Beğenmekten korkmak

in #tr6 years ago

Maalesef insanların önemli bir kısmı sürü psikolojisinden kopamamış durumda. Hatta belki de hepimiz. Bir yerden olmasa bile başka bir yerden farkında olmadan sürü psikolojisini uyguluyor olabiliriz. Bugün bahsedeceğim konuda benzer psikolojiye girmemeniz ve kendi standartlarınızı belirlemeniz bence çok önemli.
Küçük bir yaşanmışlıkla başlayalım.


Steemit'e başladıktan sonra çok uzaklaşsam da uzun süre aktif Twitter kullanıcısı oldum. Engelleyemediğim şekilde kafamda her şeye yorum yaptığımdan atacak bolca tweet buluyordum.

Yakın çevrem kullanmıyordu ama çoğu insanın yaptığı gibi tanıdığım insanların takiplerine dönüyordum. Yaklaşık üç yüz kişi ile takipleşiyorduk. Fenomen takip eden insanlardan değildim. Fakat ben sürekli bir şeyler yazsam da insanlardan etkileşim alamıyordum.


Kaynak

Bir gün attığım bir tweet ortalamanın üzerine çıktı. Yedi fav almıştı. Buna rağmen ben istemsiz yere içimden kızıyordum. "Ulan bunun yarı kalitesinde olmayanları sırf fenomenler atıyor diye hepiniz favlıyordunuz" diye hayıflanıyordum. O zamanlar bu durumu neden umursadığımı bilmiyorum. Fakat sanal ortam dışında karşılaştığım insanlar attığım tweetler ile ilgili sıkça yorum yapıyordu. "Ya doktor geçen attığın tweete çok güldüm" gibi tepkiler alıyordum. Hatta bu tepkilerin sayısı Twitter etkileşim sayımdan zaman zaman fazla oluyordu. Aslında daha gerçek tepkiler alsam da bu durum epey rahatsız ediyordu.

Dönelim şu yedi fav alan ünlü tweetime. Birkaç ay sonra aynı tweet başka bir hesaptan karşıma çıkmıştı. Tarihini kontrol ettim ve arada dört ay gibi bir süre farkı vardı. Biri benden sonra aynı şeyi düşünmüş ve on bin kadar etkileşim almıştı. O tweetin tutmasına tabi ki kızmadım fakat takipçilerimin o tweetle etkileşim sayısı epey canımı sıkmıştı.

İnsanlar ne hissettiğinden ziyade nasıl göründükleriyle ilgileniyor ve ön yargı duvarını aşamıyor. Attığım tweet beş dakika içinde on tane etkileşim almış olsaydı. İnsanlar gülüp geçmeyecek ve aynı benim sayfama düşürdükleri gibi başka sayfalara düşüreceklerdi.


Kaynak

@embesilikat benim üniversiteden arkadaşım ve beni bu siteye getiren kişidir. Fakat beğendiğim içerikleri olmasına rağmen resteem yapmadım henüz. Yarışma dışı yaptığım tek resteem ise tanımadığım bir insana ait. Bir postu çok seversem yaparım. Nadiren yaparım çünkü insanlar beni takip ediyorsa amaçları benim içeriklerimi görmektir. Ama yine de yaparım. Ya da bir insanın paylaşımlarını seviyorsam takip ederim. Yazdıklarından keyif alıyorsam onun beni takip etmesi neden umurumda? Herkesin tarzı diğerine hitap etmez. İnsanlar sizinle hayata aynı sayfadan bakmak zorunda değil. Fakat çok gururlu insanlarız. Keyif aldığımız paylaşımları takip etmek yerine "unf" silahına sarılırız.

Cem Yılmaz bana gülmüyor. Ben de ona gülmeyeceğim.

Eğer bir içeriği beğeniyor ve sırf karşınızdaki insandan benzer tepkiyi alamadığınız için sessiz kalıyorsanız. Yaptığınız şeyin yukarıda yazdığım durumdan farkı yok.


Kaynak

Bir şeyi sevmek ya da beğenmek için kendiniz dışında kıstas aramayın. Sadece sanal ortamda da değil. Bir insanın bir yönünü çok sevebilmek için muhteşem bir samimiyete gerek duymayın. Sevmek ve beğenmekten korkmayın. Sevdiğiniz içerikler de bir nevi sizin imzanız.

