Bedelli

in #tr6 years ago (edited)

Seçim öncesi meydanların en sevilen konusudur bedelli askerlik...

Bir umut takip edilir liderler, ağızlarından çıkacaklar önemlidir, kadro bekleyen öğretmenler, gösterge bekleyen diğer çalışanlar, emeklilikte yaşa takılanlar...

Ne ararsanız vardır kalabalıklar içinde...

Ama ne çok da bedelli bekleyenler!

Bedelli askerlik gelmezse oy yok derler,

İşe girdim, hayatımın düzeni bozulur derler,

Okulum var, okuyorum ben derler,

Nişanlım var, sevgilim var, anam babam kardeşlerim var,

Vicdani retçiyim, militarizme karşıyım ben derler,

Bu devirde ne askerliği?

Teknoloji var,
Adam kafana bombayı uydudan görüp, atıyor da derler

Evlerinde işlerinde gezmelerinde o vazgeçilmez sosyal medyalarında rahat rahat yaşamanın bedelini bilmezler...

Daha da beteri önemsemezler!

Ver parasını kurtul !!!

Kim gidecek askere?

Parası olmayan bir de vatanını namus görüp koşa koşa gidenler değil mi?

Mesleği askerlik olanlar kimin umurunda?

Fıtratında var değil mi kardeşim?

Sen gezmene bak, okumana bak!

Kendini kandırmana bak!

Kaptın yine 25 gün 15 binlik bedelliyi!

25 gün de çok geldi, parasını veriyorsun ya!

Kısa dönem çok ağır geldi değil mi?

Dedem dört sene askerlik yaptı benim!

Yedi sene yapan vardı akrabalardan
Kim kaldı geriye onlardan?

Daha birkaç sene önce on sekiz ay yapılıyordu,

Adaletsizlik dedin ya, aklıma geliverdi!

Şehitlik unutuldu, alt yazı bile olamadı, birilerine ait olarak kaldı!

Gaziler hırpalandı, aşağılandı, yerlerde sürüklendi, unutuldu bir köşede!

Kimin için peki?!

Siyasiler değil bu kez suçlu!

Aramızdakiler, gözümüzün içine baka baka bedelli isteyenler!

Klavye kahramanları!

Bu vatan uğruna düşünmeden ölüme gidenlerin resimlerini arabalarına asanlar!

Masa örtülerini kefen yapanlar!

Marşlarını hep bir ağızdan söyleyip,
Ecdat!!!
Mustafa Kemal!!
Diye diye yeri göğü inletenler!

O ecdat da bedelli yaptı askerliğini değil mi?!

Bedelini canıyla ödedi ama!!!

Ve siz bugün o bedel üstünde keyif çatarken,

Cümle bahaneler üretirken,

Bedelli olmayan, olamayan milyonlarca Anadolu çocuğu koşarak sınır boylarına gidecek,

Sizin için toprak üstünde uyuyacak, kanı karışacak o toprağa
Vatan yapacak onu...

Bedelli istiyorsunuz değil mi?!

O bedeli ödediğinizi zannediyorsunuz değil mi?!

O bedeli gerekirse canınla ödeme zorunluluğudur mesele...

Mesele, yaşadığın toprağı vatan olarak görememendir...

Bir cumhuriyet kadını olarak meydan okuyorum hepinize!

Sizin yerinize ben gideyim askere!
Siz evde örgü örersiniz annenizle!

Bunları yazdım diye hakaretler edersiniz en fazla...
Gücünüz kadına, çocuğa yeter zaten!
Sizde yürek nerede???

Yürek burada..
Gitmeye cesaretiniz yok anladık da,

Seyretmeye varsa...

Sort:  

Senin deden 4 sene askerlik yaptı diye ben de adam öldürme eğitimi almak zorunda mıyım?

Benim dedem yokluk içinde dört sene askerlik yaptığı için
Benim kardeşlerim dağlarda tepelerde terörle boğuştuğu için
Bugün siz biz hepimiz güvenlik içinde kendi ülkemizde yaşayabiliyoruz...
Suriye'ye Irak'a bakınız lütfen, meselenin birilerini öldürmeyi öğrenme meselesi olmadığını göreceksiniz.
Haydi gidin o ülkelerde yaşayın, sabah işe gidin, ailenizi sevdiklerinizi arkanızda bırakın, ticaret yapın sanatla uğraşın?
Olmuyor değil mi?
Bedeli oluyor...
İşte bu yüzden bedelli olmuyor...
Vatan olmadan olmuyor sevgili Kaptan..

