Sirkülasyon

in #tr6 years ago (edited)

Daha önce hangisi olduğunu hatırlamadığım bir yazımda bahsettiğim bir konuyu size biraz daha detaylı açma niyetindeyim.

Hayatımda olan insanların değer sirkülasyonunu kabul ettiğimi söylemiştim. Epey faydasını gördüm. Özellikle benim gibi hayatında çok insan barındıran biriyseniz, bir gün gelip bu içeriğin altına yorum yazacağınıza inanıyorum.

İster istemez çevremizdeki insanları kafamızda değer ölçütü olarak sıralama eğilimimiz vardır. En yakınım x sonra y gibi bir sıralama tabi ki anlamlı bir sıralama değil ama en azından benim için üç kademeli çemberler vardı. En içeride olan çember en çok sevdiğim insanları barındırıyordu. Fakat herhangi biri ile bir dönem uzaklaşsak, yaşadığım hayal kırıklığı beni tamamen kopma noktasına getirirdi.


Kaynak

Bir gün üşenmedim, düşündüm. İnsanları eskisi gibi sevmemek neden "neredeyse sevmemek" boyutuna geliyor?

Daha az sevmeyi öğrendiğim gün hayatımda çok şey değişti. Bir dönem çok yakın olduğunuz bir insanı "görünce mutlu olduğum insanlar" kategorisine alabilmeniz çok zor olsa da getirisi fazlasıyla güzel.

İşin sırrı beklentiyi değiştirebilmekte... Herkes verdiği kadarını alamaz. Bazen fazlasını bazen azını alır. Çünkü ikinci derece denklemlerden çok daha karmaşık algoritmaların ürünüyüz. Eşit, adil bir ilişki istiyorsanız bence imkansızı arıyorsunuz. Sadece sevginin tolere ettiği farklar varsa size eşit bir ilişki gibi gelir. Hatta hatırlarsanız size iki insan tipinden bahsetmiştim.

  • Sevdiği insanlara sevdiği şeyi vermeyi seven insanlar.
  • Sevdiği insanlara sevdiği insanların sevdiği şeyi vermeyi seven insanlar.

Eşit ilişki sağlamak için, iki tarafı da ikinci türden seçmeniz ve biraz üzerinde düşündüğünüzde ortaya çıkacak paradoksu çözmeniz gerekir.

Hal böyle olunca ben de zamanla beklentiyi azaltabilmeyi öğrendim. Çünkü bir dönem yakın olduğunuz insanlar size on sunuyorsa artık sekiz sunabilir. Siz hayal kırıklığı sebebiyle size halihazırda beş sunan bir insanı bile daha çok sevebilir ve daha yakın görebilirsiniz. Matematiği reddetmek iyi bir fikir değil!


8 > 5

O nedenle sekiz sunan insandan sekiz hatta yedi isteyebilmeyi öğrenin. Israrla on istemek ilişkinizi kopma noktasına getirir. Siz de kaybettiğiniz bir değerle kalırsınız. Bir dönem size ne sunduğunun önemi yok. Her zaman önemli olan "o an" size ne sunduğudur. Çünkü karşınızdaki insanın hayatında sizden bağımsız birçok değişken var. Sizi seviyorken başka bir insana daha fazla zaman ayırmak isteyebilir. Hal böyle olunca insanlar genelde o kişiyi kaybediyormuş gibi düşünmeye odaklıdır.

Düşünürken kıstas kabul edebileceğiniz bir nokta söyleyeyim size;
Yakın bir arkadaşınızın size başka bir insan nedeniyle az zaman ayırmaya başladığını varsayalım. Arkadaşınız o insanı hayatına aldıktan sonra sizinle tanışıyor olsaydı size zaten en baştan bu kadar zaman ayıracaktı. Siz beklentiyi belirli bir noktada tutacak ve sağlıklı bir sevgi besleyecektiniz.

Birbirimizi bu tarz zamanlarda çok yoruyoruz. O nedenle hayatımızdaki sirkülasyonu kabul edip anlamsız egolarla değerlerimizi yitirmeyelim.