Bu yazıyı her fırsatta beğenisini çok güzel cümlelerle dile getiren @pinarhanpolat'tan aldığım mutluluk verici tepkiler üzerine hazırladım. Kendisini beğenerek takip ediyorum fakat aksi durumda da farklı bir yaklaşımı olmazdı diye inanıyorum. Hepimizin birbirimizden öğreneceği çok şey var. Hatta insanlara hocam diye seslenmenin mantığı da tam olarak buradan gelir. Herkesin herkese öğretecek bir şeyi vardır. Aptalca gurur yapıp insanlardan kaçmayın.

Bu yazımda bir de @punky'ye değinmek istiyorum. İki hafta kadar önce paylaştığı Steemit ile ciddileşme #4 : Topluluğa dahil olma yazısının son paragrafını okumanızı tavsiye ederim. Takip ettiği insanlarda aradığı noktalara bir bakın isterim.

Bugün hocalarımız bu bahsettiğim iki isim olsun ve onlardan bir şeyler öğrenelim.

Sort:  

You got a 9.80% Upvote and Resteem from @ebargains, as well as upvotes from our curation trail followers!

If you are looking to earn a passive no hassle return on your Steem Power, delegate your SP to @ebargains by clicking on one of the ready to delegate links:
50SP | 100SP | 250SP | 500SP | 1000SP | 5000SP | Custom Amount

You will earn 80% of the voting service's earnings based on your delegated SP's prorated share of the service's SP pool daily! That is up to 38.5% APR! You can also undelegate at anytime.

We are also a very profitable curation trail leader on https://steemauto.com/. Follow @ebargains today and earn more on curation rewards!

Pazartesi iş yoğunluğundan kafamı kaldırabilirsem gelip detaylı yanıtlayacağım ;)

Çoğunluğun dediği olur. Bunu görmek çoğu zaman acı verse de öyle maalesef. Bu durumla mücadele etmeye çalışmak ise yel değirmenleriyle dövüş etmeye benzer.
Sabah bir arkadaşın daha yorumuna cevap olarak yazdım, ama o arkadaşın hesap ismini geri dönüp bulmaya üşendiğimden, zor da bir isimdi, aklımda tutamadım, buraya yazamıyorum. Belki o görüp gelir bendim der.
İnsanların büyük bir kısmı paranın peşinden koşar. Ve bu kötü bir şey değildir. Çünkü asgari seviyede değer görmenin günümüzde birinci şartı belli bir miktarda paraya sahip olmaktır.
Neslimiz bir işin ucundan tutmayı bilmeyen "okur alim, tutmaz zalim" biçimindeki insanlarla dolu. Ben kendimi hariç tutmuyorum bu durumdan. Şu an 32 yaşındayım ve 20 yaşında keşke şimdiki aklım olsaydı diyorum.
Diyorum çünkü tek bir tercih şansım varmış bilememişim. Çevre her şey. Yine benzer şeyler yazmış gibi olacağım ama durum şu: eğer zamanında ben haklıyım noktasına geldikten sonra öyle olmayan bir çevreyi değiştirmeye çalışmak yerine, doğru çevrenin neresi olduğunu araştırıp, ardıma bakmadan kendimi onların arasına atsaydım, geçen 12 yılda kim bilir ne ilerlemeler kaydederdim.
Bu his sıkça gelir bünyeme, sonra her şey tam da olması gerektiği gibi oluyor diye düşünür, herkesi yaşam serüveninde kendini tanıması için rahat bırakırım. Aşmamız gereken ne varsa aşacağız :)

Çevreyi değiştireyi çalışmayı bırakırsak ama bir süre sonra belki de insanlar kendilerini atacak bir grup bulamayacak. Bence böyle olmaya devam edip daha güzel oynayabiliriz :)

Yapabiliyor musunuz merakla takip edeceğim :) Böyle bir durumda en çok ben sevineceğim, herkes kendi imparatorluğunda mutlu olacak mı bakalım.

