Steemit de nasıl kazanamazsın...steemCreated with Sketch.

in #tr7 years ago (edited)

Nasıl kazanabilirsin hakkında gayet detaylı içerikler var.
Konuya hakim bir çok arkadaş ellerinden geldiğince, öğrenmek isteyen herkese bir çok yerde yardımcı oluyor. Henüz bende çok yeniyim fakat kendimce şöyle bir gözlemledim ve hemen hemen her saatte sorduğunuz sorulara cevap alabiliyorsunuz, her türlü yardıma ulaşabiliyorsunuz. Bunun nedeni olarak kazan-kazan sisteminin burada işe yaraması olarak düşünebiliriz.

Ben hali hazırda yeni katılmış biri olarak, çorbada tuzum bulunsun diye düşündüm. Sen yazmazsan, ben yazmazsam nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa? düşüncesiyle yazmaya karar verdim.

Nasıl kazanamazsınız?

Ctrl+c Ctrl+v yaparak kazanamazsınız.
-O zaman biraz editleyeyim? kazanamazsınız.
-Şu tag çok tutuyor baksana en yüksek paralarda orda birşeyler yazayımda orayı etiketleyeyim? kazanamazsınız. (hatta anlayacağınız tabirde ceza alabilirsiniz.)
Twitterda gs-fb tagına girip satılık arabanızın ilanını yayınlayabilirsiniz, ama burada olmaz.

Olayı kavramanız gerekiyor.
Muhtemelen biryerlerden veya birilerinden ''yazıyorsun, beğeniyorsun para kazanıyorsun abi.'' şeklinde duyum almış ve gelmiş olabilirsiniz. Biraz facebook,biraz twitter bazende instagram diye duyarak gelmiş olabilirsiniz. Hatta Arifin manchestere attığı golü ararken karşınıza çıkmış olabilir, para kazanacağınızı duyarak burayı bulmuşda olabilirsiniz. Teorik olarak doğru yerdesiniz ama pratik olarak öncelikle sakin olmanız lazım yoksa kazanamazsınız.

Upvote yaparak yani senin deyiminle ''like'' yaparak para kazanabilirsin.Önüne gelen her içeriğe upvote ederek kazanamazsın.

Ben uğraşamam, beni bozar diyorsanız eğer; evet yalnış duymadınız biraz uğraşmadan ve okumadan, translate yaparak kopyalayıp yapıştırarak, birşeyler üretmeden kazanamazsınız.

Örnek- 40 tane yeni arkadaş upvote yaptığında yazı 40 cent civarı ödül alırken, bir başka yazıda 4-5 arkadaş upvote attığında ödül 5-10 dolarları görebiliyor.

Örneği anlamaya çalışacak ve sebeplerini öğrenecek kadar vaktiniz yoksa...
Ne demişler; '' lale devri çocuklarısınız siz, zamanınız geçti.''

Buralar dutluk iken duyduğunuz şekilde olmuş, birileri birşeyler yazmış diğerleride upvote atmış, sonra herkes kazanmış falan. Ama şuan o zaman değil değerli vaktinizi almayayım, 2. seçeneği seçerek steem power satın alabilir, kafanıza göre takılabilirsiniz yazının devamını okumanıza gerek yok.(10.000 steem power aldığınızda her beğendiğiniz yazıdan 1 dolar ödül alabilirsiniz, şuanki kura göre hesapladığımda 10k steempower 3.5 btc yani 50.000 tl yapıyor.)

Anlamak isteyenler içinse çabalayayım...

startup-593327_960_720.jpg

Kazananlar nasıl kazanıyor?

Sisteme uyarak. ilk etapta anlamaya çalışın, ikinci aşamada açıklar aramaya kendi çözümlerinizi bulmaya çalışınrsınız. Tr tagını kullanarak her türlü bilgiye ulaşabilirsiniz. (Sağ üst tarafta merceğe benzeyen işarete tıklayarak ne isterseniz aratabilir, bulamazsanız tr tagında trending kısmında yazısı olana birisine yazdığınızda yüksek ihtimalle size bir çare bulur.Ben öyle yaptım ve işe yaradı.)

Misal; Ben size elimden geldiğince destek olacağım fakat benim verdiğim destek bir şeye yaramadığında bir kısır döngünün içerisine giriyoruz.

Elinizden geldiğince ingilizce paylaşımlarda bulunur yüksek steempowerı olan birisinden ödül almayı başarırsanız sizde bir miktar güç birikir, ve siz o gücü benim yazımı beğenerek kullandığınızda, bende kazanmış olurum akabinde senin bir sonraki yazında ben o gücü kullanırım ve kısır döngü lehimize çevrilir.

