Steemit'te Kaliteli Yazı Konulu Soru

in #tr6 years ago (edited)

Merhaba arkadaşlar,

Biliyorsunuz bir süre uzak kalmam gerekti. Yakında tamamen aranıza döneceğimi umuyorum. Son dönemlerde aklımı kurcalayan bir konu ile ilgili fikirlerinizi merak ediyorum. İyi kötü, doğru yanlış fikirlerinizi benimle paylaşırsanız çok sevinirim.

Sorum şu;

Sizin için kaliteli Steemit yazısı ne anlama geliyor?

Bildiğiniz gibi Steemit'te çeşitli curation projeleri var ve bu projeleri yönetenler genellikle kaliteli yazı paylaşan yazarları desteklediklerini belirtiyorlar. Bilim, mühendislik, sağlık vs.. gibi alanlarda yazılan yazılar seçilip ödüllendiriliyor. Fakat şahsi gözlemlerimi söylersem bazen bu ödüllendirilen yazıların Steemit üyeleri tarafından hiç okunmadığını farkediyorum.

Yani sizce sırf uğraş verilmiş diye belirli bir konuda uzun uzun yazılmış bir yazıya Steemit'te kaliteli denilebilir mi? Size göre kalite kriteri nedir ya da ne tür yazıları zevkle okuyorsunuz. Bu konuda fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.

Şimdiden teşekkürler.

Sort:  

Hoş geldin, umarım iyisindir. Baştan söyleyeyim ödüle gerek yok, bunun için burada değilim :)

Kaliteli yazı benim için kişisel yazıdır. Ne demek bu? Kişinin kendi bilgisinden, deneyimlerinden, fikirlerinden beslenen yazıdır. Kendinden bir şey olmadığında o hesabın da o yazının da değeri olmuyor çünkü herhangi biri yazsa da olur, bir farkı yok.

Bugün bir iki yazı okuyarak derleme bir şekilde X konusu hakkında yazabilirim, diyelim ki bu X de epigenetik olsun. Bilgi var mı var, düzgün yazılmış mı yazılmış, akıcı, görselleri iyi güzel ama o bilginin doğruluğu başka kaynaklara bağlı. Bu benim açımdan sıkıntılı çünkü yazıyı yazan kişi sadece aktarıcı aslında. Bilgi kadar bilgiyi kimden öğrendiğim de önemli benim için. Bilmeyen birinden öğrenmeyi istemem. Derler ya "yarım doktor candan, yarım hoca dinden" diye, biraz o hesap. Ben kendi oy verdiklerimde kendi kişisel deneyimlerini yazan, kendi bilgilerini aktaran insanları seçmeyi tercih ediyorum. Saf bilgi kalite anlamına gelmiyor benim için. Az önce verdiğim örnekten gidersek epigenetik nedir ne değildiri ansiklopedik bir şekilde anlatan bir yazıdansa, epigenetik diye bir şeyi yeni öğrendiğini ve bunun kendisinde neler düşündürdüğünü anlatan bir yazıyı okumayı ve oylamayı tercih ediyorum.

Bir tasarım yaparken eskiz yaparız ve bu eskiz ne kadar az çizgi ile yapılıyorsa aslında o kadar ifadelidir. Yazılarda da aynı şekilde olduğunu düşünüyorum. Günümüzün hızlı dünyasında konuyu en iyi şekilde özetleyen kısa yazılar bana daha iyi yazılar gibi geliyor. Bana o konuyu kısacık bir yazıda öyle bir anlatsın ki merak edip araştırayım. Bu arada dönmenize çok sevindim. Tekrar hoşgeldiniz aramıza.

