Mobil Dünya Hakkında ve İlk Mobil Uygulamam

in #tr6 years ago (edited)

Selamlar Steemit Sakinleri: cicek's lab'a Hoşgeldiniz!

2_4096x2304.jpg

Geliştirici kapak tasarımı by @cicek

p63gpq.jpg

Steemit'e çok önceden kayıt olsam da 1 haftadır aktifim ve elimden geldiğince içerik üretmeye çalışıyorum. #tr

aaayraç.png

    Yaklaşık 1 aydır android programlama ile uğraşıyorum. Bir çok kaynaktan çalışsam da en son Turkcell Geleceği Yazanlar üzerinde karar kıldım. 2 haftadır Geleceği Yazanlar'da uygulama geliştirmeyi öğreniyorum. Biraz Java bilgim olduğu için şu seviyede küçük ve basit bir uygulama geliştirdim.

Plaka Bul

iconfinderB__512x512.jpg

Bu uygulama ülkemizdeki 81 ili listeliyor ve istediğiniz bir ile dokunduğunuzda size o ilin plaka numarasını geri döndürüyor. Bu kadar basit :)

Uygulama "basit" gibi gözükse de benim gibi başlangıç(beginner) seviyesinde olanlar için çok ta kolay olmadı. Neredeyse 1 ay gibi bir süre harcadım.

p63gpq.jpg

    Asıl zorluk, android uygulama yapımının hangi aşamalarla yapıldığını öğrenmek ve mantığını kavramak. Uygulamayı geliştirirken androidte listView, TextView vb. kullanımını ve AndroidManifest.xml, MainActivity.java, activity_main.xml bileşenlerin ne işe yaradığı hakkında bilgi sahibi oldum.

Screenshot from 2018-04-02 00-35-35.png

res klasörü: kaynaklar burada tutulur: drawable, layout, mipmap, values

  • drawable --> Uygulamamız için resim dosyalarını içerir.
  • layout --> Ekran görsellerinin biriktirildiği yerdir. MainActivity'de onCreate metodu ile çağırılır.
  • mipmap --> Uygulamamızın açılış logolarını içerir.
  • values --> Uygulamadaki sabit değişkenleri tutar. Renkler, metinler...

aaayraç.png

    Mobil uygulama geliştirme sektörü çok geniş ve tahmin edemeyeceğimiz bir parasal döngüye sahip. Geçenlerde okuduğum bir haberde mobil oyun gelirlerinin konsol ve masaüstünü geçtiğini söylüyordu.

Bence mobil uygulama sektöründe çok fırsatlar var. Türkiye'de yapılan bir uygulama ile ülkeye milyon dolar seviyesinde katkı sağlanabilir.

Vizyonumuzu inşaat sektörüyle sınırlamayıp bu tür teknolojik alanlara daha çok yönelmemiz gerekiyor.

Oyun sektörünü hiç konuşmaya bile gerek yok. Muhteşem bir ekonomik döngü! Aile geçindiren bile var :)

Google Play ve App Store'u Türk gençleri olarak fethetmemiz gerekiyor. Mükemmel bir parasal döngü var. Hakkımızı oradan almalıyız!


Tabi bu, iyi bir uygulama geliştiricisi olmaktan geçiyor...

goooooooooooooooooo.png

Google play'e uygulama koymak için yıllık $25 vermeniz gerekiyor. Bence bir öğrenci için çok fazla. ~100 ₺ ediyor.

p63gpq.jpg

01.png 02.png

03.png 04.png

05.png

Uygulama kısaca böyle arkadaşlar :)

🔋🔌🔋🔌

İlk uygulamalar hep böyle basit olur. Daha sonra gelişim sağlanır ve daha iyi işler çıkartılır.

Okuduğunuz için teşekkürler ⏱ 👋

Daha iyi yazılarla ve uygulamalarla Görüşmek üzere... 🌻

p63gpq.jpg

Geliştirici profilim: cicek's lab
Plaka bul uygulama linki: Google Play: Plaka Bul

p63gpq.jpg


iconcicek.jpg

cicek's lab
by @cicek

aaayraç.png

Sort:  

Bende uygulama geliştiriyorum ve bende yakın zamanda React Native öğrenmeye başladım . Aslında bu yüzden hikayelerimiz biraz benziyor ama ben daha hızlı ilerledim geçmişten gelen iyi bir temelim var 13-14'den beri uğraşıyorum yazılımla. Js ve java android bildiğim için rahat bir geçiş oldu doğrusu zaten biliyorsunuzdur bir dili öğrenince bizim işte, diğer dillerde sadece üstüne ekleme yapıyorsunuz temelinizin. Uygulama geliştirmelerine devam ediyorum steemit üzerindede aslında birazda özgür ve araştırmacı uygulamalar yapıyorum bu aralar. Bir hafta Php yazıyorum diğer hafta biraz react native diğer hafta native android filan :D Sizi takip etmeye başladım güzel işler çıkaracaksınız gibi duruyor. İyi günler dilerim başarılar.

