Hayat Tamircisi

in #tr6 years ago

ilk.jpeg
Hasan Kızıl. Mardin'in Derik ilçesinde yaşayan bu yüreğinin güzelliğini kelimelerle anlatamayacağım adam malzeme fark etmeksizin engelli hayvanlara yürüteç ve protez yapıyor. Tek ayağı olan kartala hortumdan, bir köpeğe bisiklet tekerlerinden protez yapan bu güzel adam eskiciden bulduğu teker parçalarından, evde kullanılmayan eşyalardan yani bulabildiği her türlü eşyadan canlara yardım ediyor, hayata bağlıyor. Kendi imkanlarıyla hayvan sevgisinin gelebilecek en üst seviyesine gelmiş bu insanın hikayesine gelin yakından bakalım.


Hasan'ın Can Sevgisi

Hasan 6 aylıkken Baran isimli yavru inekleri annesini kaybediyor, Hasan'ın annesi Baran'a bakmaya başlıyor. Hasan, Baran'ı ikinci annesi olarak görüyor. İnsanlara komik gelen bu durumun sebebi Hasan annesinin sütü ile değil Baran'ın sütü ile büyümüş. Baran'ın pek çok yavrusu olmuş. Baran yavrularının kafasını okşarken Hasan dayanamayıp aralarına giriyormuş ve kendi kafasını da yalatıyormuş. Epey yakın olan bu anne-oğul yıllarca birbirlerine büyük sevgi duymuşlar. Hasan 15 yaşında iken Baran yaşlanmaya başlamış ve çeşitli hastalıkları çıkmış. Ailesi ölümünü görmesin diye o okuldayken Baran'ı satıyor. Okuldan geldiğinde saman alıp ahıra doğru koştuğunda acı gerçeği görüyor. Ailesiyle uzun kavgalar ediyor.

Annemi nasıl satarsınız?

nasıl başladı.jpeg

Nasıl Başladı?

Küçük yaşlardan beri hayvanlara yardım edip, beslermiş. Araba motorunda sıkışan bir kedi görmesi ile yürüteç, protez yapmaya karar vermiş. Sırtı kırılan bu kedicik Hasan'ın ellerinde can vermiş. Bu durum kalbini çok acıtmış. Yardıma muhtaç canlar için bir şeyler yapmaya o gün karar vermiş. Hiç bir eğitimi olmayan Hasan kendi çabalarıyla bu günlere gelmiş.

enykn.jpeg

En Yakını

Senden benden güzel poz veren bu miniğin adı Yağmur. Açıkcası Yağmur ile tanışma hikayesi beni aşırı duygulandırdı. Bir gün küçük bir çocuğun 'Hasan abi koş bir eşek yere düştü!' diye çağırması sonucu koşarak gitmiş. Doğum yapmak üzere olan bir can ve sahipsiz. Hasan hemen yardım etmiş bebeği doğurtmuş, bağı kesmiş. Ardından sağanak bir şekilde yağmur yağmaya başlamış. Miniğimizin adı buradan geliyormuş. Hasan bebeği kucaklamış, anneyi zorla yerinden kaldırarak ahıra götürmüş. Bir süre boyunca anne ve bebek avluda dolaşıp, koşturmuşlar ama anne sürekli çıkmaya çalışmış. Hasan üzülse de bu karara saygı duymuş, belki ailesi vardır diye gitmelerine izin vermiş. Bir hafta sonra Yağmur'un ve annesinin geri geldiğini görmüş. Sevinç ile onlara doğru koşarken anne yere düşmüş. Sürekli titreyen annemizin başını dizine alarak veterineri aramış ve beklemeye başlamış. Yağmur o sırada annesinden süt içiyormuş. Veteriner gelmiş, ağrı kesici iğne yapmış. Ama maalesef annemiz çok yaşlı olduğundan ileri derece doğum felci geçiyormuş. Kurtaramayacağını söylemiş.
Hasan üzgün ve çaresiz bir şekilde annenin başında beklemeye başlamış. Saatler sonra anne önce Hasan'a sonra Yağmur'a bakıp göz yaşları içinde hayata gözlerini yummuş. Yağmur aşırı yüksek ses ile anırarak Hasan'ın kucağına atlamış. Hasan, daha fazla etkilenmesin Yağmur'u alıp ahıra gitmiş. Gözyaşları kucağına dökülen Yağmur'a sımsıkı sarılıp. 'Bundan sonra senin annen benim!' demiş.


ilk adımlar.jpeg

O an çok güzel oluyor. İlk taktıklarında bütün ağırlık merkezi
tekerleklere gidiyor, ayaklarını geri kazandıklarını düşünüyorlar.
Önce yürümeye korkuyorlar ama beş dakika sonra koşuyorlar”


ilkadım3.jpeg
İlk defa inek buzağına yardım edişi. Büyük bir cana ilk yardım edişi.


ilkadm2.jpeg
Bu güzelliğin ağzını kapatmalarının nedeni aşırı korktuğu için biraz sinirliymiş ve mecbur kalmışlar.


ilkadm4.jpeg
Hasan canlarının ilk yürüyüşlerini izlemeyi anne-babanın çocuğunun ilk adımlarını izlemesine benzetiyor.


para.jpeg
Bu işi ticarete dökmeye çalışan, hayvanına yardım ettiği için para teklif edenlere cevabı:

Parayla satanlar iletişime geçti ama reddettim, canların yürümesi koşması parayla olur mu?


hangi hayvn.jpeg

Hangi hayvan olursa olsun bana 1 hafta verin diyorum, bir şey
tasarlayıp, yapıp yolluyorum. Veteriner arkadaşlardan yardım alıyorum,
İstanbul’dan, Mardin’den. Geri dönüşü olmayan, hiç yürüme şansı
kalmayanlara yapıyorum. Kimi zaman çamaşır makinesi parçalarını,
alüminyum boruları, bisiklet tekerleklerini, her türlü malzemeyi
kullanıyorum.


