dPoll ile Steem tabanlı anketler yapabilirsiniz (Kürasyon çalışmalarına başlandı)

in #tr6 years ago (edited)

Steemit'e ilk geldiğim dönemlerde soru sormaya çekindiğimizi hatırlıyorum. Soruların ödülü hak etmediğini düşünen üyeler vardı. "Hem soru soruyorsun hem ödül almaya mı çalışıyorsun?" diyerekten (genellikle yabancı) soru postlarına gelip flag atıp gidiyorlardı. Zaten bid-botlar da daha icat edilmemişti. Merakımız yüzünden hiç istemediğimiz, beklemediğimiz durumlara düşmeyelim diye sorularımızı decline payout seçeneği ile soruyorduk. Tabii zamanla Steem blockchaininde soru postlarına karşı bu yaklaşımlar değişti. Hatta artık araştırma yapma amaçlı oluşturduğunuz (Türkçe) postlarımızı oy atarak destekleyen bir proje bile var.

Dönüp geçmişe baktığımda ödüllü / ödülsüz bazı soru postları oluşturduğumu hatırladım. Bazı postlara çok sayıda cevap geldiği de oldu. Ama gelen cevapları benzerliklerine göre sınıflandırmak, bu cevaplardan bir sonuç çıkarmak ve çıkan sonuçlara göre harekete geçmek bazen çok zordu. Bazı sorular vardır, kaç kişiye sorarsak o kadar farklı cevap alırız. Her kafadan bir ses çıkar :) Sonunda kendi mantığımıza yakın bulduğumuz yanıtlara göre bir karar verebiliriz. Ne kadar objektif davranmaya çalışırsak çalışalım her zaman deneyimlerimiz, duygularımız, düşüncelerimiz veya başka faktörler bizi etkisi altında tutmaya devam edebilir. İşte bu tür durumlar ve araştırmalar için anket yöntemi oldukça güzel bir çözüm olarak karşımıza çıkıyor.

Anket yapmak kolaydır, fazla vakit almaz, ucuzdur (veya ücretsizdir). İster merakımızı giderelim, ister hizmetimizi veya kendimizi geliştirmek isteyelim, istersek de farkındalık yaratmayı planlayalım, amacımız ne olursa olsun bu yönteme başvurup araştırmamızı kolaylıkla yapabiliriz. Tabii işin püf noktası şıkları dikkatli bir şekilde seçmek olmalıdır bana göre. Tüm cevaplar net, anlaşılır olmalı ve birbiri ile çelişmemelidir. Şöyle bir anket yaptığımızı varsayalım, buradan ego tatmini haricinde nasıl bir sonuca ulaşabiliriz :)

Ben nasıl biriyim?

  • Mükemmel
  • Başarılı
  • Olağanüstü
  • Çok iyi
O halde demek ki amacımıza uygun anket düzenlemek için üzerine biraz kafa yormamız gerekebilir. Örneğin, şıkların birine yazdığımız cevap diğeri ile çelişirse çıkan sonuçlar karar vermemizi zorlaştırabilir. Bunun tam tersi gerçekleştiğinde hedef kitlemiz üzerinde yaptığımız araştırmanın sonuçlarına göre çok değerli bilgiler elde etmiş oluruz.

Steem blockchaininde anket yapma seçeneğimiz yakın zamana kadar yoktu. Bu eksikliğin bir Türk developer tarafından fark edilip başarılı bir proje geliştirilmiş olması çok güzel bir olay. dPoll uygulaması @emrebeyler tarafından birkaç ay öncesinde geliştirilip Steem blockchain üyelerinin kullanımına sunuldu. Hep inceleme yazısı yazayım diyordum fakat bir türlü fırsat bulamadım. Bugün @deneme hesabımla hem bir deneme yaptım hem sizlere bilgi vermek istedim.

dPoll Nedir, Nasıl Kullanılır?


dPoll Steem blockchain tabanlı bir anket uygulamasıdır. İleride başka blockchainlere de uyarlanır mı bilmiyorum ama şu anda Steemit üyeleri rahatlıkla uygulamayı kullanarak araştırmalarını yapabilmektedirler.

dPoll uygulamasına https://dPoll.xyz/ sitesinden ulaşıyoruz. "Login" düğmesine tıkladığımızda bizi steemconnect girişine yönlendiriyor. Steemconnect ile bildiğimiz gibi Steem tabanlı uygulamalara güvenli bir şekilde giriş sağlayabiliyoruz. Giriş yaptıktan sonra üst menüden "Create poll" seçeneğine tıklayarak anket oluşturma sayfamıza ulaşıyoruz. Burada soru, açıklama, cevap şıkları ve anketin ne kadar sürede sona ereceği kısımları var.

Bilgileri girip anketi kolaylıkla oluşturabiliyoruz:


İşte anketimizin linki:

https://dPoll.xyz/detail/@deneme/su-anda-neden-dPoll-sitesindesin/

Anketimiz hemen Steem blockchainine gönderildi: https://steemit.com/dpoll/@deneme/su-anda-neden-dpoll-sitesindesin

İşin güzel tarafı cevap şıklarına oy atarken isteğe bağlı olarak yorum girebiliyorsunuz. Örneğin "Diğer" seçeneğini seçtiniz. Açılan kutucuğa yorumunuzu yazabilirsiniz.


