Kahveler benden! baharoba vakası ile ilgili iki kelam...

in #tr7 years ago

Steemit Türk Topluluğu Kalkışması

Gün geçmiyor ki Steemit camiasında alengirli bir olay vuku bulmasın. Ya şunun şurasında bir hafta bişi yazmadık. Darbeyle sayın küratörümüzü indirmişsiniz hemen. Bu bir darbedir yok yok kalkışmadır, yok bu bir kalkışma teşebbüsüdür. Facetime'la bir mesaj olayı çözerdi halbuki :P

Olaya geri dönersek fake ya da sahte hesap konusu var ve Steemit için engellenebilir bişi değil gibi görünüyor dostlar. Suçlamayı keşke dozunda yapıp insanları kırmasaymışsınız. Herkes para kazanmak için yazıyor, arkadaşlarına oy veriyor vs... Türk topluluğu adına destek alınıp bu desteği yanlış kullanıyor diyorsanız, bundan sonrası için oylama ile seçeceğimiz dört beş farklı küratöre bu desteğin dağıtılmasını talep edebilirdik, bu küratörler destekledikleri yazarları ve destekleme sebeplerini haftalık olarak bir rapor şeklinde yazarlardı. Bu durum biraz kaba ve ağır olmuş. Arkadan Uğur Dündar'ın arena müziği eksik bir tek :P "Halk sağlığıyla oynayan küratör kameramanımıza saldırdı. Niye açıklama yapmaktan kaçınıyorsunuz efendim" tadında olaylar. Baya baya ekşisözlükteki gök yeleli bozkurt ifşasına benzer şeyler.

Hayırlısı diyelim. Taraf olmayaaaaan bertaraaaf olur sözüne inat bu durumda taraf olmak istemiyorum. Bu herhangi bir oydan gelecek 3-5 dolarla ilgili bir durum da değil. Burada keyifli hoş insanlar ve güzel bir muhabbet ortamı görmek istiyorum. Kavga gürültüye insanları kırmaya gerek yok bence. Fake hesap yok bu olaylar asılsız diyemem, ama bunun için bu tarz bir hareket BENCE yanlış olmuş.

Öncesine dönülme ihtimali olmasa da ağır bir hareket sonrasında küçük bir gönül alma çabası lazım bence. İlk zeytin dalı ve kahve benden olsun, hadi öpüşüp barışın ya aranızda...


Sort:  

benim baharoba nin en son paylastigi posta nin altina biraktigim yoruma benzemis bu yazin, (seninki sadece biraz daha kisa ve daha net) :=) sevindim acikcasi ve gülümsedim okurken.
Kahve fali okuyup bi baksak mi gelicek icin ne yazior? neyse, hayirlisi olsun yeter :)

yeni sloganimla sesleniyorum:
sitem etme, steem et ! :)

Aynen!! Ben de ayrı gayrı olmayalım diyorum, herkes emek veriyor zaman ayırıyor buraya kendinden bir renk katıyor, baharobanın yazılarını keyifle okuyorum, fazlasıyla zaman harcıyor bence. Bunun dışındaki problemlerimizi içimizde çözebiliriz her halde. @steeminator3000, @monomyth, @oendertuerk ün de emek harcadığını görüyorum hatta tüm yazılar arasında en çok onlara oy atmış olabilirim. Ama kırgınlıklara gerek yok.

Slogana hayran kaldım yalnız @talaxy! Sitem etme steem et!! :D

Bu tanımadığım upvote'lar nereden geliyor anlamadım bu arada, sakın fake diye çizmeyin üstümü diye not düşüyorum. İnsan kendinden tırsıyor, fake miyim la ben diye :P

Minnowsupport hesabından sanırım bu oylar, endişe edecek bir durum yok bence 🙂. İyimser ve iyi niyetli yazınız içinse, malesef tüm yollar tıkandığı ve geçmişten bugüne uzanan dertlerin, yarın için çok daha büyük sorunlar teşkil edeceği düşünüldüğünden, olsa gerek ''kendi göbegimizi kendimiz keselim'' yöntemi oldu. Bu arada geçen kısa sürede, tr tagında paylaşılan yazıların nerdeyse sıfıra düşmesi, sadece üyelerin şaşkınlığı ve azalan oy desteğinden değil de mevzu bahis olan fake hesapların sayısının tahminden daha çok olduğunu gösteriyor bence. Ayrıca hepsinin birden kesilmesi de malesef iddiaları doğrular nitelikte. Şahsen bu kadar fake arasında sahte bir saadet yaşamaktansa, bu durumu tercih ederim. Kaldı ki yazıların okunma sayısı geçmişle aynı, bunuda belirtmek isterim. Keyifli paylaşımlarınızın daha da sık olması dileğiyle 😉🍀