WhatsApp Image 2018-04-03 at 19.12.42.jpeg

Süper Kahramanlar da Yaratıyor

'Hasan neden insanlar için de bir şeyler yapmıyorsun' diye soran çok olmuş. İnsanlar için ilk başta korkmuş. Daha zor olduğunu düşünmüş. Bir gün bir kafede yemek yerken bir annenin iki kolu olmayan çocuğuna yemek yedirdiğini görmüş. Dayanamayıp çocuğun yanına gidiyor. Çocuğa isterse ona iki tane ücretsiz mekanik kol yapacağına söz veriyor. Atölyesine gittiğinde kendine aşırı sinirleniyor. Hurda malzemeleriyle nasıl yapacağını ve bir çocuğa verdiği umudu düşünüyordu.
Tesadüf bu ya bir reklam şirketi Hasan'a 3d yazıcı hediye ediyor. Bu yazıcı ile Hasan insanlara kol yapmaya başlıyor.
Çocuklar için hem görüşünü güzel olsun hem de çocuklar kendini süper kahraman gibi hissediyorlar diye mekanik kollara süper kahraman logosu yapıyorum.

cocuklar.jpeg

Çocukları ve hayvanları birbirlerine benzetiyorum. İkisi de bu
dünyanın en masum ve en zararsız canlılarıdır. Onlar için ne yaparsam
yapayım benim için her zaman azdır.


Yağmur'un Sevimli Halleri

Yağmur sarılmayı aşırı seven bir canmış. Hasan nereye giderse peşinden ayrılmıyormuş. Selfie çılgınlığını bile biliyormuş. Telefonu çıkarıp kamerayı gördüğü an poz vermeye başlıyormuş. Yağmur'un aşırı tatlı pozlarından bir kaçı:

A.jpeg

B.jpeg

C (2).jpeg

D.jpeg

E.jpeg

Kaynaklarda paylaşacağım instagram sayfasından Hasan ve Yağmur'un, hayatını tamir ettiği diğer canların videolarını görebilirsiniz. Benim en sevdiklerim Yağmur'un dansı, 30 yıldır protez hayali kuran amca ve tavşanın özgürlüğü



GG.jpeg
Hasan ve hayatını tamir ettiği canlar hakkında satırlarca yazılacak şey, izlenecek birçok video, okunacak bir sürü haber bulabilirim. Ama yazımı tadında bırakmak adına burada sonlandırıyorum. Güzel kalpli insanlara sevgilerle...


Kaynaklar:

Instagram
Hürriyet Haber
Youtube 1
Youtube 2

Sort:  

@tipu upvote this post for 4 sbd

bu yazdığınız ne oluyor ?

sürekli wallet'a girip link yazarak oy istemek yerine 1 kere toplu yatırdım bota, böyle yorumlarla oy istiyorum, bakiyemden düşüyor.

gayet güzel bi botmuş bu

Çoğumuz bu bot meselesini bilmiyoruz hocalarım... Ne yapalım?

En kötü veren bot 1 e 1.5 veriyor yani her türlü kardasın

Kullanımı konusu diacord'ta var mı hocam? Yarsımcı olacak biri var mı veya botların listesinin olduğu bir post?

Otomatik kullandığım bi site var yarın discorp dan linkini atarım bütün botlar var orada

Eyvallah hocam. Ben de biraz daha araştırayım.

bunu buraya bırakacaktım unutmuşum: http://www.robotel.org/

Malum yaz geliyor. Bu sene biraz kurak geçebilir. Hayvancağızları unutmayalım.

Ya telefondan yazmak işkence. Bilgisayarı kurtaramadım daha. Çıldırmak üzereyim.

Sen de çok soyutlama kendini hocam benim. İyiki paylaşıp bizi haberdar ettin bu gencimizle. Sevgiler.

teşekkür ederim sevgiler

Ne kadar duyarlı ve sevgi dolu.

aynen öyle 😊

Basarilar takipteyim 👍

teşekkür ederim 🐥

Hâlâ böyle insanların kalmış olması çok güzel kıskandım Hasan'ı yalan değil sevdiği şeyi yapıyor

Ben de kıskandım açıkçası. Hayallerimi, ilgi duyduğum şeyleri yapacak cesaretim olmadığı için de utandım.

Yağmur da çok tatlı tam bi eşek sıpası

Çoooook güzelll. Gerçekten kıskanılası. Paylaşım için teşekkürler. Daha çok böyle güzel insanlar görürüz umarım...

Ben teşekkür ederim. Umarım yüreği güzel insanlar artar.

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 63851.10
ETH 3059.36
USDT 1.00
SBD 3.85