En Güzel Çay Yeşil Çay

in #tr6 years ago

Annem nereden öğrenmişse bundan 5-6 yıl önce yeşil çayı öğrenmiş ve marketten Çaykur'un metal kutudaki yeşil çaylarından almış. Evde yavaş yavaş içmeye başladık yeşil çayı. En başta acı geldii zamanla alıştık. Limon sıkıp demleme fincanında demleyerek, önce akşam yemekleri sonrasında sonra sabah kahvaltıları sonrasında, sonraysa günün her saati içer olduk. Ben sadece sabah uyanır uyanmaz aç karnına içemiyorum baş dönmesi yapıyor bende. Limon effect! :)

Yeşil çayı çayın yerine koyduk, sadece kahvaltıdaki çaydan vazgeçemedik. Üzerinden yıllar geçti, ben iyice yeşil çaysız yaşayamaz oldum. Bugüne geldiğimde artık bazen kahvaltıda bile yeşil çayı içtiğim oluyor. Yavaş yavaş kahvenin yerine de yeşil çayı koymak istiyorum. Ancak yeşil çay çok fazla çeşidi olan, yetiştiği yöreye ve kurutulma süresine bağlı olarak lezzeti değişen bir çay türü. Çoğu yeşil çay türünü de acı buluyorum. Hala favorim Çaykur'unki. Poşet çay türlerinde de son keşfim Doğadan'ın yumuşak içimli yeşil çayı. Elbette demleme olanın yerini tutmuyor.

WhatsApp Image 2018-03-24 at 16.22.29.jpeg

5000 yıldır Çin’de geleneksel tıpta kullanılan yeşil çay, dolaşımı güçlendirici, idrar yapmayı kolaylaştırıcı olarak, çeşitli vücut ağrılarını geçirmek, hazmı kolaylaştırmak, depresyon bulgularını geçirmek, detoks yapmak ve enerji verici olarak kullanılmış ve de ömrü uzattığı hep söylenegelmiştir.

Yeşil çayın düzenli kullanımı ile vücudun yağ yakımını sağlayabildiğini, metabolizmayı hızlandırdığını, kilo verdikten sonra adipoz dokunun gelişimini engelleyebildiğini, obeziteden koruduğunu, yüksek oranda C vitamini ve E vitamini, aktif madde olarak keteşinler, polifenoller, krom, manganez, selenyum, çinko içerdiğini söylüyorlar. Nereden bakarsak bakalım faydalı bir içecek. Şu sıralar özellikle metabolizma hızlandırıcı etkisi için bol bol içmeye çalışıyorum. Yine de elbette her şeyin fazlası zarar olduğu için günde 2 büyük kupadan fazlasını içmemek lazım. Aklınızda olsun.

Yeşil çayı ben şöyle demliyorum:

  • Porselen demleme kupam var yani kupanın kendi içinde süzgeçi ve bir de kapağı var.
  • 1 çay kaşığı yeşil çay ve 4-5 damla limonu süzgeçe koyup kaynamış su döküyorum.
  • 3 dakika kadar bekledikten sonra süzgeçi çıkarıyor ve afiyetle yudumluyorum.

Acaba bir sonraki yazıda da son yılların popüler şifa kaynağı KEFİRi mi yazsam? :)

NOT:
Fotoğraftaki kahvaltı menüm de tabii ki diyete uygun ve lezzetliii.

Sort:  

Thanks for the support @tolgahanuzun

  • Feronio - 21 Oy Listesine postunuz eklenmiştir. Yazıyı oylayarak veya resteem yaparak listenin daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olmak istermisiniz?

  • Listemize @tipu bot tarafından teklif usulu oy attırmaya başlıyorum. Simdilik oranlar(~0.05-0.06 SBD) küçük olsada oylarınız ve desteklerinizle bu yakında artabilir. Detaylar ve sorular için @tolgahanuzun ulaşabilirsiniz.

Desteğiniz için çok teşekkürler @feronio :)

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.12
JST 0.031
BTC 56792.82
ETH 2874.63
USDT 1.00
SBD 3.67