ARKADAŞLIK

in #tr6 years ago

18161424_310297976057807_2507625043840729088_n.jpg

Merhaba Arkadaşlar

@quraturk ün düzenlediği yarışma için bu yazıyı yazıyorum. Günlük yorum etkinlikleri ve bu yarışma için çok teşekkür ederim.

Ben sizlere 3 seneye yakındır sürekli beraber çalıştığım hatta steemit e de üye olan arkadaşım @emrepeker den bahsetmek istiyorum. Biz bundan birkaç sene evvel Emre ile Röpriz adındaki bir grubun provalarında tanıştık. Kendisi grup üyesiydi ve grubun meneceri olna arkadaşım Sezer grupta eksik olduğunu ve gitaristin de çok tecrübesiz olduğunu söylemişti beni davet etmişti. Provalara gittiğimde normalde o zamana kadar solo gitarist olarak çalışan ben Emre'nin yaptıklarını görünce gayet başarılı olduğunu söyledim ve ben ritim gitara geçmek istedim. Tabi grup olayları biraz karışık oldu gruptaki herkes grubun solisti olmak isteyince grup gitgide daha da kalabalıklaştı çünkü enstrümanistlik yapmak istemiyordu kimse. Hem daha ön planda olmak hemde daha fazla para kazanmak vardı akıllarında. Emre zaten çok yetenekli olmasına rağmen daha yeniydi bu işlerde ve nasıl davranması gerektiği konusunda fazla fikri yoktu etliye sütlüye karışmadan gitarımı çalayım derdinde ilerliyordu.

Neyse grupta 4 vokal oldu bir anda ve haliyle enstrümanist açığı gelişti çünkü herkesin tarzı farklıydı. Rockçı da vardı popçu da hatta fantazi müzik söyleyelim diyen bile vardı. 4 solist demek 4 kişinin ön planda olması demek ama zaten grupların çoğu 3 kişiyi geçmez. Yani bu işte bi sıkıntı vardı. En son provaya gittiğimizde 2 ay geçmiş ve bir arpa boyu yol alamamıştık ve grup 12 kişiyi bulmuştu. Mahmut TUNCER gelse grup hayal takımı olarak devam ederdi o dereceye gelmişti ve benim gruba inancım kalmamıştı.

İşin garip tarafı ben grubu umarsamadan kendi işlerim ile ilgileniyordum ve gruptan ayrılmayı kafaya koymuştum ama herkeste kafa yapısı ben ayrıldığımda benimle gelip yola devam etmekmiş ki bunu son dakika ayrılma konuşmasını yaptıktan sonra anladım. O gece sabaha kadar her grup üyesinden tek tek teklif aldım ama ben yoluma kendim devam etmek istiyordum. Sonra gruptan Gözde isimli arkadaşımızın da ayrıldığını öğrendim ki kendisi zaten hiçbirşeye karışmıyordu ve grubun davulcusundan ''Gözde'yi ortada bırakmayalım sen gidince grupta kimsenin inancı kalmadı sen al onu yeni grubuna'' şeklinde bir söz duydum ama konu başkaydı benim bir grubum yoktu. Abi Emre'yi bana verin dedim onlar da zaten Emre yi gönderdik dediler. O sırada Emre'yi aradım beni tek aramayan grup üyesini ve durumu anlattım. Emre bu teklife sevindi ve dediği şu oldu: ''Abi ben müzik yapmak istiyorum ama boş işlerle uğraşmak istemiyorum.'' Yani Röpriz grubu en iyi gitaristini sadece yaşı genç ve tecrübesi yok diye önyargı ile bakarak yollamış hafiften de kalbini kırmıştı.

Ertesi hafta Emre ile Gözde'yi çağırdım birde kemancı arkadaşım Murat vardı. 3 ümüz grubu kurduk bir davul ve bir bass gitar ekleyecektik gruba. Emre solo gitarda ben ritim gitarda Murat kemanda ve solistimiz Gözde. Davulcu işini çok kolay çözdük. Hepimizin çok sevdiğimiz bir abimiz vardır Hakan abi hemen kabul etti teklifi ama bass gitar sorunu çözülemiyordu çünkü ilana basistler başvuruyor fakat prova günü hep bir bahane yada bir kapris içine giriyorlardı. Piyasada az bulunan olmalarından dolayı biraz egoları yüksekti. Bu durum bize zaman kaybettiriyordu ve Röpriz gibi olmak istemedik hemen bir çözüm bulduk. Ben basgitar a geçtim ve Emre hem soloları atacak hem ritim yürüyecekti. Ben gitar armonisini bass gitar mantığını vs biliyordum ama uygulamada bir basçı kadar kıvrak değildim bu yüzden ilk aşamada risk almadan sadece kök ses giderek devam ettim ve Emre'ye binen fazladan yükü emre başarıyla kaldırdı.

Fakat bu sefer de Murat gruptan ayrılmak istedi ve biz dedik tamam o zaman grup olarak yürümüyor ben eskisi gibi kim çağırırsa gider ona çalarım. Emre'yi de artık bildiğimden zaten çaldığım ekiplere önereceğim bir isimdi kendisi. Daha sonra Gözde madem öyle gelin bana çalın dedi ve bir süre Gözde ile çeşitli mekanlarda sahne aldıktan sonra gerek Emre gerekse ben girdiğimiz her yeni ekibe birbirimizi önerdik ve 3 yıl içinde 10 larca ekipte beraber çaldık. Aslında iki kişi bir grup gibi davranıyorduk ki bu yaza kadar. Son 3 yılımda bana yol arkadaşlığı yapan, kardeşlik yapan güzel insan @emrepeker İzmir'e yerleşti ve artık beraber çalmamız çok zor olacak. Kendisine çok alışmıştım çünkü aynı ekipte çalarken yediğin içtiğin aynı gitmiyor arkadaşınla. Sadece sahne olmuyor paylaştıkların hayatı paylaşmaya başlıyorsun çünkü çok uzun zaman geçiriyorsun. Çok alışmıştım sana güzel insan yolun açık olsun. İstanbul'a her geldiğinde ve ben İzmir'e her geldiğimde tekrar birlikte çalacağız. Hem de bu sefer para için değil sadece zevk için çalacağız bu yüzden de o hayalini kurduğumuz güzel müzikleri çalacağız seninle. SEVGİYLE KAL MUTLU OL

Sort:  

12 kişi olana kadar kalabalık olduğunuzu fark etmediniz mi?

hahahha biz farkettik de gözünü para bürüyünce arkadaşların her tarza gideriz her işi alırız vs gibi saçma sapan fikirlerle herkes ön plana çıkmak için kendini kandırınca durum bu hale geldi :D

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by burakdogusoy from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @burakdogusoy.

This post has been upvoted by @microbot with 9.0%!
You want higher upvotes?

Vote for my creator @isnochys as witness!

Did you know, that you can make some profit with your witness vote?
More profits? 100% Payout! Delegate some SteemPower to @microbot: 1 SP, 5 SP, 10 SP, custom amount
You like to bet and win 20x your bid? Have a look at @gtw and this description!


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 63062.73
ETH 2687.13
USDT 1.00
SBD 2.54