Pazar Kahvaltısı

in #tr7 years ago (edited)

Merhaba arkadaşlar.

image

Dün akşam pazar günü için dışarıda ailecek kahvaltı yaparız diye plan yapıyordum. Sabah kalkınca vazgeçmek zorunda kaldım. Malum hava şartları.

Madem çocuklar poğaçayı sever, biz de dışarı da yiyemediysek, evde kendimiz yaparız dedik. Ama poğaça tek başına yeterli olmayacağı için yanına bir de Trabzon yöresine özel bol tereyağlı muhlama olsa fena olmaz diyerek kolları sıvadık.

Öncelikle poğaçanın malzemeleri verelim.
2 yumurta
1 su bardağı sıvı yağ
1 adet yaş maya
2 su bardağı süt
3 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
4 su bardağı un

image

image

Poğaçanın yapılışı şöyle
2 bardak sütü ılık hale gelecek şekilde biraz ısıtın ve derin bir kaba boşaltıp, içine yaş maya ve şekeri katın. Şimdi yapmamız gereken, mayanın eriyip süt ve şekerle harmanlanmasını beklemek. 5 dakika kadar bekledikten sonra içine sırasıyla sıvı yağ, tuz, un ve yumurtaların beyaz kısımlarını katıyoruz.

Ele yapışmayacak bir hale gelene kadar yoğuruyoruz. (burada bir ipucu vereyim, unun 3 bardaklık kısmını kaba boşaltıp bir bardak unu ise yoğururken hamurun kıvamına göre dökmek için ayırın)

image

Yoğurma işlemi bitti, şimdi hamurumuza attığımız malzemelerin, aktif hale gelip içindeki enzimlerini salarak 😂 kabarma işleminin tamamlanması için bir saatlik süremiz var.

image

image

image

Bu bir saati iyi değerlendirip Trabzon'dan özel olarak getirtilen Vakfıkebir tereyağı ve yayla çekme peynirini kullanarak yapacağımız muhlamaya başlıyoruz.

Muhlamada malzeme olarak tereyağı, peynir, mısır unu, tuz ve su kullanacağız.

Hazırlanışı
Geniş bir tavaya 3 yemek kaşığı tereyağı koyup eritiyoruz, 2 yemek kaşığı mısır unu ve tuzu katıp, tereyağı ile tamamen bütünleşinceye kadar kavuruyoruz. Arkasından 1,5 bardak su ilave edip, kaynayana kadar karıştırıyoruz.
Kaynadıktan sonra (cimrilik yapmayın, buna tadını veren en önemli malzeme peynirdir) bir tabak peyniri boca edip, ateşin altını kısarak aheste aheste yaklaşık olarak yarım saat pişmesini bekliyoruz.
Ta ki peynir dibe çöküp, tereyağı yukarı çıktı mı, bir de fokur fokur kaynama olayı başlayana kadar, bu demektir ki işlem tamam.

Muhlamayı ister tabaklara boşaltıp servis yapın, isterseniz bizim yörede olduğu gibi tavayı ortaya koyup hep birlikte ekmek bandırın,seçim sizin. 😆

image

Muhlama ile ilgili sonu kötü biten yaşanmış bir hikaye anlatayım size.

Bilenler bilir muhlamanın en güzel yeri dibidir yani kazımağıdır. (Tavanın dibinde ki yapışan kısım, burası mecburen kazınarak yenir.) Bu yüzden bizim yan köyde Muhlama yiyen iki kardeş arasında çıkan kazımağı yeme tartışması sonucu kardeşlerden biri mezara diğeri hapse girmiştir.
Buraya üzgün smile koymak isterdim ama bu yaşanmış bir olay olduğu için uygun düşmez.

Muhlama yaparken teflon, döküm ve ya porselen tava kullanmayın. İşin püf noktası bakır tava ve kaliteli mısır unu kullanmaktır. Türkiye'nin mutlaka her yerinde karadeniz ürünleri satan yerler vardır, oralardan almanızı tavsiye ederim.

Afiyet olsun

Sort:  

Calling @originalworks :)
img credz: pixabay.com
Nice, you got a 4.2% @minnowbooster upgoat, thanks to @fakire1sadaka
Want a boost? Minnowbooster's got your back!

The @OriginalWorks bot has determined this post by @fakire1sadaka to be original material and upvoted it!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!

To enter this post into the daily RESTEEM contest, upvote this comment! The user with the most upvotes on their @OriginalWorks comment will win!

For more information, Click Here! || Click here to participate in the @OriginalWorks sponsored writing contest(125 SBD in prizes)!
Special thanks to @reggaemuffin for being a supporter! Vote him as a witness to help make Steemit a better place!

Calling @originalworks :)
img credz: pixabay.com
Nice, you got a 4.2% @minnowbooster upgoat, thanks to @fakire1sadaka
Want a boost? Minnowbooster's got your back!

ben adını mıhlama biliyordum.kardeşim gelmeden yapıp yiyim :))

Biz muhlama deriz ama bazıları mıhlama der. Sonuç olarak ikisi de aynı kapıya çıkar 😃

Lütfen ne olurrrr, bu saatte yapma bunu bana🤕 @fakire1sadaka ☺️ bari hassas içerik filtresi olsun☺️ ya da kargo adresi bırakayım☺️ 1 tepsi sıcak poğaça, gözümün önünden gitmiyor...

Ayıp ettin canım abim. Bir günde pazar kahvaltısını seninle beraber yaparız. Boğaza nazır benim yalıda😂😂😂😂😂😂
Abi tam kargoya vermeyi düşünmüştüm dedim sana gelene kadar buz gibi olur. 🍩🍪

Canın sağolsun, bu arada ikamet yakınsa gelirim bir kahvaltiya:-) steemit-tr toplantısı deriz;-)

Abi istanbul Basaksehir. Yakın değilse bile gel, beklerim. Bahaneye gerek yok.

Eyvallah, yaza bir toplantı vs ayarlanır belki...

@myego13 aynı etkiye 16:20 itibarı ile maruz kaldım, nsfw lazım bence buna. Bilemedim şimdi.

Hocam keşke onlari nasil katlayip o sekli verdiniz onlari da gosterseydiniz de firinds yapip musterilere ikram etseydim😊 daga detayli

Kardeş çok kolay ama sen yinede zormuş gibi davran. Çok emek verdin zannetsin senin patron.
Bir miktar hamuru iki elinde bir kalem boyunda rulo olacak şekilde yuvarla. Sonra bunu tepsiye koyunca yılan gibi içe doğru kıvır.
Anlatması daha zormuş. 😁.
Uf çok yoruldum gidip dinleneyim.

Ben niye açken açtım ki bu postu, yemeğe çıkıyorum şimdi. Olmadı bu böyle.

Abi kusura bakma. suç bende sen açken niye koydum ki bu postu :)))

O mis koku buraya kadar geldi ellerinize sağlık

Afiyet olsun, bulaşığa da beklerim :)))

This post received a 20% vote by @msp-turkey courtesy of @fakire1sadaka from the Minnow Support Project ( @minnowsupport ). Join us in Discord.

Upvoting this comment will help support @minnowsupport.

şimdi gördüm inanın acıktım ellerine sağlık demek bu parmaklar sadece klavye tutmuyor :)

Karadeniz turunda bir Rizeli abimiz adının "Muhlama" olduğunu söylemişti. Ayrıca horon tepilmez oynanır :)

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.025
BTC 55258.26
ETH 2459.89
USDT 1.00
SBD 2.19