Çok Pişmanım Çok

in #tr5 years ago (edited)

Herkesin hayatında yaptığı hatalar vardır bundan dolayı mutlaka pişmanlıkları da vardır. Tecrübe de bundan doğan bir şeydir aslında. Hayatta ne kadar hata yaparsan o kadar tecrübe olur aslında peki o halde hep hata yapalım çok tecrübe edinelim değil tabii ki olay. Hatalarından ders çıkartırsan tecrübe edinirsin yoksa boşuna zorluk yaşamış olursun ve muhtemelen aynı olayları tekrar yaşamak zorunda kalırsın. Bende bu yazımda maalesef yaptığım bir hatadan dolayı unutamadığım bir pişmanlığa sahibim ve bununla ilgili bir şiir yazdım onu sizlerle paylaşmak istiyorum. Her an yanımda olan beni benimle bırakmayan bir hata. Öyle bir hata ki belki de gelecek hayatımın tamamında söz sahibi olacak. Gözlerimi kapatıp açtığımda kurtulmak istediğim bir hata. Yok mu sizinde bir hatanız?



Source

Çok pişman olacağım şeyler yaptım,

Hiç olmaması gereken,

Pişman olacağımı hiç düşünmediğim,

Bilseler yüzüme bakmayacak insanlar tanıyorum

Hiç masum değilim artık.

Nasıl temizleneceğim?

Nasıl eskisi gibi masum olacağım?

Çok pişmanım çok...

 


 
Source

 
Hiçbir zaman olmaması gerekirdi,

Bu insanllar yanlış insanlar,

Bunu nasıl anlayamadım?

Ne yapmalıyım artık?

Suçlarım peşimi bırakmıyor artık.

Çok pişmanım çok...

 


 
Source

 
Çok yanlış yerlerde bulundum,

Bulunmamam gerekirdi,

Nereden bile bilirdim ki,

Böyle yanlış bir şey olacağını.

Bir insanı yeterince tanımadan nasıl karar verebilir insan?

Sadece bir kez de olmadı,

Ben kirlendim anne!

Bu benim suçum,

Sen beni iyi yetiştirdin,

Ama ben iyi kararlar veremedim,

Affet Annem!

Çok pişmanım çok...

 



Source

 
Hala kabuslarıma giriyor,

Neden peşimi bırakmıyorlar?

Yeter artık, bıktım,

Hatırlamak istemiyorum,

Hatırlamamalıyım,

Canım acıyor,

Tüylerim ürperiyor,

Ben nasıl biri oldum?

Çok pişmanım çok...

 


 
Source

 
Her an aklımda,

Kalbime asit döküyorlar,

Çok acıyor çok,

Haykırmam mı gerekiyor?

Haykırsam geçer mi?

Peşimi bırakır mı?

Çok çaresizim,

Çok kirliyim,

Tövbe ettim.

Ne yapmam gerekiyor?

Çıldıracağım,

Çok pişmanım çok...

 


 
Source

 
Sessiz çığlıklar atıyorum,

Geceleri gözyaşlarımı tutamıyorum,

Kendime hakim olamıyorum,

Kendimi kaybediyorum yavaş yavaş,

Kontrolü kaybediyorum,

Kontrolü kaybedersem ne olacak?

Kim kurtaracak beni?

Çok pişmanım çok...

 


 
Source


Posted from my blog with SteemPress : http://queqtra.xyz/2019/04/cok-pismanim-cok
Sort:  

Sonrakı pişmanşılıq fayda vermez diye bir laf vardır bizim tereflerde, amma pişman olub da yalnış olduğunu almaq her insanın işi deyil.

pişmanlığımdan çok ders çıkarıp, tecrübe edindiğimi düşünüyorum. Güzel yorumun için teşşekür ediyorum. Seni buralarda daha sık görmek isterim abicim:)

ben her zaman buralardayım, abim.

Pişman olmak bence iyi bir duygu. İnsanı iyileştiren bir duygu. Hepimiz hatalar yaparız. Önemli olan farkına varmamız. Yeri geldiğinde özür dilemesini bilmemiz. Bu hayatta çok korktuğum bir insan tipi varsa o da psikopat ruhlu insan tipidir. Yaptıklarından dolayı üzüntü duymayan ve üzmeye devam eden insan tipi. Uzak dursunlar.

