Her sabah 5:55'de uyanmak. (2.gün)

in #tr5 years ago

148145.jpg

Öncelikle herkese merhaba bu Steemit'te paylaştığım 2.yazım ve aynı zamanda başladığım 2.seri. Bu serideki yazılarımın, en fazla bir kaç satır, düşünce ve deneyimlerimden oluşmasını planlıyorum. Ve tabi ki ana hedefim bu günceleri gün atlamadan devamlı bir şekilde yazmak!

Daha öncesinde sabah erken kalkmak ile ilgili bir kaç makale ve youtube videosu izlemiştim ama hiçbir zaman bu olayı kendimin yapabileceğine ihtimal verip bu olayı ciddiye almadım. Ben saat 10'da uyansam bile uyuduğum uyku bana yetmiyor ama insanlar 6'da 5'te ve hatta 4'de uyanıp tüm günü bu uykuyla geçirebiliyorlar. Bu nasıl olabilir! diyordum kendi kendime. Ancak 2 gün önce fikrim tamamen değişti...

2 gün önce 2019 ile ilgili planlarımı yazmaya karar verdim. Oturup plan yapmaya başladığımda bu planların hepsini zaten sürekli yaptığımı ama hiç birinde sonuca ulaşamadığımı farketmem uzun sürmedi. Kendi kendime "Bu yılda aynı geçecek. Yine kendine verdiğin hiç bir sözü tutmayacaksın." diyerek beraberinde kendime bir sürü hakaret yağdırdım. Aynı gün Barış Özcan'ın

şu videosuna denk geldim. Videoda az önce bahsettiğim olaydaki boşluğa düşme hissinin, içinde bulunduğumuz hayatın bize getirdiği sıradan bir norm olduğundan ve bundan kurtulmak istiyorsak bıkmadan usanmadan hedeflerimiz doğrultusunda tekrar etmemiz gerektiğinden bahsediyor. Bu videodan aldığım gazla yeni yılda her gün tekrar edeceğim ilk şeye karar verdim. Her sabah erken kalkmak! Söylendiği kadar basit olmadığını biliyordum, hatta daha öncesinde bir çok kez deneyimleyip başarısız olmuştum ama yinede bu sefer olacağına, bu sefer bir şeylerin değişeceğine içten inanıyordum.

Kendime basit bir kaç kural koydum:
1- Telefonu yatağından uzak bir yere bırak.
2- Geceleri en geç 12 de uyumuş ol.
3- Sabah kalktığında hareketli ve aktif olmaya vücudunu zorla.
4- Bir iş bitir.

Yazımın bu kısmında 4. maddeye dikkat çekmek istiyorum. Bir iş bitir... Yaa tamamda şimdi o kadar erken kalkıp ne yapacağız? Uykulu ve boş boş oturacak mıyız? Hayır. İşte bu madde tamda bununla ilgili. İş sabah erken kalkmak ile bitmiyor. Bunun devamında gerçekten bir şeyler yapmanız hatta bu şeyleri bitirmeniz gerekiyor. Evet, sabah saat 7 olduğunda bir iş bitirmeniz lazım. Bu kulağa biraz çılgınca gelebilir ama 2 gündür bunu yapabiliyorum ve karşılığında bütün gün bu işi hallettiğimi hatırlayıp bundan zevk alıyorum. Bu işin çok büyük şeyler olmasına gerek yok basit ve kısa sürede halledebilecek bir şeyler olabilir. Hatta kendinize yeni hobi edinip bununla ilgili çalışmalarda yapabilirsiniz. Yeter ki bir şeyler yapmış olun.

