilgisayar başında geçirdiğim bu hayat mezun olduktan sonra azalmaya başladı ve yaklaşık üç dört yıl sonra son buldu. Artık istesem de oyun oynayamıyorum, sanırım yaşlandık. Zamanında bilgisayar başında geçen o zamanlarıma çok üzülüyorum. Yapabileceğim bir çok şey varken o verimli zamanları bilgisayar başında oyun oynayarak geçirmek hiç iyi değil.

Bir yandan da düşündüğüm zaman o oyunlardan hayata dair çok şey öğrendiğimi fark ettim. Birazdan oyunlardan bahsederken daha detaylı anlatırım ama insanın hayatta olgunlaşırken yaşadığı tecrübeleri ben oyunlarda deneyimledim. Biraz garip gelecek size tabi ama hayat hakkında, insanlar hakkında çok şey öğrendim. Nasıl mı oldu? Haydi size anlatayım. İşte sırasıyla hayatımı etkileyen ve en çok oynadığım beş oyun:

5. Age of Empires 2

Age-of-Empires-II-The-Conquerors.jpg
Resim Link

Lisedeyken en çok oynadığım oyun. Dershane çıkışlarında ya da okuldan çıkıp internet cafe'ye gittiğimiz zamanlardı. Tek başıma oynarsam sıkılacağımdan eminim ama arkadaşlarla birlikte oynarken aldığım o zevki başka hiç bir multiplayer oyunda alamadım. O yüzden bu oyunu 5. sıraya koyuyorum. En sevdiğim ırk korelilerdi, Scorpionları çok güçlüydü, eğer ekonomiyi koruyabilirseniz koreyi yenmek çok zordu. Bu oyunu sadece vakit geçirmek için oynamazdık, bir gün öncesinden taktik kurmaya başlardık, her şeyi planlı olarak büyük bir disiplinle yapardık. Ne güzel günlerdi :)

4. NBA 2K Series

nba2k.jpg
Resim Link

Bu oyundan hayata dair bir şey öğrendiğimi söyleyemem, zevkine oynardım. Sırf bu oyun için bilgisayarıma kaliteli bir joystick almıştım. Kariyer modunda kendi adımda bir oyuncu yaratır, önce draft edilirdim, sonra yavaş yavaş ilk 5’e doğru ilerlerdim. Draft edildiğim takımda oynadıktan sonra, Dallas Mavericks'in bana teklifte bulunmasını beklerdim. Favori takımım olduğu için ilk teklifinde kabul eder ve Dallas'a geçerdim. Sonra MVP olup NBA tarihine geçene kadar oynamaya devam ederdim. Birçok r&b şarkıyı da bu oyundan öğrendim.

3. Football Manager (2005'ten Önce: Championship Manager)

How To Get Unlimited Transfer Budget in Football Manager 17 Using Cheat Engine 005.jpg
Resim Link

Evet nereden başlasam acaba, lisedeyken bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine (oğlum süper oyun lan bak bi demesiyle) CM 01/02 oynamaya başladım. O zamanlar daha kimse bilmezken ben Sporting’den CR7'yi Man Utd.ya transfer ettirmiş ve 5 sene sonra takımımın yıldızı yapmıştım ( evet tam 5 sene ). Daha devam ediyordum ama oyun "crash dumps" hatası verince orada kaldı. Yani Ronaldo’yu ben keşfettim diyebilirim o yüzden tüm apaçiliğine karşın hala severim kendisini :) daha sonra özellikle yaz tatillerinde olmak üzere sürekli Football Manager oynamaya devam ettim. FM 2005 ‘te 2045 yılına kadar gelmiştim ki kişisel rekorumdur. FM’nin hayatımı kaplaması 2007’ye kadar devam etti. Sonrasında oynamaya devam etsem de hiçbir zaman o kadar çok zaman harcamadım. 2007 de ne mi oldu? World of warcraft’la tanıştım.