Son günlerde insan gibi çalışmadım. Çok çok az uyuyabildim ve sürekli ayakta kaldığım bir iş oldu. Şartların zorluğundan mı bilemem ama sizleri bir miktar özledim:)

Sort:  

Bir işe yaradı vay be'si miydi o :)

Sıradan bir zamanda tek başıma boş boş yürürken bazen düşündüklerimi ummadığım bir zamanda başka bir kişinin ağzından dinlemek hocam :)

Aa benim için de çok keyiflidir :) fakat sayfanda düşündüğüm bir şey göremedim:) bana borçlandın

Ne yapacağımı ben bi bilsrm paylaşımlarımda elbette tutatlı olurdu ;)

Çizgini kurduğun gün @mention at bakayım. Aynı şeyleri düşünmüş olma ihtimalimiz var :)

Bu yazınızı müsadeniz varsa twitterda paylasmak isterim

Aa ne demek memnun olurum:) eskiden ben de twitterıma atardım da. Saldım sonra

Matematik kafası. En sevdiğim! Ve kesinlikle haklısınız. Gençken insan "ya hep ya hiç"çi oluyor ama sonra bu kadar keskin köşelerle hareket etmenin anlamsızlığını kavrıyor. Ben sizden farklı olarak sevgiyi rakamlarla düşünmem (az ya da çok diye nitelemem) ama beklentileri ve ayrılan zamanı rakamlarla düşünürüm ve bazı arkadaşlarıma artık daha az zaman ayırmamın ya da onları daha az aramamın onları daha az sevdiği anlamına gelmediğini bildiğim gibi, onlardan daha azını gördüğümde de sevgilerinin eksildiği sonucuna varmam. Öncelikler değişse de sevgi bundan etkilenmiyor ve benim birine verdiğim değer de bundan etkilenmiyor.

Harika, işte bu şekilde davranabilse herkes ne kadar az yorulur ve ne kadar iyi ilişkilerimiz olur. Bunu anlatmak istedim. Sevgiyi rakamlarla vermek açıklama kısmıydı ama söylemek istediğim şey sevgi de değişebilir. Çünkü insan değişiyor yani fikirler vs. Bir dönem sizi rahatsız etmeyen şeyler rahatsız ediyor olabilir. Sevgi de dolayısıyla bundan etkilenir. Ben ya hep ya hiçi erken terk ettim. Memnunum :)

Tebrikler! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini aldı!

Günün seçilen yazılarına buradan ulaşabilir, trliste curation traile nasıl katılacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz Steemit Türkiye Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

👍

kaleminize sağlık @doctorbishop , dediklerinize aynen katılıyorum. Ancak bazen 10'dan 8'e (bazen -8 lere düşenler bile olmuyor değil) düşenler o kadar yakınınızdakiler oluyor ki, kaldırmak çok zor oluyor. Ama güzel olan şu ki; acı da olsa, hayat "0" beklentiyi de öğretti bize...

Hocam zaten uzak insanın o kadar düşmesi zor. Biraz da bizim beklentimizin büyüklüğü o kadar düşmesini sağlıyor. Küçük şeylerde bile... Büyük hayal kırıklıklarına diyeceğim bir şey yok tabi ama küçük şeyler için çok sevdiğimiz insanları düşürmeyelim.

Yorumunuz için ayrıca teşekkür ederim :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by doctorbishop from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This post has received a 0.75 % upvote from @booster thanks to: @doctorbishop.

Ne kadar güzel anlatmışsınız, insanın günü gününe anı anına tutar mı hiç! :) Ellerinize sağlık.

Teşekkür ederim:) Aslında bir çoğumuz düşünüyoruz da ne kadar uygulayabiliyoruz kısmı sorun zaten :)

@thebot teklif usulü çalışan bir bot mu acaba?

Öyle ama beni 2 ile oyladı birkaç kez

Teşekkür ederim :) Aslında teklif usulü çalışan botlarla ilgili bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum bu aralar, daha önce @murattatar arkadaşımız steembottracker nasıl kullanılıyor onunla ilgili bilgi vermişti, ama ben bir şeyi ancak üzerinde defalarca çalıştıktan sonra anlayabiliyorum. Tekrar bakacağım

ona ben de bakayım bir süre uzak kaldım :(

Derya deniz gerçekten steemit @punky de çok güzel yazıyor araştırıp bulup, az önce ona da baktım. Kürasyon ödülü nasıl kazanılır onu yazmış falan. Çok güzel.

Congratulations, your post received 4.43% up vote form @spydo courtesy of @doctorbishop! I hope, my gratitude will help you getting more visibility.
You can also earn by making delegation. Click here to delegate to @spydo and earn 95% daily reward payout! Follow this link to know more about delegation benefits.

This post has received a 1.52% upvote from thanks to: @doctorbishop.
For more information, click here!!!!

Try the new Minnowhelper Bots for more information here

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Help support @minnowhelper and the bot tracker by voting for @yabapmatt for Steem witness! To vote, click the button below or go to https://steemit.com/~witnesses and find @yabapmatt in the list and click the upvote icon. Thank you.

Voting for @yabapmatt

You got a 22.25% upvote from @sureshot courtesy of @doctorbishop!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 57291.92
ETH 3066.72
USDT 1.00
SBD 2.36