Yaratıcı Bir Şey #1 - Bir program öğrenme hikayesi... (Başlangıç)

in #tr5 years ago (edited)

“Başlamak için en uygun zamanı beklersen hiç başlamayabilirsin; şimdi başla, şu anda bulunduğun yerden, elindekilerle başla.”

-Aldous Huxley

Bugün, uzun zamandır ertelediğim bir şey için ilk adımı attım. İnsanlık için küçük benim için büyük bir adım olan bu şey: Unreal Engine 4 öğrenmek. Fikrin ortaya çıkışı 2-3 ay öncesine dayanıyor. İzlediğim bir dizi sonucunda, sanal gerçelik (VR – Virtual Reality) için bir şeyler yaratma ihtiyacı hissettim. “Neymiş bu VR?” diyerek daldım konunun içine. Tabi ki ne olduğunu az buçuk biliyordum ama beni asıl meraklandıran işin özünde nelerin olduğuydu. Normal gözlüklerden daha şişko olan o sanal gerçeklik gözlüğünü taktığımızda bize buram buram perspektif duygusu hissettiren o şeyleri, bu insanlar nasıl tasarlıyor? Bende hemen google’ladım. Karşıma 2 adet program çıktı. Bunlar da Unity ve Unreal Engine 4 idi. Bu programlar esasında birer oyun motoru. Günümüzde çoğu oyun stüdyosu bu programlar ile oyun geliştirmekte. Ee… Şimdi ben hangisini öğrenmeliyim? Al sana ilk problem. Daha yola yeni başladık arkadaş! Bu konu hakkında uzun uzadıya yazılar, eskizler, işler okudum inceledim. Herhangi geçerli bir sebebim olmaksızın, sadece daha çok hoşuma gittiği için, Unreal Engine 4’ü seçtim. Halihazırda bilgisayarımda yüklü olan Fortnite oyunu sayesinde Epic Games Launcher’dan Unreal Engine 4’ü yükledim. Epic Games’in binbir güçlükle geliştirdiği Unreal Engine 4 artık elimin altındaydı.

Programı öğrenme yolunda şimdilik herhangi bir kaynaktan faydalanmayacağım. Tamamen kurcalayarak öğrenmeyi seviyorum ve böylesini tavsiye ediyorum. Piyasada ücretli ücretsiz bir dolu ders videosu bulunmakta. İstesem bu ders videolarının bir tanesini seçip onunla öğrenmeye çalışabilirdim ama eminim ki oturup o dersleri uzun uzun izlersem sıkıntıdan patlarım. Bu yüzden deneme yanılma yöntemiyle öğrenmeye devam. Hiç ders izlemeyeceğim de demiyorum. Öyle bir zaman gelecek ki pes edip herkesin sağlığı için sorunumu güzelce Google’a yazıp çözüm arayacağım. Bu gibi durumlarda sorunu nasıl çözdüğümü elimden geldiğince sizlere de anlatmaya çalışırım.

Bu yazılarımda, 0 bilgi ile yola çıktığım Unreal Engine 4 maceramı sizlere olabildiğince aktarmaya çalışacağım. Bu yazılar kesinlikle rehber niteliğinde değildir. Eğitici hiç değildir. Tamamen yaşadığım sorunları ve kendi çapımda olan başarıları anlatacağım eğlenceli bir hikaye serisidir. Bu hikaye serisinin, bu gibi işlere meraklı olup öğrenemem korkusu ile hiç şansını denememiş insanlar için gaza getirici bir etken olmasını diliyorum.

Çok uzun bir giriş oldu farkındayım. Artık bir an önce programa geçelim. Programı ilk açtığımda karşıma her yeni programda olduğu gibi korkutucu bir kalabalık çıktı. Ne işe yaradığını bilmediğim bölümler, sayısal değerler… Ekranın tam ortasında da bir masa ve iki sandalyenin izometrik görünümü vardı. İlk tepkim, “Bunlar neden burada?” oldu. Programı ilk defa açanların bir şey yapamayacağını bildikleri için: “Burası boş kalacağına bari şunlar dursun.” diye mi düşünmüşlerdi acaba? Tek hamlede ekrandaki her şeyin üstüne basıp delete tuşuyla silmeye çalıştım ve hepsi silindi. Evet güzel başlangıç. Böyle devam!

ilk-giriş.png

Kara kara ne yapabilirim diye düşünürken aşağıda starter content diye bir dosya gözüme çarptı. Hemen üstüne tıkladım bir baktım ki programın bize sunduğu ücretsiz bir nimetmiş burası. İçerisinde kullanabileceğimiz basit modeller, mimari parçalar ve çevre etkenleri barındırıyor. Tutup sürükleme yöntemiyle kendime hemen bir küp aldım. Küpü oraya buraya sürükledim, orasını burasını çekiştirdim. Yukarıda bulunan toollar ile ne yapabiliyor isem gariban küpün üstünde hepsini denedim. Basit ama en gerekli şeyleri şimdiden öğrenmiştim. Her şey hala mükemmel. Devam!