Ellerine sağlık @queqtra. Teşekkür ederim bu değerli paylaşımın için.

Aslında başlı başına bir yorum yapabilirdim ama burada önemli olan @damla'nın dediği gibi pişmanlığın ne kadar önemli bir duygu olduğu, bende kendisine katılarak iyi bir duygu olduğunu belirteyim hatta o kadar iyi ki dünyanın bütün insanları bu duyguyu hissetmiş olsa dünya daha yaşanılası bir yer olurdu. Bunun ötesinde kendi yorumum olarak bu kadar pişmanlık belirtilerinin önüne geçen dövünme eylemi doğru değil, sen burada pişmanlıktan ziyade vicdanının sana verdiği eziyeti dile getirmiş dizlerine vurup duruyorsun, düzeltmek adına ne yaptığına bak belki bir şeyler yapılabilir, düzeltilebilir tabi halen fırsat varsa...

@avina öncelikle yorumun için çok teşekkür ediyorum. Hala bir fırsatı var aslında ama kabul olur mu bilmem dedim ya tövbe ettim Allah inşallah tövbe mi kabul eder. Bu pişmanlığa sebep olacak şeyleri yaparken şiirdeki duyguların hiç birini hissetmemiştim. Bunların farkında olmak beni eziyor sanırım. Çok büyük dersler aldım hamd olsun. Beni o kadar rahatsız ediyor ki yaptıklarım sürekli gözümün önüne geliyor bu yüzden sıkıldım sanırım ansızın gözümün önüne gelmesinden
!popcorn

@damla değerli yorumunla beni mutlu ettiğin için ben teşekkür ederim sana her zaman minnettar olduğumu bilmeni isterim :D

Siirini okurken sanki sessiz cigliklarini duyar gibi oldum. Hepimiz hata yaoabilirz. Yaptigimiz hatalardan pisman olarak tecrube kazanip olgunlasiriz.
Eger telafisi yoksa bu kadar kendini hirpalama kardeşim. Her şerde bir hayir vardir. Negatif duygularin yaziya dokulmesinde yarar vardir. Hadi sende bu siir paylasimindan sonra yeni bir sayfa ac yeni bir başlangıç yap..
Yeni yazilarini bekliyor olacağım


Şöyle bir görsel atmak geldi yazdıklarınızı okuyunca... Uzun süredir yeni başlangıç yapma peşindeyim ama kurtulamadığım bir geçmişim var

Hatasız kul olmaz. Her insan hata yapar. Fakat hata yaptım diye de kendini bu kadar yıpratmamalısın bence. Her şey olacağına varır. Rabbim hakkında hayırlısını versin.

Amin... Yazdıklarını okurken öyle iç geçirdim ki...

Hatalarımız,evet haklısın, eğitici olmalı. Eğer yaptığımız hatalardan, pişmanlık duymuyor ve onlardan ders çıkarmıyorsak ya da çıkaramıyorsak hataların büyümesi ve sürekli önümüze çıkması kaçınılmaz olur.

Hatalar tekrar edilebilir de. İlkinde bazen hata olduğunu fark edemeyebiliriz. Bu nokta iyi bir dost olmalı yanında. Seni hatalarınla kabul edebilen, seni kazanmayı başarabilen bir dost olmalı. Kendi başına kazanamadığın tecrübeyi ve hata yapmama yetisini sana kazandırabilmeli. Seni hemen kenara atıp senden vazgeçmeyen bir dost. İyi bir insan. Güzel bir insan. :)

Yazın şiirlerin ve resimlerin çok hoş olmuş. :)

öncelikle yorumun için sana teşekkür ediyorum. Evet sanırım böyle yakın bir dosta ihtiyacım var. Sanırım hayatımda eksik olan şey bu. Benim daha iyi hissetmemi sağlayacak şey sanırım bu. İnsanları bazen tahmin etmek, nasıl biri olduklarını çözebilmek gerçekten zor.
Bu olayları yaşamadan önce çok yakınımda bir dostum olduğunu düşünüyordum o olayları bilmiyorduzaten bilseydi ne yapardı bilmem ama artık kendisi benim için yok.

Resimler çok çarpıcı!

seni buralarda görmek güzel. Resimlere gerçekten çok dikkat ettim. Yorum yaptığın içinde teşekkür ediyorum. Seni buraya tekrar ısındıran şey nedir?