2. World of Warcraft

wotlk-335a-client-login-screen.jpg
Resim Link

Üniversite zamanalrı. FM oynayarak zamanımı geçirirken kötülüğümü isteyen (asdfghjkl) bir arkadaşım abi wow diye bir oyun oynuyorum aylık ücreti var ama online oyun level falan atlıyorsun süper diyerek beni kandırdı. Ama ben para vermek istemediğim için ilk başlarda izlemekle yetindim. Sonra private server’ların olduğunu öğrenince türkwow server’ında oynamaya başladım (Private Server'larda illegal olarak ücrestiz oynayabiliyorduk).

Oyuna öyle bir sardım ki başka herşeyi unuttum. Sürekli aklımda azeroth ve mage’im vardı. Rüyamda artık karazhan ve lich king görüyordum. Ancak uzun yıllar devam ettikçe oyunun kalitesinde düşme oldu. Özellikle panda expansion’undan sonra oyundan soğudum. Büyümüş olmam, artık öğrenci değil çalışan olmam da bunda etkili oldu. Online oyunların en büyük sıkıntısı olan arkadaşlarla ortak zaman belirleyip raidlere gir(e)memek’te artık sıkmaya başlamıştı. Oyun için çok zaman gerekiyordu ve bende de o zaman yoktu.

Herşeye rağmen tanıştığım insanlar olsun, İngilizce seviyeme katkısı olsun birçok alanda bana faydası olan bu oyun tam olarak zaman kaybıydı diyemem. Oyunun hikayesine o kadar sarmıştım ki, oradaki farklı karakterler, onların yaptıkları, benim verdiğim kararlar, bir çok ülkeden yabancı arkadaşlar, hala görüştüğüm gerçek arkadaşlar hayatıma çok şey kattı. Hakkını yemeyeyim. Kendi hikayemi anlattım da oyuna gelirsek bence dünyanın en iyi online oyunu. Başka söze gerek yok.

1. The Elder Scrolls V; Skyrim

maxresdefault.jpg
Resim Link

Gelelim 1 numaraya, kendisiyle tanışmam wow’dan sıkılmaya başladığım zamanlarda gerçekleşti. ne World of warcraft ne de FM kadar oynamamışımdır ama oynadığım zamanlar sanki benim için üretilmiş diye düşündüm. Oyunun türü rpg. Ama o eski rpg oyunları kadar uzun ve sıkıcı metinleri yok. Grafikler oldukça güzel . ana hikayesi dışında oldukça güzel ve sürükleyici yan görevleri var. İsterseniz’de sadece Skyrim’de atınıza binip yeni yerler keşfedip, gezgin olabilirsiniz. Eğer bu tarza ilginiz varsa, ki varsa zaten biliyorsunuzdur; kesinlikle tavsiye ediyorum.

Skyrim içindeki kitapların çoğunu okudum, ingilizceme o kadar katkısı oldu ki, Skyrim'den sonra girdiğim YDS'de 95 aldım :). Oyundaki karakterimle kendimi o kadar özdeşleşdirdim ki onla birlikte sevinip üzülüyordum. Ambiyansı beni hep içine çekiyor. Kesinlikle benim bildiklerim içinde gelmiş geçmiş en iyi oyun.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

İşte benim hayatımı etkileyen ve en çok sevdiğim oyunlar bunlar. Sizlerinde de içinde benim gibi oyun müptelası kişiler var mı? En çok oynadığınız oyunlar neler? Benim gibi hayatınızı etkileyen oyunlar oldu mu? Yorumlarda paylaşırsanız sevinirim.

Not: Steemite ilk üye olduğum zaman buna benzer bir paylaşımda bulunmuştum, ama bu sefer daha çok oyunları tanıtmak yerine beni nasıl etkilediklerini ve hayatıma neler kattıklarını anlattım. Eski yazıma buradan ulaşabilirsiniz...

Gelecek yazılarda görüşmek üzere...

Sort:  

Güzel bir paylaşım olmuş. Benim nick'im de football manager'den geliyor. Mokoena'yı transfer etmeden oynayamazdım. Güzel günlerdi. Dediğin gibi işler, sorumluluklar eskisi gibi oyun oynayamıyoruz.

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabindan oy kazanmıştır. Tr tagi altında yazmış olduğunuz kaliteli içerikleri görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için TrYardım Desteklenen İçerikler 23 Mayıs 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz. Bilimle hareket etmek ;))

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 62991.12
ETH 2685.43
USDT 1.00
SBD 2.55