Yurtdışı IP adresli banka işlemleri geçici olarak bloklanıyor

in #tr6 years ago

Eğer, bir şekilde yurtdışında iken herhangi bir Türk bankasında web üzerinden transfer yaptığınızda, güvenlik sebebiyle transferiniz geçici bir şekilde bloklanıyor. Birkaç defa acı bir şekilde bunu tecrübe ettim maalesef(yabancı bir ülkede parasız kalmak biraz acı oluyor) :)
Diyelim ki X bankasında hesabınız var ve yabancı bir ülkede iken, web veya mobil şube kullandınız. Aynı bankadaki başka bir hesaba para aktardınız. Maalesef, karşı taraf bu parayı çekemeyecek. Genelde ya banka sizi arıyor, işlemi onaylıyor musunuz diye. Olaki, o an telefonunuz kapalı ise(romaing paketiniz yoksa çok pahalıya patlıyor çünkü), sizin arayıp onaylamanız lazım. Onaylama işlemi anında olmuyor, bununla ilgili olarak istek açılıyor ve bankanın iç prosedüründen geçiyor. Bu senaryo, görece biraz daha iyi.

Transfer-Money-Abroad.jpg
Source

Asıl, zorlu senaryo ise, bazı bankalar maalesef telefonda onay sürecini işletmiyorlar. Parayı gönderdiğiniz kişinin fiziki bir şubeye gitmesi gerekebiliyor. Bu durumda, eğer haftasonu veya bayram tatili gibi uzun bir tatile denk gelmişse, maalesef yapacak birşey kalmıyor.

Böyle durumlar için muhakkak bir B, C gerekirse Z planınız olsun. :) veya, beklenmeyen durumlar için, zamanınız olmalıdır.

Başka bir acı deneyimde görüşmek üzere :)

Sort:  

Kötü olmuş.

Sıkça seyahat etmeyi sevenler ya da zorunlu olanlar için belki şöyle bir çözüm olabilir;
Evde bırakacakları bir cihaza TeamViewer gibi bir program kurup, yola çıkmadan önce uykuya geçmemesi için ayar yapmak ve uzaktan Tr'deki bu cihaza bağlanıp onun üzerinden banka işlemlerini yapmak.

bu biraz çetrefilli bir çözüm :) benzer çözüm, güvenebileceğin birisine şifre ve bilgileri verip senin yerine işlem yapması. :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by MA from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Bilgi için teşekkürler. Hazırlıksız yakalanmamak için dikkatli olmakta fayda var. Yurt dışına çıkmadan 1 gün önce bankamı arayıp kayıt açtırıyorum. Gideceğim ülkeyi, ne kadar süre kalacağımı ve ihtiyaç duydukları diğer bilgileri veriyorum. Bu sayede yurtdışı atm para çekme, kartı kullanma, internet şubesi kullanma konularında sıkıntı yaşamıyorum.

Bu kez çıktığımda unutuyordum uçak kalkmadan önce aradım. Geri aramayın dedim malum roaming yüzünden. Kayıt başarılı sonucunu e-mail olarak gönderdiler. Şu ana kadar bir sorun yaşamadım. Her bankada bu uygulama olmayabilir gerçi.

Maalesef, işte bazı konularda bu olmuyor. Ancak, yurtdışında uygulama kullanmaya izin verebiliyorlar. kredi kartı ayrı bir durum. ama söz konusu transfer olunca toplu işlem yapılamıyor. inatla ve ısrarla aynı soruyu kaç defa sordum banka yetkililerine ama maalesef çoğu bankada bu işlem teker teker onaylatmalıymışız. :)

2 ayı geçti ben Türkiye'den çıkalı ve transfer işlemlerinde henüz bir sorun yaşamadım. Bankada kayıt açtırdığımdan sorun çıkmadığını sanıyordum ama bu transferin türü ile de alakalı olabilir belki. Sadece kurumsal hesaplara ya da kendi hesaplarıma transfer yaptım belki de şahislara transfer yaptığımda sorun çıkacaktır. Onun dışında bu bankanın debit kartını kullanıyorum sürekli atm para çekme ve alışverişlerde. Hatta yurtdışından açtığım paypal hesabında da sorunsuz çalışıyor.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

bu zamana kadar yurtdışında kredi kartında sorun yaşamadım tabii çıkmadan yurtdışına açtırmayı unutmuyorum. Nakit konusunda çekme girişimim olmadı ama çözüm olarak inital karta Türkiyedeyken para yatırıp oradan çekmek ama komisyonları çok olacaktır. Burada bile gösteriyor ki Bitcoin ve bitcoin atmleri sart

Şimd, reklam yapmak gibi olmasın ama :) Türk Ekonomi Bankası(TEB) üst ortağı BNP Paribas, benzer şekidle dünyada birçok ülkede ortak olduğu bankalar var. işte, bu bankalardan atm kartı ile komisyonsuz para çekilebiliyor. sadece kurlar arası geçiş var genelde standart kurları uyguluyorlar. yani, gerçekten komisyonsuz işliyorlar.

kredi kartı olayı tamamıyla ayrı bir senaryo, orda standart yurtdışı kullanım olayı var. bir de, olası 3D şifre için hattınyanınızda ve roaminge açık olması lazım :)

Bitcoin mantığını çook arıyorum maalesef. dünyanın neresine gidersen git, 10 dakika içerisinde transfer tamamlanması.. inanılmaz bir nimet. ama işte, onun "günlük paraya" çevirme yani cash-out olayı birz sıkıntı.

You got a 36.53% upvote from @upmewhale courtesy of @mahsumakbas!

Earn 100% earning payout by delegating SP to @upmewhale. Visit http://www.upmewhale.com for details!

Coin Marketplace

STEEM 0.14
TRX 0.12
JST 0.026
BTC 54691.22
ETH 2323.26
USDT 1.00
SBD 2.12