Çoğu olmasa da bilim, mühendislik ve sağlık ile ilgili yazılar okumak için bile bir bilgi ve ilgi gerektirir. Sağlıkçı olmayan birinin bazı uzun sağlık ile ilgili bilimsel yazıları okuması zordur. Bence kalite kriteri anlaşılır olmasıdır. Uzun ama her kesimden insanın anlayabileceği kelimelerle yazıldıysa okunur. Ben bilimsel yazıları seviyorum , ama açıkçası bir çok yabancı anlamadığım kısmı atlayarak , amaç sonuç kısmına geliyorum :)
Elbetteki uzun ve anlaşılması zor yazılar da kaliteli olabilir. bu okuyanın ilgi ve eğitim seviyesine göre değişecektir. Güzel bir konuya değindiğin için teşekkürler

Ödül istemiyorum, baştan belirteyim :D

Bence kaliteli yazı bir şeyler öğrendiğim yazıdır. Yok başlıkmış, görsel merkezeymiş, markdown'muş umursamam. Şunu da belirmek gerekir; Kaliteli yazı (Ç)alıntıysa ödülü de kaynağın alması gerekir. Bu konuda çok şey yazılabilir de, birinci cümle cevap olsun.

@anadolu'ya katılıyorum. Bir şey öğrendiğim yazıları seviyorum. Ama bilgi derken Wikipedia ve kaba bir Google taramasıyla uzun uzun yazılan yazıları kastetmiyorum; o bilgilere herkes iki dakikalık araştırmayla ulaşabilir zaten. Kişinin kendi deneyimlerinden çıkardıklarına, belki eğitimine dayanan ve "bir şey diyen / söyleyecek yeni bir sözü olan" yazılar bence güzel yazılar çünkü onlardan bir şeyler öğreniyorum. Üzerine bir de sıkı bir araştırmaya dayanıyorsa zaten 'gurme lezzetler' kategorisine giriyor.

Cevaba geçmeden önceden sizin aramıza dönecek olmanız çok güzel bir haber çok mutlu olduğumu belirtmek istiyorum :)

Şimdi şahsi fikirlerimle cevaba geçeyim.

  • İlk olarak, kaliteli içerik denildiği zaman aklıma gelen ilk şey içeriğin temelidir. Eğer yazılan yazıda bir temel varsa(önceden üstünde düşünülmüş, nelerden bahsedileceği kararlaştırılmış) yazının konusu ne olursa olsun o yazı kalite kokar.

  • Gene de kaliteli içerik sadece bir temel ile olmaz. Yazılan yazının yazan kişide oluşturduğu birikim, okuyan kişiye de aktarıldığı için, verilen bilginin de bir önemi vardır. Çok basit iki örnek vereceğim bu konuda;

İlk örneği bu platform üzerinden vereyim, Steemit'e ilk katıldığımda sizin inceleme ve bilgi verici yazılarınızı okudum. Bunların bana kattığı birikim hat safhadaydı. Yani bu bence kaliteli bir yazı anlamına gelmektedir.


İkinci örnek ise, (tamamen şahsi olarak) bilim benim için her şeydir diyebilirim. İnandığım tek gerçek de bilimdir :) Bu yüzden bana yeni bilgiler katan, üzerinde güzel araştırma yapılmış bilim yazısı kalitelidir. Çünkü o alanla ilgilenmeden bilim yazısı yazmak çok zordur.

  • Bu dediklerim bazen insanları kısıtlayabiliyor. Bilimle uğraşan bir kişi sadece bilimle ilgili yazı yazmalıdır şeklinde bir düşünceye kesinlikle karşıyım. Çünkü bu kişinin, bilim gibi genel doğrular dışında felsefi açıdan da doğruları bulunmaktadır. Blog oluştururken bence bir alanda kendimizi kısıtlamak yanlış. İnsan o an istediği düşünceyi, diğer kişilere aktarabilmelidir. Fakat bu düşünceleri aktarırken de güzel bir temele oturtmalıdır yazıyı.

  • Bunların dışında, eğer bir topluluğun üyesi isek (Türk Topluluğu) ve bu topluluğun dilini kullanarak yazı yazıyorsak bence o yazı sadece güzel bilgiler verdiği veya felsefi bir farkındalık yarattığı için kaliteli olmamalıdır. Kalite içerik bence her şeyiyle bir olmalıdır. Bu bağlamda belki markdown kodları, kullanılan etiketler vs. büyük önem arz etmese de Türkçe'nin kullanımı son derece önemlidir. Şöyle düşünün, bir dergi okuyorsunuz, edebi alanda yazılmış bir eser. Derginin genel editörü sürekli YA DA yerine YADA yazıyor. Yalnız yerine Yanlız yazıyor. Bu dergi sizde nasıl bir duygu uyandırır?