Bugün erken kalkmaya başlamamın 2. günü, her şey çok normal. Sadece akşamları normale göre daha çok uykum geliyor ve yattığımda hemen uykuya dalıyorum. Bu durum bana garip geliyor ama aslında olması gerekende bu sanırım. Hedeflerimize ulaşırken tabi ki bazı problemler kapımızı çalacak ama bu problemler hiç bir zaman engel bizlere engel olmayacak. Bir şeyleri değiştirmek için doğru olduğunu bildiğimiz şeyi tekrar tekrar bıkmadan usanmadan yapmamız gerekiyor. Bunu okuyan sen, hayallerini erteleme! Kendin için en iyisini bulup yeni yılda sende bir şeyleri tekrar etmeye başla.

Okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Yarın görüşmek üzere...

60c806d61a764f559fe88d92cb2f0b85.jpg

Sort:  

keyifle okudum elinize sağlık, aynı kararla seneye başlayan biri olarak duygularımı ifade etmişsiniz :) teşekkürler paylaşım için.
Ufak bir hatırlatma :

  • Steemit de paylaşılan görsellerin kaynaklarının belirtilmesi gerekiyor.
    [Kaynak hakkında yazı](http:// ile başlayan link)
    şeklinde mesajınızı editleyebilirsiniz.

Çok teşekkür ediyorum yorumunuz için. :)

Merhaba, elinize sağlık.

Nacizane bir iki tavsiyem olacak. Kullandığınız görseller size ait değil ise mutlaka kaynak belirtin.

Görseller, pixabay vb. ücretsiz kaynaklardansa, postun sonuna görsellerin pixabay vb.. ilgili siteden alındığını belirtmeniz de yeterli olacaktır.

Ayrıca, youtube linkini yazının ortasında verdiğiniz için, yazı bölünereke youtube videosu giriyor araya.

Aynı gün Barış Özcan'ın şu videosuna denk geldim; dedikjten sonra bir alt satıra youtube linkini koyup sonra da bir satır daha alttan yazınıza devam etmeniz daha uygun olacaktır.

Burada ahkam kesiyor gibi görünmek istemem :) sadece kendimin de ilk zamanlarda markdown kaynaklı yaşadığım sıkıntıları yeni kullanıcılarda görünce uyarmak istiyorum. Steemit'in en sıkıntılı yanı, hem topluluk kurallarına hakim olmamak, hem de markdown'a. Bu sebeple amacım yardımcı olmaktır.

Burada ahkam kesiyor gibi görünmek istemem :)

:))) estağfurullah hocam ne güzel yönlendirmeler yapmışsınız keşke yeni geldiğimde de birileri bu kadar yardımcı olsaydı. Sizin gibi tecrübeli arkadaşlarımızın yönlendirme yorumları için teşekkür ederim 🙏

Yönlendirmeleriniz için çok teşekkür ediyorum. Söylediklerinizi dikkate alacağım ve hatta bu konu hakkında detaylı bir araştırma yapıp sonraki yazılarımda daha özenli davranacağım. :)

Yine çok güzel bir yazı. Ellerinize sağlık. İnsan uyudukça daha çok uyuşuyor ve yerinden kalkası gelmiyor.
Çok güzel bir karar almışsınız. Umarım bu kararınızda azimli davranır ve seher vaktinin o verimli anlarını en iyi şekilde değerlendirirsiniz..

Eveet ne demişler erken kalkan erken yol alır.
Güzel ve keyifli yazınız için teşekkür ederiz güzel yazılarınızın devamını dilerim ☺️

Congratulations @kadiralp! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You got a First Reply

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @kadiralp! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 10 comments. Your next target is to reach 50 comments.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Barış Özcan'nın sıkı takipçisiyim gerçekten güzel paylaşımları var. Bende son haftalar da 5 gibi kalkma şartı koymayı düşünüyorum kendime. Bu sayede kendime daha çok vakit ayıracağım. Bu güzel yazın ile bana bunu tekrar hatırlattığın için teşekkür ediyorum. İnanmak başarmanın yarısıdır umarım başarırsın. Hatta başaracaksın da :)

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63945.57
ETH 3135.76
USDT 1.00
SBD 4.00