Öyle bir hata ki belki de gelecek hayatımın tamamında söz sahibi olacak.

Belki de öyle değildir, yani bazen insan olayların etkisi ile gözünde bir şeyleri büyütüyor. Pişman olduktan sonra kalbi olan kimse o kişiyi yargılamayacaktır. İleri bakmak lazım.

(Bir günah işlediğin zaman hemen arkasından bir iyilik yap, bir sevap işle ki o günahı mahvetsin!) [Beyhekî]

Hadisi de bu anlama gelmiyor mu zaten.

haklısın ama bu pişmanlığımla çok büyük bir tecrübe edinmiş oldum hayatımda söz sahibi olacağına eminim tekrar aynı hatalarına düşmemi engeller umarım. Yorumun için sana teşekkür ediyorum. SEni benim blogumunda yorumlarda görmek büyük bir onur benim için :)

Tüm insanların elbette hataları var. Arkadaşlarında dediği gibi bu hatalardan pişman olmak iyi bir insan olmanın adımlarından birisidir. Hatalar illaki olur önemli olan yaptığımız hatanın farkında olmamiz ve bize neler hissettirdiği. Pişmanlık mi hissediyoruz yoksa tam aksine hata olarak görmüyor muyuz? Kimi insan hastasının farkına varmaz ve aynı hatalara devam eder. Içinde merhamet olan insan ise hatasından ders alır pişmanlık duyar. Benim de sayısızca hatalarım oldu, olmaya da devam edecek. Hepsinden derslerimi almaya, bu hatalar sayasinde de büyümeye devam edeceğim. Hatasını savunan pişkin bir insan olmak yerine, utanan ve pişmanlık duyan insan olman çok iyi. Kendine bu kadar çok yüklenme. Kimse temiz ve dört dörtlük değil. Hatalar yapıldı bitti. Bundan sonra yapman gereken dersini alıp iyi insan olmak için elinden geleni yapmaya devam etmen. Bunun için çabala ki daha mutlu ve huzurlu ol.

Yorumun icin oncelikle cok teşekkür ediyorum. Sen harika bir insansin ve boyle ilerliyorsun. Ozellikle hayvanlara karsi cok guzel bir sevgin var bunu yakindan takip edip takdir ediyorum. Ben herşeyi uçlarda yasiyorum sanirim bu yuzden uçurumlardan düşüşüm...

Posted using Partiko Android

Bence önemli olan kirlenmekten rahatsız olmak. "Zaten kirlendim" diyip aynı şeylere devam etmek bence en kötüsü. Yeniden temiz hissetmek için bir şeyler yapılabilir belki, bunun yolu da herkes için farklıdır sanırım.
Bazen kirlenmek de güzel olabilir belki aslında, temiz olmanın önemini, değerini anlamamıza yarayabilir. Başka insanların bunu söylemesi işe yaramasa da kendimiz deneyimleyince daha çok farkına varabiliriz diye düşünüyorum...

@damla'nın bununla alakalı beğendiğim bir sözü vardı. Bayağı aradım ama bulamadım tam olarak. Hatırladığım kadarını yazmak istiyorum. Ama sanırım hatırlamayacağım ama çok güzel yazmıştı :D

Hepimiz hayatımız boyunca bazı hatalar yapıp pişman olmuşuzdur. Keşke dediğimiz çok şey olmuştur. Ama önemli olan hata yaptığını kabul edip bir daha aynı hataya düşmemektir. Allah affedicidir tövbe edenleri affeder. Ben senin yazında pişman olduğunu gördüm ve çok sevindim. Çünkü pişmanlık aynı hataya tekrar düşürmez insanı. Bundan sonra geçmişe değil önüne yani geleceğe bakarak ilerleyeceksin ve bir ablan olarak geçmişteki hatalardan ders çıkartarak hayatına yön vermeni istiyorum. Senin içinde iyilik var ben bunu bu yazında daha iyi gördüm. Kendine iyi bak kardeşim.

görüşlerin için teşekkür ediyorum okurken istemsizce bir gülümseme oluştu yüzümde. Buna sebep olduğun için sana minnetarım :) söylenecek söz bırakmamışsın biliyor musun, her şeyi en doğru şekilde yazmışsın. Sende kendine iyi bak, Allah'a emanet :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.17
JST 0.033
BTC 64188.14
ETH 2766.12
USDT 1.00
SBD 2.66