  • Son olarak, sadece Steemit platformu ile ilgili konuşmak istersek, ilk olarak genel manada ilgilendiğimiz alanla ilgili topluluklarla kaynaşmalıyız. Örneğin Steemstem... Bu sayede hem kendi birikimimizi artırabilir hem de ilgilendiğimiz alanda daha kaliteli içerikler üretebiliriz. Biraz önce bir arkadaşın da dediği gibi dikkat çeken yazıların önemi Steemit'te çok çok fazla. Fakat bazen bu içerikler hiçte kaliteli olmuyor. Bu yüzden asıl olması gereken, dikkat çeken bir başlık, yeni bilgiler veya fikirler aktaran yazılar ve temeli sağlam oturtulmuş güzel Türkçe'ye sahip yazılar. (Eğer Tr etiketi kullanılıyorsa.)

Bu arada ödül için yazmadım sadece kendi dusuncelerimi aktarmak istedim :)

(Ben de ödül istemiyorum, hoşgeldiniz)

Sorunuzu sizin yazınızı eleştirerek cevaplamak istiyorum.

  • Yazınız resim içermiyor, kalitesiz mi? HAYIR
  • Yazınız başlıklar içermiyor, kalitesiz mi? HAYIR
  • Yazınız iki yana yaslı değil, kalitesiz mi? HAYIR
  • Yazınız 123 kelime, kalitesiz mi? HAYIR
  • Yazınız için sadece bir etiket kullanmışsınız, kalitesiz mi? HAYIR
  • Yazınız bilim,sanat, teknoloji, kriptoparalar vs. ile ilgili değil, kalitesiz mi? HAYIR

Peki sizin yazınıza ki kazanç amaçlı yazmadığınız bir gönderiye insanlar neden oy verip, uzun uzun yorumlar yapıyor?

  • Sizi tanıyanlar, yazdıklarınızı takip edenler size değer verip oy ve yorum yapıyorlar.
  • Yazınızın kalitesi okuyanın algıladığı kadardır.(ki okursa)
  • Yazınız için kullandığınız görseller, mardown kodları, kelime sayısı vs. okuyucuya nasıl hitap etmek istediğiniz ile alakalıdır. Bu yazıda sizin seçiminiz sade bir şekilde soru sormak şeklinde.

Ben de ilk başladığımda sizin yazılarınızı okudum, öğrendim.
Sonrasında Steemit'te geçirdiğim 3 ay boyunca tecrübe edindim ve kaliteli içerikler üretmeye çalıştım, ama neye göre önce kendi kriterlerime göre. Ben yazdığım yazıdan keyif alıyorsam yayınlıyorum. Amacım kazanç sağlamak olsaydı sadece Dmania gönderisi ile gelir elde etme peşinde koşardım. Paylaştığım yazılardan insanların faydalanmasını amaçlıyorum. Belki kaliteli değil yazılarım ama kendim okurken keyif alıyorum önemli olan bu bence.

Bir yazıyı veya bir yorumu oylarken de aynı şeyi yapıyorum. Yazı bana fayda sağlıyorsa ve keyif alıyorsam oyluyorum.

Yazımın kalitesini verilen oy miktarına göre değilde, yapılan yorumlara göre değerlendiriyorum.

Sizin yazınız kaliteli mi? EVET

Çünkü bir çok insan uzun uzun yorumlar yapmış. Belki sizin yazınızdan bir şey öğrenmedim veya keyif almadım ama yapılan yorumlardan çok şey öğrendim.

En güzel cevap buydu sanırım, işte bu kaliteli yorum :)

Ufuk açıyor resmen, göz göre göre anlatıyor mevzuyu ;)

Çok teşekkürler :) Bu yorum, bizden görüş istediğin gönderine bir nebze cevap olabilir. Ancak senin konunda parasal mevzular olduğu için çok hesap kitap yapmadan yorum yazmak istemedim. Güzel bir fikir bulabilirsem (@sudefteri'nin fikri gibi) mutlaka sana haber ederim. 👍

Loading...