En kaba ve terim içermeden anlatılacak şekli bu sanırım.

Öncelikle dün açılmış bir platform değil. Her ne kadar daha gelişecek bir ortam olsada, bir çok şey biz buralara gelmeden önce düşünülmüş. Belirli bir sistem var ve entegre olmayı başarırsanız kazanabilirsiniz.

business-1012761_960_720.jpg

Bir sürü profil açın ve kendinize beğeni atın, google trend kullanıp en hit konular hakkında yazılar, haberler veresimler paylaşın vs. aklınıza gelecek bütün kısa yollar düşünülmüş ve çareleri bulunmuş. Bu yüzden klavuzları okumanız ve merak ettiğiniz anlayamadığınız kısımları sormanız gerekiyor.

Bir çok detay var ve kazanmak için mutlaka okumanız gerekiyor. itibar puanı, steempower, vote power gibi kesinlikle öğrenmeniz gereken size para kazandıracak konular. Bugün yeni geldiğinizi var sayalım ve para kazanmaya dair her ne yaparsanız yapın 7 gün sonra bakiyenize geçecek ve zaten atı alan üsküdarı geçmiş ne bu şiddet, bu celal?

Yine bir örnek; upvote yapmanız için bir güç belirlenmiş 100le başlıyorsunuz birşeyler gördünüz beğendiniz yüzde 2 gitti, 10 tane beğendiniz 20 gitti. Bir günde yüzde 20 şarj oluyor. Ertesi gün aynı şekilde devam edebilirsiniz. 7 gün sonra muhtemelen o beğenilerden 0.001 ödül alırsınız. Hepsini 1 günde harcadınız herşeyi beğendiniz diyelim, steempower gücünüz az olduğu için yüzde 70-60lardan sonra 0.001 ödül bile alamayacağınızı düşünüyorum. E bunlarıda okuyup öğrenmeden bilemezsiniz.

Ödülün artması için steempower denilen olay devreye giriyor. Steem power yazı yazdığınız ve beğenildiğiniz süreçlerde elinize geçiyor diyebiliriz.

Şuan için elinizdeki imkanlarla mümkün görünmüyor ve biryerlerden haber paylaşmaktan fazlası elinizden gelmiyorsa, sadece bekleyip günlük beğenilerinizi yapıp, yüksek ödül kazanan yazıları incelemeye devam etmelisiniz.

Tabi bu süreci anlamak adına birşeyler yapmıyorsanız, klavuz olarak paylaşılan yazıları takip etmiyorsanız bir yere varamazsınız.

Facebook örneğiyle anlatmaya çalışayım;
Herşeyi paylaşan, garip şekilde hareket eden arkadaşlarınızı engeller, hatta silersiniz. Burada aynı davranışlarda bulunursanız benzer tepkiler alır ve bir yere varamazsınız.

tr tagında verdiğiniz desteğin, size geri dönme şansı çok yüksek.

Bu sebeple herkes bir birine yardımcı oluyor ve ısrarla kaliteli içerik nidalarını duyuyorsunuz. Çoğu kişi kendi yazılarına kimin destek verdiğine bakar ve o arkadaş birşeyler yaptığında ona destek olmaya çalışır. Sistem biraz kazan-kazan gibi düşünülebilir.

Ama sen birşey üretmeden hareket eder ve birde turkey i hindi şeklinde çeviren translateler kullanarak yabancı paylaşımlarından birşeyler kazanma ihtimalinide yok edersen, hiç birşey kazanamazsın. Bana destek verme ihtimali en yüksek olan kişi sen iken kazanamazsan otamatik olarak kazanamam.

Sistemi anlamaya çalışırsanız, sakin bir şekilde müdahil olmaya çalışırsanız, hepimiz kolay bir şekilde kazanabiliriz...

Source:1 2

Sort:  

This post received a 2.11% upvote from @randowhale thanks to @damla! To learn more, check out @randowhale 101 - Everything You Need to Know!

burdan damlaya thanks efendim.

"Content is king" burada geçerli bir slogan anladığım kadarıyla. Ancak bunun yanında; yarışmalar, projeler, kanallar, botlar, gruplar, küratörler şahitler pek çok teknik şey daha var.
Bi salata tarifi mesela 20$ alırken, hayli özenilmiş orijinal ve bilgi dolu bir içerik 2 kuruş almış. Bu kısımda bir sorun var bence.
"Balinalar senin yazını görmediyse, n'apalım nasip-kısmet.. ama o salatayı sevdiyse, tamamdır." gibi bir durum oluşmuş sanki.

