Anavatanı İtalya’dan Muhteşem Pizzalar

in #tr6 years ago (edited)

İnsan insanlara değil de yiyeceklere aşık olsaydı ben eminim pizzaya aşık olurdum.

Söz konusu pizzaysa gerisi hikayedir ve bence kötü pizza yoktur, az malzeme vardır. :)

  • Hayatımda yediğim en güzel 3 pizzanın ilki 2013’te Verona’da bir Margharitaydı.
  • İkincisi 2015’te yine Verona’da ama başka bir pizzacıda 4 peynirliydi.
  • Üçüncü en güzel pizzaysa 2018’de Roma’da Florida Pizzarium’da yediğim somonlu pizzaydı.

B41BCD16-76AB-44D9-917D-1126D6FA31CE.jpeg

İtalya’da pizza yemenin en sevdiğim yanlarından biri, dilim pizza olarak alıp sokakta yürüyerek yeme opsiyonunuzun olması. Hem böyle yapınca çoğu yer daha az ücret alıyor. Bir diğer sebebi de ufak ufak alıp tadını en beğendiğinden tekrar alma fırsatı sunması.

325E1E10-2678-48FD-AE2C-56A71E1F9701.jpeg

Çoğu pizzacıda onlarca çeşidi camekan arkasından görüyor ve hangi birini alacağınıza karar veremiyorsunuz. Böyle durumlarda benim kurtarıcım 4 peynirli pizza oluyor. Bu çeşidi o kadar çok seviyorum ki sadece bunun İtalyancasını öğrendim: Quattro Formaggi

8BEA6B79-496C-44DF-961B-359F5B0CED41.jpeg

Ancak her zaman her pizzacıda aynı pizza türlerini bulmak mümkün değil. Çünkü sürekli dönüşümlü şekilde pizzaları hazırlayıp vitrine koyuyorlar. Yani denk gelmesi lazım.

999655E3-96C2-49A5-ACDF-BBCC90460CBE.jpeg

Domuz eti yemeyi tercih etmeyenler ve risk almak istemeyenler için en güzeli vejetaryen pizzaları saymalarını istemek.

1787047B-789C-45D8-8F47-7A70CDBDEA1A.jpeg

(İtalya’da kuşlar bile pizza seviyor. :))

Roma’da bir pizzacıda Vedat Milor’un oyununa nasıl geldiğimizi de anlatayım. Vedat Milor Vatikan’ın arka sokağında bir pizzacıyı öve öve bitirememiş, gidenler de yorumlarda memnun kaldıklarını yazmışlar. Biz de onlara güvenerek tabana kuvvet yürüyüp gittik. Hem diğer pek çok pizzacıdan daha pahalıydı hem de daha az seçenek vardı. Ben de önceki gün başka bir yerde yiyip beğendiğim somonlu pizzaya güvenerek burada da somonlu sipariş ettim. Amaaaaa hayatımda yediğim en kötü pizzaydı. O kadar tuzluydu ki 1 dilim pizzayı yerken 1 şişe su içtim ve resmen tansiyonumun çıktığını hissettim. Bir daha Vedat Milor’un yolundan gitmek mi? Asla!

  • Peki sizce Türkiye’de en iyi pizza nerede yenir?
Sort:  

Zucca Pizza üzmez :) İstanbul'daysanız deneyin.

İlk fırsatta deneyeceğim, teşekkürler =)

Çok güzel

Teşekkürler.

  • Feronio - 22 Oy Listesine postunuz eklenmiştir. Yazıyı oylayarak veya resteem yaparak listenin daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olmak istermisiniz?

  • Feronio Oy Listesi Linkinden detaylara ulaşabilirsiniz.

Desteğiniz için teşekkürler

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 60609.50
ETH 3014.13
USDT 1.00
SBD 3.90