Arkadaşlık, Dostluk

in #tr6 years ago (edited)

IMG_1411.JPG

Arkadaşlık üzerine yazmak geldi içimden, quraturk ekibi bir yarışma düzenlemiş, biraz konu ilgimi çektiği için biraz da çorbaya tuz atmak için buradayım.

Yarışmaları sevmiyorum ben, söyleyecek sözü olan gelsin, ödül için yazmayalım istiyorum, ödülümüz paylaşımlarımız olsun...

Bazen gülümsemeyle, bazen gözümüzde bulutlarla okuduğumuz hepsi birbirinden ilginç yazılarımız olsun...

Olmuyor öyle diyeceksiniz, ne diyeyim siz de haklısınız...

Herşey dönüşüyor; değişiyor ben çok eskilerde kaldım sanırım, olmayanın peşinden koşup, oldurabilme olasılığına âşık, hayatın sürüklediği bu koca nehirde akışa direniyorum kendimce...

Sürüklenirken birbirlerine tutunmaya çalışanların aslında ne de zayıf bağları olduğunu fark edip yine de olasılığa mahkûm, arıyorum arkadaşlarımı...

Yıllar alan beraberliklerin, derin kökleri olan birer ağaç zannettiğim o yemyeşil cıvıltının, aslında bir körpe çiçek kadar olduğunu görüyorum, zayıf kökleri ellerimden sarkarken seyrettiğim güzelliğin renklerinin giderek daha hızlı solduğunu fark ediyorum...

Yaşadığım üzüntünün nedeninin, ağaç zannettiğim yerde çiçek bulmam mı yoksa o çiçeğin elimde solması mı olduğunu bilemeden günler geçip gidiyor...

Arkadaşlık tanımlarımızın farklı olmasından kaynaklanabiliyor olabilir hüzünlerim belki de...

Arkadaşlık, güzel zaman geçirmenin ötesinde benim için...

Dostluk daha gerçek, daha samimi geliyor nedense...

Zor anlarda, zorun kolaylaşmasında arkadaş bulamadığımdan, çevremde dostlar görmemden belki...

Belki sadece sabun köpüğü eğlenceli ortamlarda niceliksel varlık gösterip niteliksel olarak o mutluluğun gerçekten paydaşı olma gerekliliği hissetmemelerinden...

Daha yüzeysel, derinliği olmayan, olması da beklenmeyen bir olgu belki de...

Dostluk ise, araya mesafeler, günler, hatta yıllar girmesine rağmen sitem etmeden kaldığımız yerden sohbete devam edebilme rahatlığı benim için...

Kusursuz olma beklentisinin olmadığı, karşındakinin en saf halini bilme, makyajsız, görünüşte sade ancak içerikte dolu, paylaşımların etkisi midir bilinmez, dopdolu geçen saatler gibi geliyor dostluk...

Bir hukuk meselesi, nesilden nesile aktarılabilen, farklı sosyal çevrelerin koruma duvarlarından sızabilecek kadar ince, orada yeşerip boy verecek kadar sağlam bir kimyasal madde...

Hiç anlatmadan da konuşabilmek aslında, çözüm olmasa da sorunlara sadece paylaşabilmenin, anlaşılabilmenin karşılıklı güvenin yansıması...

Kavga edebilmek aynı zamanda, küsmek karşınızdakine...

Küskünlüğün sevgiden olduğunu bilmek, küs kalamamak...

Kürkçü dükkanına koşa koşa dönüvermek, tekrar tekrar buluşmak, ayrı geçirilen zamanların acısını çıkarırcasına yaşamak birlikte...

Hatasını görmek ama hatasıyla sevmek karşınızdakini...

Zarar veriyorsa hatalar, elinden geleni yapmak düzeltmek için, üzülmek başka biri adına...

Onun da sizin için üzüleceğini bilmek...

Olur da sağlığınızı kaybederseniz, hastanede ziyaretçiniz olacağını bilmek...

Emri hak vâki olduğunda orada diğerleri arasında olup, sizin için gözyaşı dökeceğini bilmek...

Ardınızda kalanlara sahip çıkacağını bilmek...

Dostlarınıza sahip çıkın derim ben, bırakmayın onları...

Kan bağı değil belki çoğu zaman ama can bağlarınız onlar sizin...

Sort:  

Türkçe anlayış kapasitemin çok üzerinde bir yazılar dilimi olsa da, iki kere okuyup hepsini anladım :)
Ellerine sağlık,
Hayata bir yol arkadaşı ve bir kaç dost gerekiyor, bunlara sahip olanlara ne mutlu :)

:D
Dostlarınız hep çevrenizde olsun 🙏🏻

öncelikle merhabalar yazınızdan dolayı tebrik ederim ama arkadaşlık öyle bir ince çizgidirki bazıları en iyi dosttum diyecegi kişileri cok cabuk bulurken bazıları yıllarca bir sürü insan tanıyıp bir çogundan zarar gördükten sonra hiç ummadıgı kişi dosttu olur yani demek o ki benim sahsi fikrim bu hayatta iyi bir dosttum var diyebilmek için önce bir çok sever kandırılmak gerekiyor kolay bulunmuyor dost arkadas..

Merhabalar,
Evet öyle gerçekten... Çok zor bulunuyor dostluk... Tüketim toplumunun baskıcı, çıkar odaklı yaklaşımlarında elde tutmak bulmaktan daha da zorlaşıyor...
Kıymetini bilmek gerek dostların :)
Değerli katkınız için teşekkü ediyorum, umarım çevreniz dostlarınızla çevrili olur her daim...
Selamlarımla

teşekkür ederim cümlemiz için öyle olur inşallah kolay gelsin

@cinelonga gönderinizi beğendi ve oy vererek süsledi

Çok teşekkür ederim🙏🏻
Dostlarınız yanıbaşınızda olsun her daim...

olmayanın peşinden koşup, oldurabilme olasılığına âşık

Ben kaçmaya çalışıyorum bu aşktan. Sürekli karşıma çıkıyorsun :D

Kaçmakla kurtulmak mümkün değil sevgili Doktor :)
Deniz kenarında portakal bahçesine bakan herkes farklı görür manzarayı...
Biz o denizi doldurup, portakalları ayaklar altında ezip, ağaçları kesmek isteyenlere karşı durmayı seçtik sanırım...
Başka türlü olamam, ben buyum demenin sebebi o aşk...
Ben buyum demenin bedeli de o aşk...

Biraz öyle. Sadece daha güçlü olabileceğim bir zamanı bekliyoeum. Enerjiyi daha iyi kullanmak gerek


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.

Teşekkür ederim🙏🏻

Congratulations @asenakorkut! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @steemitboard:
SteemitBoard World Cup Contest - Semi Finals - Day 1


Participate in the SteemitBoard World Cup Contest!
Collect World Cup badges and win free SBD
Support the Gold Sponsors of the contest: @good-karma and @lukestokes


Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66765.98
ETH 3234.00
USDT 1.00
SBD 4.23