Buradaki ülkeler kıyaslama kabul etmez bizimle, üzgünüm söylemek zorundayım.
Ülke ordularının olmaması çok ütopik bir yaklaşım, neden ABD Çin Rusya vd ülkeler ordularını kara hava deniz hatta uzay çalışmalarıyla büyütüyorlar?
Ordu yapısı, askerlik düzenlemeleri değişebilir, çağa ayak uydurabilir ama ordu olmasın demek bana çok naif geliyor.. Bedelli ise tüm bunların dışında çok yanlış bir uygulama.
Benim görüşüm bu

Benim görüşüm de istemeyen bir arkadaşımıza zorla üniforma giydirmemek.

Gördüğüm kadarıyla bu konuda bir kaç gündür sinirler bayağı gerilmiş durumda.

Sinirlerin gerilmesinin en büyük sebebinin, mevcut hükümetin doğru hamle yapamaması olduğunu düşünüyorum. Hükümet tamamen tekele geçtiği ve her hamlesini sadece kendini düşünerek yapmaya çalıştığı için, halk kendi arasında ciddi tartışmalar yaşıyor. Mevcut hükümetin hatalarını söylemek boynumuzun borcudur ama bu "diğer parti veya kişiler bu işi daha iyi yapabilirdi" demek değildir.

Benim babamın mesleği askerlik idi. Emekli olana kadar yaşadığı şeylerin hepsini biliyorum. Ben de üniversiteyi bitirdiğim gün, mezuniyet belgemi elime aldığım dakika askerlik şubesine teslim olmuş bir vatandaşım. Askerliğim de çok zor geçti. Yani, bahsi geçen konu hakkında bir çok şey yaşamış bir insan olarak bir şeyler yazma ihtiyacı hissettim.

Şu anda "Tamam ulan, siz askere gitmiyorsanız ben gidiyorum" diyen kadınların hepsi haklı Kaptan. Çünkü, onlar için dışarıda bir yerlerde iyinin ve doğrunun peşinde koşan, güçlü ve dinamik gençlemizin, bazı değerleri anlaması ve gerekirse bunun uğruna ölmeleri gereken bir yer var. Çünkü biz Türkiye olarak, büyük savaşlardan kurtulalı daha yeni yeni 1 asır geçiyor. Ayrıca önümüz karanlık, önümüzü göremiyoruz. Genç ve kültürlü insanların sayısı gittikçe azalıyor. Ülkemizin, dışarıda, ne pahasına olursa olsun askerliğini yapmış erkeklere ihtiyaçları var. Askerlik sivil hayattaki hiç bir şart ile kıyaslanamaz.

Öte yandan mevcut askerlik şartlarında çok büyük yanlışlıklar var Asena. Askerlik denilen şey askerlikten çıkalı uzun zaman olmuş. Tezkeremi aldıktan 2 yıl sonra bile kabuslarla uyanıyordum ve o günleri şu anda bile hatırlayabiliyorum. Şimdi bir anda için cız etmiş olabilir, belki düşmanla karşılaştığımı veya zor şartlarda kaldığımı düşünebilirsin. Fakat durum öyle değil, bana kabusları yaşatanlar silah arkadaşlarım ve komutanlarımdı.

Askerlik şu anda her şehirde, her kışlada, her koğuşta başka bir kılıf içerisine girmiş durumda. Anladığım kadarıyla, eski savaş dönemleri bittikten sonra, yıllar içerisinde askerlik ülkemizde oldukça saçmalamış. En son da bildiğimiz üzere siyasetin kurbanı oldu. Olası bir savaş durumunda kendini toparlama potansiyeli olduğu için sürekli aktif ve dinamik kalması gerektiği kesin.

Devam etsem herhalde 10 sayfa yazı çıkacak. Özet olarak;

Normal şartlar altında hiç bir bireyin silah tutmayı öğrenmesinin gerektiğini düşünmeyen biri olmama rağmen, mevcut durumda, erkeğin hayatında askerlik vakti geldiğinde gidip yapması gerektiğini ve yaptığı askerlikten sonuçlar çıkarması gerektiğini düşünüyorum.

