SBD/Steem Arttı Benim Oylarım Neden Artmadı? Bilbo'ya Anlatır Gibi Steemit #3

in #tr6 years ago (edited)
Şimdi bu karışık konuya ufak bir açıklama olması dileğiyle bu yazıyı hazırlıyorum ve oldukça kısa olacak.

Aslında @arafs 'ın Şu yazısını okudum ve oraya cevap yazacaktım ama bunu bir post olarak atmak istedim hem bu şekilde tembelliğim yüzünden 10 gündür paylaşım yapmadığım blog canlanmış olur.


(Evet görsel alakasız)

Evettt şimdi bu sabah yaşanan yükselişle beraber oyların artmasını bekleyenler olmuş olabilir çünkü aynı şekilde oyların düşmesini de Steem/SBD düşmesinden kaynaklandığını düşünenler olabilir.

Öncelikle Steemit üzerinde bulunan hesapların, oy güçlerini ve yazılara verilen ödüllerin artması doğrudan SBD ile alakası bulunmuyor. Bu yükseliş veya düşüşü Steem değeri belirlemektedir ve yine Steem düştüğü veya yükseldiği an Steemit'i etkilemiyor.
Şöyle bir örnekle açıklamaya çalışayım;

1 Steem = 1$

Olarak düşünelim ve Steemit hesabınızın o anki kurla oy gücü 2$.

24 saat sonrasında Steem değer kazandı ve

1 Steem = 2$

Bu sefer Steemit hesabızın o anki oy gücü yine 2$ olacaktır.

Peki Bu Neden?

Bunun sebebi oldukça karışık gelebilir ama en kaba en mağara anlatımıyla şu şekilde açıklamaya çalışayım.

Steemit üzerinde anlık olarak değer değişimleri yaşanmaması için bu değer farklarının belirli bir sürede yaşanan iniş çıkışlarının ortalamasını alarak sistemin bu değeri kullanmasını sağlar.

An itibari ile Güncel Medyan değeri;

Gördüğünüz gibi Steem güncel kuru 2.1 değerlerine yaklaşmış olmasına rağmen Medyan hala 1.5 olarak görünüyor. İşte şu an Steemit üzerinde de Kur 1.5 olarak uygulanıyor.

Medyan Değerini Nereden Öğrenebilirim?
SteemNow

Çok daha detaylı bir anlatımı bu akşam @cpxturk-destek hesabında yayınlayacağım.

Şu an 1 sınavdan çıkıp diğer sınava koşarken bunu yazdım ama kabaca anlamışsınızdır :) (2 saat sonra sınavım var sanırım veremeyeceğim yine :( )


Source12


Serinin Adı Neden Bilbo'ya Anlatır Gibi?



Bilbo, LOTR evreninde geçen bir karakterdir ve tam adı Bilbo Baggins'dir. Bilbo uzun yıllar boyunca güç yüzüğüne (benimm) sahip olarak yaşamıştır ve yüzük ona yaşlanmama özelliği ve çeşitli güçler vermiştir ama Bilbo yapılan bu iyiliği anlamayıp yüzüğün gerçek sahibi olan Sauron'a teslim etmek yerine büyük bir hata yaparak yüzüğü yok etmek isteyen Hokkabaz Gandalf ve saz arkadaşlarına teslim etmiştir.
İşte bu sebepleeeee... Sebep yok arkadaşlar :D yukarıda yazdıklarım da tamamen laf kalabalığı yapmak için yazılan BOŞ şeylerdi. Serinin adını "Bilal'e Anlatır Gibi" yapmak istedim ama tepki çekerim diye Bilbo yazdım :D Bu arada Bilbo adamdır ve yüzüğe köle olmayan tek insandır.

Sort:  

Teşekkür ederim cevap için :)
Yabancı kaynakları okumaya devam ediyordum bir yandan, bu anlatııklarını buldum ama median değerinin neye göre belirlendiği, ne zaman arttığı-azaldığı konusunda bir şey bulamadım. Herhalde Steem fiyatı stabil hale gelince median değeri de ona göre değer almaya başlıyor. 2-3 saat sonra 1.50 nin üzerine çıkmaya başlarsa anlamış oluruz.

3-4 günlük Steem kur değerinin ortalaması olarak da algılayabiliriz bunu ama tabii kaç gün aralığı olduğunu net olarak bilmiyorum.

Benim gibi stemitte yeni olup bu islerden daha anlamayan biri icin anladığim bir yazı olmuş.sonunu daha cok begendim:)

Teşekkürler :)

Screenshot_3.png

Median değeri orta değer oluyor, bildiğimiz matematik işlemi imiş. Yani steemnow sitesinde görünen median değerinin 1.50 nin üstüne çıkması için 2 günümüz var.

Hatta 2 saat sonra falan 1.50 nin de altına inecek demektir bu. Bekleyip incelemeye devam.

ince hesaplar.....

steem yükselsede kiraladığımın hakkı çıksın

Küçük yazıları okudum 😂

BİLALE ANLATIR GİBİ

Yazmak istedin demiii 😀😀

O değil de medyan ne zaman deişiyor onu da anlatır mısın? Eline sağlık bu arada. 10 gündebir yazma ama...

Vizelerden sonra paylaşımlara devam edeceğim, bu yazıyı bile zorla hazırladım diyebilirim.
Gözünden de bir şey kaçmıyor :D :D

senden frp kahramanlarını tanıtan bir post serisi bekliyorum . Zappl'ı kullanabilirsin. Üstte karakterin özet bilgisi, altta kart şeklinde karakterin figürü ;)

hahhha güze fikir bunu yaparım tamamdır :D ama önce şu vize belasından kurtulmam lazım son 3 kaldı 😎

hepsini okuyamadim :)

We recommended this post here.

We are Discover Steem, if you like our work consider giving us an upvote. :) If you don't wish to receive recommendations under your posts, reply with STOP.

We recommended this post here.

We are Discover Steem, if you like our work consider giving us an upvote. :) If you don't wish to receive recommendations under your posts, reply with STOP.

Abi ben seni takip etmiyormuşum. Yeni farkettim, takibe alıyorum hemen. Elma demiyorduk değil mi 😀

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.039
BTC 70223.87
ETH 3561.28
USDT 1.00
SBD 4.73