İLK HEDEF EV YAPMAK!

Daha sonrasında kendime hedef olarak basit bir ev yapmayı uygun gördüm. Bu çok kolay olacaktı aşağıdan aldığım parçaları uygun bir şekilde birleştirecek ve yine programda hazır olan texturelardan uygun olanlar ile bu parçaları kaplayacaktım. Ben zemin için taşı duvarlar içinse tuğlayı seçtim. Sürükle-bırak, kopyala-yapıştır, kes, sil gibi klasik adobe programlarından da alışkın olduğumuz komutlar ile bu aşamayı tamamladım. İlk evimin görüntüsü aynen şöyle oldu.

ilk-projem-1024x574.png

Bence başlangıç için hiç de fena bir ev değil. Ancak bu tasarım harikası evimin bir sorunu vardı: Etrafından geçirdiğim çıtanın uçları bir türlü birbirlerine denk gelmiyordu, ya daha uzun kaçıyor ya daha kısa kaçıyordu. Aşağıdaki fotoğrafta da gördüğünüz gibi…

ilk-evim-2.png

Bu şimdilik göz ardı edebileceğim bir problemdi. İlk hedefimi kısa sürede başarıyla tamamladım. (Evin daha çatısı yok ama çaktırmayın.) Programın bu kadar basit bir çalışmayla bile, şu fotoğrafları çekerken ki bana verdiği görsel haz mükemmeldi.

Çok uzun bir ilk bölüm oldu. Şimdilik burada bırakıyorum. Unreal Engine 4’e ve hikaye serimize güzel bir giriş yaptık. Uzun, olabildiğince yaratıcı ve eğlenceli bir macera olması dileğiyle. Sonraki bölümde görüşürüz.

ilk-evim-3.png

Sort:  

Merhaba gördüğüm kadarıyla steemitte yayınladığınız ilk yazı. Devamlılığı olması dileğimle. Tebrik ederim.

Evet ilk yazım bu oldu. Devamını getirmeyi düşünüyorum. Çok teşekkür ederim. :)

Merhaba,

Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır.


Kürasyon kuyruğuna katılarak Steemit'te Türkçe yazılara siz de destek olabilirsiniz.

Sevgiler @trliste

Çok güzel bir paylaşım @kadiralp. Ellerinize emeğinize sağlık.

Çok teşekkür ediyorum. Devamından da keyif almanız dileklerimle. :)

Merhaba. Profesyonelce hazırlanmış bu güzel yazı için tebrik ederim.

Edebi içeriklerinizde #edebiyat etiketini kullanarak @edebiyat'tan destek alabilirsiniz. Ayrıca özgün ve kaliteli yazılarınız değişik projeler tarafından da desteklenecektir.

Aklınızda gezi yazıları paylaşmak var ise #gezi etiketini kullanarak @gezi'den de destek alabilirsiniz.

Sevgiler. :)

Yorumunuz için teşekkür ederim. Tavsiyelerinizi dikkate alacağım. :)

Yazınız, anlatımınız oldukça akıcı. Baştan sona ilgiyle ve keyifle okudum. Güzel bir başlangıç olmuş sizin için, tebrik ederim. Hoşgeldiniz. Devamını bekliyoruz o halde :)

Posted using Partiko Android

Keyif almanıza çok sevindim. Devam edeceğim. Motivasyon dolu yorumunuz için teşekkür ediyorum. :)

Selam. Zevkle okudum. Emeklerinize sağlık. :)

Diğer bölümleri de ilgi ile okuyacağımı düşüyorum.

Çok teşekkür ediyorum. Umarım devamında da zevk alırsınız. :)

@kadiralp steemite hoş geldin.
Yazılarında alıntı yaptığında " işareti yerine parağrafın başına > işaretini koyarsan daha doğru olur. > işareti kullandığında alıntı şu şekilde görünecek;

Başlamak için en uygun zamanı beklersen hiç başlamayabilirsin; şimdi başla, şu anda bulunduğun yerden, elindekilerle başla.
-Aldous Huxley

Hoşbuldum. Tamamdır bundan sonra kullanacağım. Bilgilendirmen için çok teşekkür ederim. :)

Congratulations @kadiralp! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You published your First Post
You got a First Vote

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

Christmas Challenge - The party continues

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @kadiralp! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 10 upvotes. Your next target is to reach 50 upvotes.
You made your First Comment

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:

Christmas Challenge - The party continues

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Coin Marketplace

STEEM 0.33
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66530.34
ETH 3251.57
USDT 1.00
SBD 4.36