Ne güzel yazmışsınız, elinize sağlık.
Askerlik sistemindeki problemler değil konumuz bence, bu durumda, bu haliyle birilerinin sadece parası var diye kaytarmaya çalışması.
Bir kural varsa, hem de güvenlikle ilgili, o herkese eşit uygulanmalı.
Hümanist yaklaşımlar doğrudur, olmalıdır da, ama mevcut atmosferde gelişen olayları, olası tehditleri düşündüğümüzde ne kadar uygulanabilir?
Uygulamalar ordu millet hamurunu bozmamalıdır kanımca.
Muhalif partiler de aynı vaatlerde bulundular, mesele siyasi iktidarın değil toplumun problemi bence.

Teşekkür ederim.
Evet, kural eşit uygulanmalı, katılıyorum. Çok çekiyoruz çifte standartlılıktan :(
Hedefimiz kaptanın dilediği gibi bir humanist yaklaşım olmalı ve bunun için çabalamalıyız ama şu anda gerektiğinde gitmek lazım işte :(

O istemeyen arkadaşınız kendi güvenliğini kendisi sağlayacak durumda değilse kusura bakmasın, bir zahmet o üniformayı giyecek...
Hümanistliğini bu vatan uğruna can verenler için gösterecek önce...Ordulara gerek kalmasın diye çalışacak, elini taşın altına koyacak, Nişantaşı veya Sultanbeyli'de elinde telefon sosyal medyada vakit öldürmeyecek...

Bu arada yazdıklarını okuyunca şunu da sormak geldi içimden @asenakorkut

https://twitter.com/YaylaNesat

Screenshot_305.png

Evet sevgili Kaptan? Ne demek istiyorsunuz?
Fake hesap peşindesiniz yine sanırım :)
Yanlış alarm efendim, ben benim :D
Derdi ünlü olmak olmayan, söyleyeceklerini söylemek için burada yazan...
Başka herhangi bir sosyal medya alanında yazmayan...
yazdıklarımı paylaşanlar olabilir, upvote etmeseler de okusalar yeter benim için...
Teşekkürler bilgi için, mutlu oldum...
Siz de beğendiğiniz yazılarımı paylaşırsanız sevinirim efendim :)
Selamlarımla

Güzel yazmışsınız fakat ben yorum etkinliğinde de bahsettim keşke askerlik olmasına gerek kalmasaydı fakat öyle bir durum mümkün değil bu sebeple de bedelli gibi adaletsiz bir durum oluşmamalı ya tamamen profesyonelleşmeli ki en uygunu budur veya hani derler ya kanun önünde herkes eşit diye işte o zaman parası olan da olmayan da eşit olmalı herkes yapmalı. Evet eski zamanlarda değiliz benim için de teknolojik gelişmelere yönelmek daha makul geliyor çünkü eski dünya değil dünya. Fakat özellikle bizim ülkemiz için sözlüyorum bunu rahat batıyor her taraftan bir tehdit içindeyiz. Bu sebeple kahraman ordumuzun bir ferdi olabilmek onur verici olmalıdır. Hem paranızı verip hem onurunuzdan vazgeçmeyin madem profesyonel askerlik yok giyin o şanlı üniformayı

Öyle gerçekten...
Ordu yapısı değişir, teknolojik unsurlarla güçlendirilir, daha da fazlası yapılabilir, ancak parası olan gitmesin, sıvasız evlerin çocukları gitsin anlayışını kabul etmiyorum ben.

Eski bir asker olarak yanlış anlaşılmaması umuduyla bir yorum yapmak isterim. Ben bedelliye karşıyım çünkü fakir ve zengin arasında ayrım olan bir uygulama bana göre yanlış parası olan gitmiyor fakir çocuğu gönderilmek zorunda bırakılıyor.

Aynı zamanda mevcut şartlar gereği zorunlu askerliğe de karşıyım çünkü @kilopi3142'nin dediği gibi

askerlik askerlikten çıkalı çok oldu. Askerlik şu anda her şehirde, her kışlada, her koğuşta başka bir kılıf içerisine girmiş durumda.