Bu arada cok geçmis olsun inşallah tamamen iyileşip tekrar aramıza dönersiniz. Bana göre kaliteli bir içerik bilgi verirken insanı sıkmamalı yani hem bilgili hemde eğlendiren şekilde olmalı. Böylece hem okuyan eğlenir hemde yazan emeğinin karşılığını alır. Bir diğer konuda yazılanlar okunsa bile yazara şunu yapsaydın daha iyi olurdu gibi öneriler veya yorumlar yapılmalı. Boylece her yazıda yazar önerilere ve yorumlara dikkat ederek daha iyi yazılar çıkacağı kanaatindeyim. Iyi ve sağlıklı bir yaşam dilerim...

Merhaba, uzun bir süreden sonra sizleri tekrar aramızda görmek güzel. Sorunuz ile alakalı şöyle bir düşüncem var; bu konuyu ikiye ayırabiliriz: 1. Dikkat çeken yazılar, 2. Kaliteli yazılar. 1.Başlık aslında bir çok sektörde tacirlerin uygulamaya çalıştığı yöntemdir. Örneğin mağazadaki malların kalitesi orta düzeyde olsun ve tacir, mağazanın vitrinini müşteriyi çekebilmek için albenisi yüksek seviyede dizayn etsin (İndirim yazıları, ilgi çekici görseller vs.). Böylelikle bir çok müşteri vitrine kanarak mağazaya girer ve kaliteli ürün almak isteyen kişi kısa bir süre sonra mağazadan herhangi bir ürün almadan çıkar fakat bu kişi veya bu gibi kişiler mağazanın kalabalık görünmesini sağlayarak müşteri çeker. 2.Başlıkla alakalı olarak örneğimiz ise; bir tacir sattığı mallar kaliteli ve aynı zamanda vitrinini iyi dizayn etmiş. Vitrini görüp mağazaya giren müşteriler ürünlerin kaliteli olduğunu görünce satın alabilirler ve sonrasında arkadaşlarına tavsiye etme ihtimalleri yüksek olur. Tüm bu örneklerden de anlayacağımız üzere; dikkat çekici yazılar steemit'te bir hayli fazla fakat kaliteli içerik yazılarını bulmada zorlanıyoruz. Kaliteli yazıda mutlaka yazının içeriği ile görseller de uyumlu olmalıdır, ünlü kişi veya kuruluşların içerikteki yazı ile ilgili varsa görüşlerine alıntı yapılarak yer verilmelidir, yazının kaynağı mutlaka belirtilmelidir, yardımcı ve destekleyici kaynaklar ile link kullanarak içerik yazısı desteklenmelidir. Konunun özü, konuyu hiç bilmeyen bir kişiye anlatılıyormuş edası ile anlatılmaya çalışılıp bol örnekler ve görseller ile süslenmelidir. Yazının uzunluğu, okuyucuyu sıkmayacak şekilde iyi ayarlanmalıdır. Kısacası paylaşım yapmak için bir paylaşım yazılmamalı emek verilerek, kafa yorarak bir ürün ortaya konmalıdır.....Düşüncelerin bunlar...Umarım faydalı olmuştur.

Kalite subjektiftir. O konuda yorum yapamam ama kullanıcılarla etkileşimi arttırmanın bir yolu -benim deneyip tecrübe ettiğim yolu- belli bir alana özel bilgiyi gündelik hayatta popüler olan bir şey ile birleştirip sunmak. Bu sayede kitle çekebiliyorsun ve gelen kitle okurken zevk alabiliyor teknik bir konudan.

[https://steemit.com/tr/@monomyth/la-casa-de-papel-cryptocurrency-ve-cari-acik]

[https://steemit.com/tr/@monomyth/youtube-ile-hazir-bilgi-diyeti]

Bu iki postun okunma ve yorum sayısı diğerlerine göre daha çoktu ve yorumlar gerçekten okuyanlara aitti. Spam comment değildi.

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 63134.74
ETH 3052.94
USDT 1.00
SBD 3.81