 

dPoll uygulamasında görüldüğü gibi kolaylıkla anket oluşturup anketlere oy verebiliyoruz. Peki, onlar da bize oy verecek mi? diye soranlar için biraz da kürasyon kısmından bahsedeyim.

dPoll Kürasyon Çalışması


dPoll güzel bir olaya daha imza atmış. Uygulama üzerinden oluşturulan anketlere @dpoll.curation hesabından oy veriliyor. Yani hem soru soruyorsunuz, hem sorularınızın cevabını alıyorsunuz, hem üzerine bir de oy alıyorsunuz.


@dpoll.curation hesabı yeni oluşturulmuş. Steem Power'ı giderek artacak. Kurallar konusunda çok fazla bilgim yok. Spam yapılmadığı sürece anketler bildiğim kadarıyla oy alıyor. 1 kullanıcı günde 1 defa oy alabilir. Çok yeni hesaplar oy almayabilir. Projeyi incelerken dpoll.curation ve dpoll.sponsors hesaplarına eşit miktarda beneficiary ödülü gönderildiğini gördüm. Toplamda %10 bence gayet makul bir rakam.

dPoll güzel ve başarılı bir proje. Yeterli desteği bulacağına inanıyorum. Projeyi desteklemek isterseniz @dpoll.curation hesabına Steem power delegasyonu yapabilir ve karşılığında gelirlerden likit SBD & Steem alabilirisiniz. Katılmak isteyenler için projenin discord adresi: https://discord.gg/ZcV8SGr

Ekipte kimler var: @emrebeyler @tolgahanuzun @isnochys @bluerobo (Tebrikler ve başarılar)

dPoll ile ilgili şimdilik anlatacaklarım bu kadar. Denemeleriniz sonrası yorumlarınızı mutlaka bekliyorum arkadaşlar. Hoşça kalın.

@damla

Sort:  

delegasyon yaptım projenize umarım herkes için faydalı ve güzel olur çalışmlarınız ve emekleriniz için çok teşekkürler @emrebeyler

Süper bir haber bu. Teşekkürler desteklerin için @benyamin :)

Rica ederim ne demek @damla

Tanıtım yazısı için çok teşekkürler.

Ek olarak, dPoll discord sunucusu'na katılıp #share-your-polls kanalından anketler paylaşılırsa gözden kaçırmamış oluruz. :-)

Ben teşekkür ederim güzel proje için. O halde anketleri #share-your-polls kanalından göndereceğiz :)

Hayırlı olsun hocam sistemi test ettim bir kaç soruya cevap verdim. Eğlenceli olmuş. @emrebeyler i de tebrik ediyorum. Gerçekten gurur verici bir çalışma, bir Türk olarak mutlu oldum. Resteem yaptım, discord a üye oldum ve sisteme dahil oldum. Haberdar ettiğiniz için ayrıca size de teşekkür ederim @damla hocam

Ben teşekkür ederim güzel yorumun ve katılımın için @etasarim :)

Küçük bir delegasyon desteği de benden. Hayırlı olsun bu arada @emrebeyler Çok sakin bu aralar steemit böyle aksiyonlar lazım :)

Teşekkürler 🎉

Teşekkürler destek için 👍

@emrebeyler güzel bir uygulama yapmış emeğine sağlık . Ben hemen katıldım bile. Çok güzel anlatmışsın emeğine sağlık @damla cım 😃

Teşekkür ederim canım. Güzel bir proje. Umarım hak ettiği desteği bulur.

Çok güzel bir olay bu. Artık yarışma konularını halka sorabiliriz. :)

Evet, bu süper bir fikir. Kamuoyu araştırması ile karar verilebilir :)

Merak ettiklerimiz hakkında objektif veri toplayabiliriz. Oylama yapanların kim olduğu görülüyor mu acaba?

Evet, oylama yapanlar Steemit'teki postun altına yorum olarak ekleniyorlar.

:)

Hadi ya... D:

Görünmemesi tarafsız görüş bildirme açısından daha sağlıklı olurdu; ama devlet yönetmiyoruz burada sonuçta, olsun o kadar. :)

Oylamalar ayni zamanda blockchaine yazildigi icin anonimite biraz zor hocam.

Olsun olsun sıkıntı yok. Çok önemli değil bence.

Bir taraftan herkesin 'Bir arkadaşa bakıp çıktığımı' görmesi komik oldu. :)

Valla ayıp oldu hocam biraz :P

Evet anonim oylama seçeneği bence de güzel olabilir. Ama blockchaine nasıl uyarlanabilir ya da yapılabilir mi o konuda çok bilgili değilim ben de. @emrebeyler e sormak lazım :)

Ben çok tez-tez kullanırım dpollu, anket hazırlamak ve insanların fikir, düşüncelerini öyrenmek bana hoş gelir her zaman. Güzel proje, tebrik ederim emeyi keçen her kesi.

Kesinlikle. Türkçe soruları kabul etmesi ve desteklemesi başlı başına güzel bir olay.

Thanks for contributing to the dPoll content.

You have been upvoted from our community curation account (@dpoll.curation) in courtesy of emrebeyler.


If you want to support dPoll curation, you can also delegate some steem power. Quick steem connect links to delegate:
50SP | 100SP | 250SP | 500SP

This post is supported by $2.67 @tipU upvote funded by @emrebeyler :)
@tipU voting service guide | STEEM Monsters Lottery | For investors.

Ohh ohh cok güzel damlacım hemen geliyorum bende ;)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 66521.28
ETH 3454.20
USDT 1.00
SBD 2.67