Fake hesaplar serbest piyasada kötü işletmelerin müşterisinin olmaması gibi zamanla aradan silinecekti bence. Ama başlangıçta az kişilik bir toplulukta olması biraz normal, çünkü benim de aklıma gelmedi desem yalan olur :P

İkinci hesap mevzusuna çok takılmayalım bence. Ama desteklerimizi adil yönetirsek iyi yazarlar yükselecek. Sabır lazım.

Beeenim whale'lığımdaaaa adaleeettt geleceeek!!! Hedef 2071!!!

Bu fake hesap olayını tam anlamadım doğru söylemem gerekirse. steemit'i kuranlar hemen hemen hepsi bir çok hesapa sahiptirler, kurallarda da birden çok hesapa sahip olunabileceği yazıyor. Almanlarda en zengin olanın en az 4 ayrı hesabı vardır, hemde isimler bile aynı (sadece isimden sonra rakamlar değişik).

Fakesin, fakeim, fakeiz :)

Hayret ;)

sen zaten büyük ihtimalle fake hesapsın. tüm postlar şablon ve hepsi en aşağı 13$-15$ kazanmış ne hikmetse. hesapta hiçbir kişisel bilgi yok. şehir yok, kişisel fotoğraf yok, herhangi kişisel bir web sitesine bağlantı yok. kendini tanıtma postu yok. maydonozun faydalarından 839$ kazanmışsın vala tebrik ederim.

Steemit'te kişisel bilgi paylaşma zorunluluğu yoktur. Burada bilgilerimi paylaşıp paylaşmayacağım benim tercihimdir. Fake üye ile anonim üye arasındaki farkı ayırt edemediğiniz için iyi bir gözlemci olmadığınızı düşünüyorum. Benim gibi 3 ay boyunca her gün 2-3 saatinizi ayırıp, emek verip yazı yazmış olsaydınız sizin de cüzdanınızda bu kadar steem power birikmiş olurdu. Masumiyet ıspatlanmaz suç ıspatlanır diye boşuna dememişler. Büyük bir yanılgı içerisindesiniz. Bu düşünce tarzınızı sürdürürseniz Steemit'in tanıdığı anonim kalma hakkını kullanan üyelere karşı haksızlık etmiş olursunuz.

bir de @damla'nın bu yazısında https://steemit.com/food/@damla/mersin-huzurun-barisin-ve-sonsuz-askin-simgesi yeterince kişisel bilgi vardır bence. yani kimse kimlik numerası falan vermek sorunda değildir

ihr episodisches Gedächtnis ist sehr stark :)

bende böyle bir şey var olduğunu bile bilmedim :)) trotzdem vielen Dank :)

Ya ben bazen çok iyi bir yazının altında yazıya oy vermeden sadece kendi yorumuna upvote basanları görüyorum, tek satırlık yorum 20 dolar yazı 0,65 dolar oluyor mesela :D

Birbirimizi suçlamaya gerek yok bence iyi yazılar ve yazarlar sevilerek zamanla yükselecek, topluluğa düzen gelecek. Yazıların ödülü oy verenlerin Steem Power'ı ile ilgili, iyiliği ile de ilgili değil aslında. Bazen ben de çok iyi olduğunu düşündüğüm yazılardan 0.10-0.15 dolar kazandım :( Bazılarından da lüzumsuz olarak çok kazandım niye hala anlamıyorum. :)

Benim olayım şu beğenirsem upvote, beğenmezsem geçiyorum. :D

Değilizdir diyorum ama bilemedim şimdi olabiliriz de yani.

@damla got you a $1.79 @minnowbooster upgoat, nice!
@damla got you a $1.79 @minnowbooster upgoat, nice! (Image: pixabay.com)


Want a boost? Click here to read more!

Mahcup ediyorsunuz yav beni :P
Tüm minnow'lara support'ları için @damla'ya da kıyağı için teşekkürler!!

ben bunun filmini çekerim '' bir Kaç Steem $ için '' :) kazma kürekçiler sizi.

kusura bakmayın buradan yazıyorum beni discorda almıyolar

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 63088.03
ETH 2952.86
USDT 1.00
SBD 3.55