Bu durumda ben dahil yenilere, ya bot olaylarını çözmek
ya da kalitesi normalden daha da yüksek içerikler hazırlamaktan başka seçenek kalmıyor sanırım.

Hocam öncelik olarak yılmamak ve pes etmemek lazım. Steemit de para kazanabilmenin altın 3 yolu var.

  • Kaliteli içerik, mümkünse farklı bir kaç dilde
  • Bot kullanmak
  • Ağı genişletmek.

Sizi takip eden birileri olmadan yazılarınız aralarda kaynayıp gidecektir.

Peki nasıl takipçi kazanabilirim?

Yine ilk maddeye dönüyoruz. Kaliteli içerik ile... Bir yazar sizin yazınızı okur ve beğenir. Daha önceki yazılarınıza göz atar ve sizi takip etmeye başlar. Yazılarınıza destek olur.

Yazarlığını beğenmediğiniz birinin kitaplarını okumayacağınız gibi para verip de almazsınız da aynı hesap. Sizi takip etmesini istediğiniz kişilerin ilgisini çekmelisiniz. Düzenli yazı yazmalısınız.

Peki insanlar benim varlığımı nasıl farkına varacak?

Bunun içinde diğer kullanıcılarla iletişim halinde olmanız gerekiyor. Bol Bol yorum yazmalısınız.

Çok haklısınız,kullanıcıların birbirine destek olması gerekiyor. O zaman sloganlar şöyle olabilir; "Kaliteli içerik", "Destek şart" :)

Dostum haklı olduğun noktalar var, fakat platformda üye sayısı her yazının hakkını verecek kadar değil, o yüzden bir süre daha yardımlaşanların kazanabileceği bir yer olarak görünüyor, o yüzden her kafadan bir ses çıkmamalı ve hali hazırda tr tagında ilgilenenler varken kervana katılmayı tavsiye ediyorum. nacizane fikrim. Dediğinizde çok haklısınız bu arada.

Keyifle okudum, elinize sağlık. 12 günlük kısa sürede sistemi bu kadar iyi çözüp anlayan ve anlatan başka birine de rastlamadım bu zamana kadar açıkçası. 👍 👍 👍

Çok teşekkür ediyorum, beğenmenize sevindim. Henüz tam olarak kavrayamadığım bir kaç konu var yarışmalarla ilgili falan ama onun haricinde ne merak ettiysem özellikle discord üzerinden byeco, necro, kalvas, sen ve ismini hatırlayamadığım bir çok kişi hemen yardım etti. Bence bundan sonra gelenler için 12 gün bile çok, :)

Hocam gayet yalın ve güzel bir yazı olmuş, kalemine sağlık. Bu içeriklere ihtiyacımız çok... Bu tarz yazıların devamını bekliyorum.

Teşekkürler efendim, beğenmenize sevindim.

This post received a 20% vote by @msp-turkey courtesy of @damla from the Minnow Support Project ( @minnowsupport ). Join us in Discord.

Upvoting this comment will help support @minnowsupport.

Buraya katılalı 6 güne yaklaştı ve her siteye girişimde mümkün olduğunca incelemeye, öğrenmeye çabalıyorum. Burada sunduğunuz bilgiler de altın değerinde. Çok teşekkürler.

ben teşekkür ederim

Yeni olmanıza rağmen(benim gibi)çok güzel anlatmışsınız.Yalın bir dil kullanmışsınız.Teşekkürler

ben teşekkür ederim efendim.

Güzel bir anlatım olmuş . Steemit'i bende birkaç gündür kullanıyorum yazınızı okuduktan sonra taşlar biraz daha yerine oturdu.

Ah çok sevindim tam olarak istediğim buydu, ne mutlu bana. Bir kaç gün öncesine kadar, ne yapmam gerektiği hakkında bir sürü yazı okudum ve, şunu yaparsam ne olur hakkında pek birşey göremedim ve denedim. sonuç hüsran tabiki, baktım her yeni gelen aynı şeyi deniyor, yazma ihtiyacı hissettim umarım yerini bulur.

The @OriginalWorks bot has determined this post by @keepcalmandread to be original material and upvoted it!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!

To enter this post into the daily RESTEEM contest, upvote this comment! The user with the most upvotes on their @OriginalWorks comment will win!

For more information, Click Here!
Special thanks to @reggaemuffin for being a supporter! Vote him as a witness to help make Steemit a better place!

This post has been resteemed by @msp-turkey courtesy of @damla from the Minnow Support Project ( @minnowsupport ). Join us in Discord.

Upvoting this comment will help support @minnowsupport.

Coin Marketplace

STEEM 0.32
TRX 0.11
JST 0.031
BTC 68094.05
ETH 3777.12
USDT 1.00
SBD 3.71