Kitap İnceleme Serisi 01: Jean-Christophe Grangé - Taş Meclisi

in #tr6 years ago

İşten arta kalan zamanlarda en büyük hobilerimden bir tanesi kitap okumak. Maalesef eskisi kadar okuyamasam da insanı gerçekten çok rahatlatıyor ve ufkunu genişletiyor. Steemit sayesinde bundan sonra burada okuduğum kitapları sizinle paylaşacağım ve kendime hem bir liste hem de sanal bir kütüphane yapacağım. Sizde yorumlarınızı ve kitap tavsiyelerinizi benimle paylaşırsanız çok sevinirim. Şimdiden teşekkürler!

Geçtiğimiz 1 Mayıs resmi tatil olduğundan bende 30 Nisan'ı izin alarak kendime güzel dört günlük bir dinlenme fırsatı yarattım. Bu arada bolca fitness ve kitap okuma fırsatı buldum. 

Bu yazımda Jean-Christophe Grangé'ın Taş Meclisi adlı kitabını değerlendireceğim. 360 sayfalık romanı yaklaşık 15 gün gibi bir sürede bitirebildim. Vakitsizliğin gözü kör olsun :(

Özellikle son iki-üç senedir Ahmet Ümit romanlarından sonra Polisiye ve Gerilim türlerine oldukça merak sardım. Tüm okuduğum kitapları hemen hemen bu türden seçtim.

İnternette ufak bir araştırma yaptıktan sonra Jean-Christophe Grangé'ın Taş Meclisi adlı romanını bugüne kadar nasıl hiç duymadığıma şaşırdım. Hem de aynı kitabın bir de filmi çekilmiş! Tabi kitabın keyfini kaçırmaması adına filmini sonra izlemeye karar verdim.

Mümkün olduğunca Spoiler vermemek için kitabın olay örgüsünden değil kendi kişisel yorumlarımdan bahsetmek istiyorum. Kitabın içinde bolca macera ve gerilim mevcut. Özellikle Orta Asya'dan çıkan Şamanizm kültürünü kitap oldukça basit bir anlatımla polisiye olayları betimleyerek bizlere aktarmış. Fransa'da başlayan öykü yaklaşık bin kilometre ötede bitiyor. Neresi olduğunu Spoiler vermemek adına paylaşmıyorum. Kitapta çok fazla karakter olmadığından ve bu karakterlerin ruh hali betimlemelerinden çok olay işlendiğinden kitap kendisine aşırı derece kilitliyor. Bir kere elinize aldığınızda eğer işiniz yoksa aralıksız iki üç saat rahatlıkla kitabı okuyabilirsiniz. Kitapta yaşanan mistik olaylar Şamanizm kültürüne paralel işlendiği için benim gibi çok fazla bilim kurgu sevmeyen kişiler içinde aşırıya kaçmıyor. Hatta kitabı okuduktan sonra Şamanizm ile ilgili ufak bir kaç araştırma bile yaptım ve çok ilginç bilgiler edindim. İlerleyen günlerde zamanım olursa onunla ilgili de bir yazı hazırlayabilirim.

Kitap hakkında Le Point, Le Soir, ve L'Independant Dimanche dergileri oldukça olumlu yorumlar yapmış. Ben mümkün olduğunca bu yorumlardan etkilenmemek için bir kitabı okuduktan sonra insanların ne düşündüğünü araştırırım ve kendimle paralel olup olmadığını sorgularım. Bu kitap içinde çoğunluğa katılıyorum, Grangé harika bir iş çıkarmış! Mutlaka herkese tavsiye ederim.

Kitabı buraya tıklayarak kendi sitesinden satın alabilirsiniz.

Keyifli okumalar!

Sort:  

Read my profile if you want lots of Upvotes. @a-0-0

This post has received a 3.13 % upvote from @speedvoter thanks to: @noxite.

This post has received a 1.56 % upvote from @drotto thanks to: @noxite, @noxite.

Your Post Has Been Featured on @Resteemable!
Feature any Steemit post using resteemit.com!
How It Works:
1. Take Any Steemit URL
2. Erase https://
3. Type re
Get Featured Instantly & Featured Posts are voted every 2.4hrs
Join the Curation Team Here | Vote Resteemable for Witness

This post has been upvoted by @microbot with 11.1%!
You want higher upvotes?

Vote for my creator @isnochys as witness!

Did you know, that you can make some profit with your witness vote?
More profits? 100% Payout! Delegate some SteemPower to @microbot: 1 SP, 5 SP, 10 SP, custom amount
You like to bet and win 20x your bid? Have a look at @gtw and this description!

Grange konusunda en iyilerden. Şuan da Lontano'yu okuyorum.

Koloni (filmi de çekildi) de okuma listenizde olmalı :)

Aynı tür kitaplar okuyoruz sanırım. Ben daha çok yabancı yazarlar okudum şimdiye kadar. Bu yılın ikinci yarısını Türk yazarlara ayırmayı düşünüyorum. Zamanınız olduğunda bir kaç tane Ahmet Ümit incelemesi bekliyorum.

Elinize sağlık.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 60740.76
ETH 3388.82
USDT 1.00
SBD 2.52