Bu güzel yorumunuz için teşekkürler.

Evet bir dil öğrenince diğer dilleri öğrenmek (çok ayrı alanlar olmadıkça) pek zor olmuyor. Sadece üstine ekleme yapıyorsunuz dediğiniz gibi.

React Native'i duymuştum ama hiç bakmaya fırsatım olmadı. Kendimi androidte geliştirip ios için de uygulama çıkartmak istiyorum uzun vadede. Yazılıma 13-14 yaşında başlamanız da çok güzel bir şey. Ben yazılıma ağustos 2017'de başlamıştım. Daha 1 yıl bile olmadı yani.

İnşallah ikimiz de iyi işler çıkartırız diye umuyorum.

Size de başarılar dilerim

Güzel bir program olmuş. Cidden çoğu kişiye basit gelebilir ama arkasında yatan algoritmayı bildiğim için ve öğrenme aşamasında bu programı yaptığınız için sizin için zorluğunu anlayabiliyorum. Aynı zamanda bu gibi işleri bildiğinizde ve aşina olduğunuzda 30 günde oluşturduğunuz bir projeyi tek gecede oluşturabilir tecrübeye geliyorsunuz.

Sonraki yapmak istediğiniz program hakkında var mı aklınızda bir fikir? Ya da yapmayı düşünüyor musunuz bir şeyler?

Yorumunuz için Teşekkürler @eyupyusuf :) Bundan sonra aklımda bunun gibi basit programları yapıp, kendimi daha çok geliştirip bir oyun yapma fikrim var. Kriptopara dünyasını hedef alacağım. Kripto dünyası ile ilgili bir oyun yapmayı planlıyorum ve bunun dışında da aklımda oyun&uygulama fikirleri çok var.

İnşallah iyi işler çıkartabilirim. Google Play ve App Store'yi Türk gençleri olarak fethetmemiz gerekiyor :)
Mükemmel bir parasal döngü var. Türk gençleri olarak hakkımızı oradan almalıyız :))

Kaç yaşındasın? @cicek

Şu an 19 yaşındayım. 6 gün sonra 20 yaşıma gireceğim :) @eyupyusuf

Senden bir gün önce de benim doğum günüm :) Şimdiden yeni yaşının hayırlı olması dileğiyle.

İyi denk gelmiş. Teşekkürler :) Senin de yeni yaşın şimdiden hayırlı olması dileğiyle.
Bu arada sen kaç yaşına gireceksin?

Steemitte takipleşelim. @eyupyusuf

16 yaşıma gireceğim 7 Nisan'da hayırlısıyla.

"Takipleşelim" lafı hiç hoşuma gitmiyor aslında fakat zaten paylaşımlarını kaliteli buluyorum ve takip ediyorum sanıyordum seni. O yüzden takip ettim şimdi. Fakat seni takip ettim diye beni takip etme, paylaşımlarımı kaliteli bulursan takip et. Hatta tavsiyem herkes için yap bunu. 😌

Kesinlikle. Yazılarını iyi bulduğum yazarları direkt takibe alırım.

Aslında ben de takipleşelim lafını pek sevmiyorum. çok nadir kullanırım :)
👍

i resteemed your post :)


  • Tebrikler içeriğiniz coogger projesi tarafından seçilmiş olup 13 hesap
    tarafından upvote atılmıştır.

  • Bizimle discord üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

  • Bir dahaki sefere sizi daha hızlı bulabilmemiz için coogger etiketini kullanabilirsiniz.


Teşekkürler coogger :)

Tebrikler! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini aldı!

Günün seçilen yazılarına buradan ulaşabilir, trliste curation traile nasıl katılacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz Steemit Türkiye Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

👍

Teşekkürler #trliste :)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 69824.27
ETH 3761.57
USDT 1.00
SBD 3.81