Bakarsınız yarın sizin tarafınıza geçerim. Ama enerjim dayandığı sürece deneyeceğim sanıyorum:)

İnsanlar içerikten çok çıkarları doğrultusunda yazı beğeniyor saçma çünkü uzun vadede getirisi olmaz ve hiçbir zevk almassın bu platformdan...

Uzun vadeyi bilemem de şu an sadece keyfi için buradayım. Keyif almazsak geriye sadece kendini oylayan aptal bir sistem kalır. Çok haklısınız

Tebrikler! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini aldı!

Günün seçilen yazılarına buradan ulaşabilir, trliste curation traile nasıl katılacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz Steemit Türkiye Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

👍

Hepimizin olaylara bakış açısı ve dünyayı algılayış tarzı farklı bu platformda da tam bunu yansıtıyoruz bence.Ben yaştan mı bilinmez ... sıkı kullanan arkadaşlarım var ama twetter hic kullanmadım.Düşüncelerimi sanal ortamlarda anlatmayı hiç düşünmedim.takipçim olsun hiç istemedim bile.Kendimle ilgili olsun diğer şeylerle ilgili olsun yazı yazdığım ilk yer burası.Bu platformda sevdiğim bir yazi gorürsem ne olursa olsun daha fazla oy atamasamda yorum yazmaya calışıyorum.Kisa zamanda şunu gözlemledim bu platforma katılma sebebimiz en başta malum sebepler olabilir ama vicdan muhasebesi yapıp isi doğru sekilde yapmaya calışanlar var aramızda.Bu da hakkı olana hakkını vermekle ilgili bence.bakalım gelecek günler bana da neleri öğretecek:)

Tabi ki farklı. Ben de zaten birçok postumda farklılıkları kabul edebilmek üzerinde durmaya çalıştım. Bence burası çok daha anlaşılır ve güzel bir platform. Bir şekilde sizlerin yazdıkları ya da düşünceleri merak konusu olmaya başlıyor benim için. Yazarken kimin ne diyeceğini dahi merak ediyorum. Tek sorun şu ara biraz zaman problemi yaşamam. Yorum için çok teşekkür ederim bu arada :)

öğrenecek ve tekrar öğrenecek ne kadar çok konu var ki...
tebrikler eksilmesin doctor.

Doğru hocam hepimiz bildiğimizi düşündüğümüz şeyleri anlatmaya çalışıyoruz. Bir yorumda farklı görüşler görmek de bana keyif verir. Haklı olmak daha çok öğrenmekten önemli değil zaten.

gün içinde tr tagında dolaşıp okumaya gayret ediyorum her postu, beğendiğim bir yazı olursa oy gücüm de varsa oylayıp yorumluyorum.
yorum yapıp o yazıyı hem okuduğumu hem de beğendiğimi göstermiş oluyorum.

aynı şekilde sayfamda yorum gördüğümde daha mutlu oluyorum.

bir de resteem yapmayı sevmiyorum, bir işe yaradığını da düşünmüyorum..

teşekkürler, trliste için de tebrik ederim:)

Teşekkür ederim. Resteem çok önemsediğim bir olgu değil ama bazen bir kişi bile görse dediğim durumlar oluyor. Tercih meselesi tabi. Sizin niyetiniz destek olmak ve gayet yeterli düzeyde yapıyorsunuz zaten. Sadece şu ara zaman bulmakta zorlanıyorum :( fakat bir kadın kovboy hikayesini okumadan uyursak gözlerimiz kurusun :)

aslına bakarsak tr tagındaki yazıların sayısı da kaliteli içerik yazanların sayısı da zihnimizde az çok belli:)
resteem yapmasak da gözden kaçacağını düşünmüyorum yeter ki kendi bloğumuzdan başka sayfalara da bakalım:)

en azından ben çok okuduğum için bana öyle geliyor:)

biraz uzun ve okuyanı az ama yine de bekleriz kovboyumuza😊

Güzel şeyler dile getirlimiş. Emeğinize sağlık...

Hocam teşekkür ederim. Beğenilmek de güzel farklı fikirler olursa ondan da memnuniyet duyarım. Fırsat buldukça fikirlerimi yazmaya çalışıyorum. Yorum alıyor olmak çok güzel.

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @doctorbishop.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 66991.04
ETH 3101.80
USDT 1.00
SBD 3.74