Her Sabah 5:55'te Uyanmak - 5.gün (Nerden geliyor bu enerji?)

in #tr5 years ago

woman-865021_1920.jpg

Merhaba dostlarım, Her Sabah 5:55'te Uyanma'nın 5.güne özel bölümüne hoş geldiniz. Yan yana 5 yazma rekorunu bir daha 55. günde kıracağım umarım. Her gün yataktan bir önceki güne nazaran daha kolay kalktığımı önceden belirtmiştim. Bu sabah, bu düşüncemin hala arkasındaydım ama bu alışma ve daha rahat kalkma olayına çok fazla aldanmak istemiyorum. Geçtiğimiz cuma günü okulumda sınavlarım bitti, bu vesileyle kalkarken daha rahat davranıyor olabilirim. Bu yüzden hala korktuğum bir şey var; birden bire 2018'deki uykucu ben, geri dönüp tüm bu serüvenin içine edebilir. Bu yüzden işimi şansa bırakmıyorum ve her şeyi kontrolüm altında tutmaya özen gösteriyorum.

Bugün sabah erken kalktığımda nasıl canlanıp gün içinde de enerjik kalabiliyorum bunlardan bahsedeceğim.

  • Telefonunuzu yatağınızın başına koymayın.

Bu zaten hepinizin bildiği bir kural, sabah gerçekten erken kalkmanız gerekiyorsa telefonunuzu başınızın ucuna koymanız çok tehlikelidir. Bu 5 günlük maceramda, sadece bir kez 5 dakika geç uyandım, o günde telefonumu baş ucumda unuttuğum tek gündü. Lütfen bu çok bilindik kuralı es geçmeyin.

  • Soğuk bir duş alın.

Kronik yorgunluğu azaltmanın en etkili yollarından birisi soğuk duş almaktır. Bu kanıtlanmış bilgiyi, bende çoğu zaman kullanıyorum. Uyarı: Soğuk duş alamıyorsanız bile ılık duş alın. Sıcak duş alırsanız tüm gün esnemeye mahkumsunuz.

outdoors-3268637_1920.jpg

  • Dışarıya çıkın.

Tan vaktinin o müthiş soğuğunda dışarıya çıkın ve henüz kirlenmemiş o soğuk havayı ciğerlerinize doldurun. İsterseniz yürüyüşe gidin isterseniz markete. Benim en etkili bulduğum yöntem. Kesinlikle tavsiye ediyorum.

  • Esneme hareketleri yapın.

Yukarıdakilerin hiç birini yapacak vaktim ve imkanım yok diyorsanız sizin için son bir yöntemim daha var. Kendi kendinize esneme, açma ve germe hareketlerden oluşan bir ritüel belirleyin ve sabah uyanır uyanmaz bu hareketleri tekrarlayın. Kulağa saçma gelse de bu egzersiz sizi ayağa kaldıracaktır. Çok klasik olacak ama hadi bir de bilimsel araştırma örneği vereyim: Stanford Üniversitesin'de yapılan araştırmaya göre 30 saniyeliğine esneme hareketlerinizi tekrar ederseniz, bu size 1 saatliğine %50 daha fazla enerji ve konsantrasyon sağlayacaktır. Bu etkiyi çoğaltmak için sadece kollarınızı kullandığınız hareketler değil, bacaklarınızla da bir takım hareketler yapmanız gerekiyor.

  • Hafif ama kuvvetli bir kahvaltı.

Kahvaltıda sakın ola ağır şeyler tüketmeyin. Muz, süt, bal, tahıl ve kuru yemiş ağırlıklı bir kahvaltı tercih ederseniz tüm gün kendinizi daha enerjik hissedeceksiniz. Kuru yemiş burada çok mühim. Kuru yemişler candır, onları sevin. Bazen bir çılgınlık yapıp şekerli çikolatalı kahvaltılar tercih edebilirsiniz. İçerisinde bitter çikolata olan granolalar var bunların bir paketi 1 hafta size yetecektir. Unutmayın şeker pek sağlıklı bir şey olmayabilir ama en yoğun haftalarda imdadımıza şeker yetişir.

Bunlar dışında diğer öğünlerde protein ağırlıklı beslenmeniz ve bol bol su içmeniz sizi gün boyu dinç tutacaktır. Ağır yemeklerden sonra bastıran uyku için tavsiyem ise içine bir dilim limon atılmış sade soda.

devon-rex-2740865_1920.jpg

  • Son olarak renkler ve müzik.

Artık gerisi teferruat. Sıcak renk tonlarının insanın enerjisini yükselttiği bir gerçek. Kırmızı, mor, turuncu veya benzer renkleri odanızda ve eşyalarınızda tercih edin. Mesela kendinize kırmızı bir yorgan, kırmızı bir telefon kabı alın. Son olarak müzik dinlemek ile ilgili tavsiye vermeme gerek olduğunu düşünmüyorum. Herkesin kendi ruh haline göre müzikleri zaten vardır. Eğer bu durumlar için ideal olduğunu düşündüğünüz bir şarkınız var ise paylaşmanız beni çok mutlu eder. :)

Bir sonraki bölümde görüşmek dileğiyle...

Serinin diğer bölümleri :


Resimler pixabay.com'dan alınmıştır.

Sort:  

Her sabah, 15 farklı alarmı duyamayıp yataktan çıkamayan biri olarak bu tavsiyeleri uygulayabilecek ilk aşamayı başaramıyorum daha. :/

Posted using Partiko Android

Soğuk bir duş alın.

Dostum kış ayındayız cidden soğuk suyla duş alabiliyor musun :D

Yazdıklarınızın çoğunu uygulayan biri olarak faydasını çok gördüğümü belirtmeliyim . Herkese ben de tavsiye ediyorum 🙂
Ellerinize sağlık harika bir yazı olmuş .

Bu yazıyı iki yana yasla yaparak daha hoş bir görünüm elde etmek ister misiniz 😊

Yazınızın en üst kısmına bu kodu;

<div class='text-justify'>

Yazınızın en alt kısmına bu kodu ;

</div>

yapıştırmanız yeterli isterseniz yazınızı editleyerek yeniden düzenleyip anlattığım gibi iki yana yasla yapabilirsiniz 😊

Güzel paylaşımlarınızın devamını dilerim


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 63202.55
ETH 3085.17
USDT 1.00
SBD 3.85