İnceleme - İki Yana Yasla - (Markdown Style) | busy

in #tr6 years ago

Steemit platformunda gönderi hazırlamak için kullanılan Markdown dönüşüm aracını bilerek veya bilmeyerek kullanıyoruz. Peki nedir Markdown ve bize ne gibi faydaları vardır?

Markdown Nedir?

"Markdown, web yazarları için bir metin-HTML dönüşüm aracıdır. Markdown, okunması kolay, yazması kolay bir düz metin biçimi kullanarak yazmanızı ve daha sonra yapısal olarak geçerli XHTML'ye (veya HTML) dönüştürmenizi sağlar."

“Markdown is a text-to-HTML conversion tool for web writers. Markdown allows you to write using an easy-to-read, easy-to-write plain text format, then convert it to structurally valid XHTML (or HTML)."


Gönderi hazırlarken başlık, italik yazma, kalın yazma, alıntı yapma, bağlantı ekleme gibi bir çok özelliğini kullandığımız Markdown aracı, gönderimizin görsel anlamda kaliteli olmasını sağlamaktadır.

Görsel kalitenin faydaları nelerdir?

Resimler, resim ekleme biçiminiz, tablolar , alıntılar, bağlantılar ilk göze çarpan öğelerdir. Çok kaliteli bir yazınız var fakat görsel anlamda çekiciliği yoksa okuyucu kaybetme şansınız yüksektir. Yazınızın görsel kalitesi, o yazıya ne kadar emek harcadığınızın bir göstergesidir. Uzun bir yazıyı hiçbir görsel öğe olmadan okumak sıkıcıdır. Okuyucuyu yazıda tutabilmek ve kendinize has blog yazıları hazırlamak için Markdown aracına hakim olmak gerekir.

İki Yana Yasla Kodu

Genel olarak Markdown aracının kodlarını ve nasıl kullanıldığını anlatan iki bağlantı paylaşıyorum. Bu sayfalardaki kodları kopyala-yapıştır yaparak rahatça kullanabilirsiniz.
Bu yazıda amacım Markdown aracında pek kullanılmadığına şahit olduğum "İki Yana Yasla" kodunu size tanıtmak. Yazım aracındaki düğmeler üzerinde maalesef yok, olmasını çok isterdim.

İki yana yasla kodu;

<div class='text-justify'> iki yana yaslamak istediğiniz paragrafı buraya giriniz.</div>

Bu yazı iki yana yasla kodu kullanılarak hazırlanmıştır. Sağ tarafta kelimelerden sonra boşluk olmadığından görsel bütünlük sağlanmaktadır. İki yana yasla kodu ve diğer bir çok kodun kullanıldığı, benim için çok değerli birine ait örnek bir yazı paylaşmak istiyorum.

https://steemit.com/steemstem/@maurelvys/tectonic-plates-do-they-represent-one-of-the-factors-that-makes-life-possible
Bu yazıyı hazırlamamda katkılarından dolayı @maurelvys'e çok teşekkür ediyorum. (thank you @maurelvys)
Kaynaklar:
Sort:  

Valla bu markdown olayı müthiş oldu dostum ya eline sağlık çok teşekkür ederim.

Teşekkürler, umarım faydalı olur 👍

ya resmen aradığım bilgi ayağıma geldi. Fotoğrafın bittiği yerle yazı garip bir ilişkide sıkışıyor ya uyuz oluyorum.

😀evet ben de çok aradım, sağolsun @maurelvys yardımcı oldu. Aklına takılan yerler olursa yardımcı olabilirim, bildiğim kadarıyla

I loved your posting. Very complete. It is good to make friends by this means! Let's not lose contact. Congratulations for such a great post.

You were so patient about my questions 😅, Yes, I used the code completely, it seems very nice. I got good comments from my friends and this post will help to many others like as me. Thanks again my friend @maurelvys

Kaliteli paylaşım harika dostum!

Teşekkürler, böyle devam 👍

Dostum bence upvote yapıp gücünü düşürme minnow olduğun zamanlarda yaparsın ise yaramiyor

Çok sağlam bir yazı olmuş, keşke biraz daha özelleştirebilseydik yazılarımızı. Sağa kaydır sola yasla şuraya çevir falandan ziyade.
Çünkü blog sitelerine alıştım şahsen, burada uzun yazı yazmak problem oluyor.
Özellikle de fotoğrafları daha güzel düzenlemek isterdim.
İleride gelişir muhtemelen.

Yeni başlayanlar için kolay yazma işinin en basit halini sunmuşlar, dolayısıyla görsel olarak basit kalıyor gönderiler. Biraz araştırma yapınca kodlar çıkıyor karşımıza ve bilmediğimiz için korkuyoruz kod kullanmaya. Yine kodlar sayesinde sağa sola kaydır yapılabiliyor ama uğraş istiyor. Benim de temennim, daha çok ve daha kolay komutları çalıştırabilecek düğmeler eklemeleri. Post hazırlarken aklına takılan yerler olduğunda Discord üzerinden bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım. Teşekkürler ilgin için 👍

Harika bir paylaşım. Ben markdown kullanamıyorum. Bu yazınız sayesinde kullanmaya çalışacağım emeğinize sağlık ☺️

Umarım faydalı olur, gerçekten kullanmaya başlayınca o kadar zor olmadığını gördüm. Görsel olarak gönderiye değer katıyor. Teşekkürler.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by cashthekush from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70884.24
ETH 3570.27
USDT 1.00
SBD 4.76