Çok haklı bu konuda, balkan savaşını kaybetmemize neden askerliğin içerisine siyaset girmesiydi özellikle son dönemde yine bunu yaşıyoruz. Ayrıca askerlik öyle 2-3 ayda öğrenilip 10 ay görev yapılacak bir şey değil hele ki gelişen teknolojiyle birlikte kara savaşları neredeyse bitti. Bizim gibi ülkesinde bölücü terörist gruplar olanlar için ise yine zorunlu askerlik tamamen yanlış özellikle doğuya gönderilmesi çok yanlış çünkü 2-3 ay eğitimle bırakın operasyon yapmayı çatışma psikolojisi kaldırılabilecek seviyeye dahi gelmez. Eri bırakın ben profesyonel asker diye tabir edilen rütbelilerin dahi birçoğu şoka girdiğini çok gördüm.

Dağda bulunan terörist aldığı eğitim ve tam anlamıyla saldırı operasyonuna karılması en az 1 yıl sürüyor. Biz 3 ay acemi eğitimi ile doğuya gönderdiğimiz insanlar var. Bazıları hiç ateş etmeden geliyor en fazla atış yapanlar ise 6 adet fişek kullanmış peki karşında bulunan gücün eğitimi ne? Atış eğitimi çatışma psikolojisi öğretilmeden gönderilmesi destek yerine köstek oluyor.

Aslında söylenecek çok şey var ama bana göre profesyonel askerlik günümüzün gereğidir. Zorunlu olduğu için adı üzerinde gelen erlerden 100 tanede 2-3 tane askerlik yapmaya geliyor diğerleri zorunlu olduğu için orada bulunuyor bu da orduyu daha kötü hale getiriyor. saygılarımla :)

Yazdıklarınız yeni konu başlıkları içeriyor benim açımdan, çok detaya girmeden belirtmek isterim;
Bedelli konusunda sanırım aynı fikirdeyiz, eşitlik ve toplumsal birlik açısından sağlıklı olduğunu düşünmüyoruz
Profesyonel ordu ve ilgili çalışmalar tartışılabilir, değerlendirilebilir

Zorunlu askerlik ise kesinlikle olması gereken bir olgu bence. Ordu millet hamurunun temelidir askerlik, birçok yanlış uygulama hatalarına rağmen yapısı itibariyle önemlidir. Toplumsal birlik için gereklidir.
Yanlış olanı kapatmak yerine düzeltsek ne olur?
Ülkenin her köşesinden insanların aynı ekibin içinde birbirlerine güvenmeyi öğrenmesinde yanlış ne olabilir?
Ömründe deniz görmemiş bir gencin fırkateynde görev alıp yurtdışında tatbikatlarda yer alma şansının neresi yanlış?
Hepsinden öte gelecek yıllarda beklenen savaş tipleri için stratejik görüyorum zorunlu askerliği..
Vakit ayırıp görüşlerinizi yazdığınız için çok teşekkür ederim.
Saygılar bizden

Bu konu hakkında sizinle çok güzel muhazara yapabiliriz :) keşke öyle bir firsatimiz olsa ancak burada yorum yazmak ikimizde yorar :) çok teşekkür ederim değerli düşünceleriniz için

Burada ortam fazlasıyla gerilmiş. Bırakalım askerlik üzerinden milliyetçilik türküleri söylemeyi. Vatanımızın savunması ve müdafaa edilmesi gerektiğinde, bedelli bedelsiz herkes taşın altına elini koyacaktır. Lakin, artık zorunlu askerlik diye bir sistemin bu ülkede olmaması gerekiyor. Binlerce şehit ve gazi verdik bu kutsal topraklara. Dram üzerine dram, acı üzerine acı yaşıyoruz. Doktorluk gibi, avukatlık gibi, öğretmenlik gibi askerlik de profesyonel ve çok eğitimli askerlerimizin mesleği haline gelsin. 3 ay acemi birliğinden bir silah sesi bile duymadan usta birliğine giden evlatların, çocukların, kardeşlerin, bilmedikleri ve görmedikleri diyarlarda milliyetçilik türküleri içerisinde şehit veya gazi olmalarını ben şahsen artık istemiyorum.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66274.97
ETH 3175.04
USDT 1.00
SBD 4.06