Sort:  

Po zdjęciu poznaję że jesteśmy w podobnym wieku :) Mam identyczne tylko postacie nieco inne :)

Drabinki w tle?
W takim razie zgaduję, że i imiona osób będą podobne - Kasia, Ania, Magda, Tomek, Krzysiek, Marcin. :D

Drabinki i ławeczki :) A miałaś takie z koleżanką na tle mapy ? I numer klasy na stoliku ?:) Też klasyki z tamtego okresu. Nie było też wtedy Jessik i Brajanów - ja ze swoim Bartłomiejem byłem już w awangardzie :)

Nie, zdjęcia koleżeńskiego nie mam, ale fakt - u wielu znajomych widziałam. A teraz fotograf, jak przyjeżdża do szkoły, to swoje tła wiesza. :D
U nas najbardziej nietypowy pod względem imienia był Krystian. :)

Sytuacja autentyczna usłyszana od zaprzyjaźnionych nauczycieli pracujących w szkole podstawowej bezmundurkowej ale o ustalonych w statucie zasadach ubioru uczniowskiego. Na radzie rodziców, przy dyskusji o statucie właśnie i wspomnianych zasadach zabiera głos jedna z matek i mówi coś w rodzaju:

"Ja bardzo przepraszam, ale coś trzeba zrobić z tymi graniczeniami dotyczącymi ubioru i wyglądu uczniów. Moja córka postawiła mi ultimatum, że muszę się zgodzić na jedną z następujących rzeczy:
-- kilka kolczyków w uszach,
-- lub tatuaż,
-- lub ostry makijaż na co dzień,
-- lub miniówki i obcasy na codzień.
Ale według tych zapisów, żadna z tych rzeczy nie jest dopuszczona - i co ja mam zrobić?"

Matka dziecka z 6stej lub 7mej klasy podstawowej. Także tak.

Klasyczny przykład nierzadkiej wcale sytuacji, w której to rodzice są wychowywani przez dziecko. :)

Aż dziw, że na tej liście panienka nie umieściła ufarbowania włosów lub zrobienia dredów.

Mój błąd. Było opcja farbowanie włosów ale o niej zapomniałem :-)

A nastolatki myślą, że są/będą oryginalne. Wszystkie postulaty dziewczęce banalne aż do bólu. :)

To czy szkoła uczy przydatnych w życiu rzeczy to inna kwestia
Jednak sam „fartuszek” ma być np widoczny po to by odróżniał uczni od reszty społeczeństwa będących na wagarach
Fartuszek ma przypominać uczniom ze idą do pracy odpowiedniej do swojego wieku
Uczniowie musza zrozumieć ze ich fartuszek to ich ubiór wlasnie w ich codziennej pracy jak i sama wizytówka
To czy zrozumieją by być dumnym z samego ich noszenia to już inna kwestia

Osobiście jestem na tak z fartuszkami
W UK wyglada to naprawdę profesjonalnie

W minionym ustroju tak właśnie było - zatrzymany o godzinie 10 na ulicy delikwent miał określoną "przynależność".

W UK mundurki są dobrze kojarzone - są częścią wizerunku szkoły, podkreśleniem jej tradycji. U nas, kiedy za ministra Giertycha padła zapowiedź "stroju jednolitego" opór wśród rodziców był ogromny i moim zdaniem zupełnie nieproporcjonalny do sprawy. Również gdy moja córka zaczynała szkołę i na pierwszym spotkaniu poruszona została sprawa mundurków, spora grupa rodziców była bardzo negatywnie nastawiona. Nie wiem, o co właściwie chodzi? Czy to taki nasz wybujały indywidualizm, czy głupie skojarzenia z PRL-em? Ogólnie wygląda to tak, że rodzice nie chcą mundurków i wysuwają argumenty takie jak wysoka cena stroju, strój wybrany kilka lat wcześniej, przez inną radę, tym rodzicom się nie podoba, "moja córka nie lubi spódnic", kamizelka jest niehigieniczna (cokolwiek to znaczy). Cuda na kiju.
Zresztą ci sami rodzice zwykle popierają dziecko, które na apel chce pójść w jakimś losowym stroju i tu pada argument typu "nie będę kupować synowi białej koszuli na głupie dwa apele".

Tak to u nas jest z regulaminami. :)
Porównaj sobie choćby realizację obowiązku szkolnego w UK i w Polsce. Czy w UK byłoby do pomyślenia, że rodzice kupują wczasy przed końcem roku szkolnego (bo taniej) i wyjeżdżają razem z dzieckiem?

yyyyyy no nie ma co porównywać :)
Choć nauczanie w Pl jest o wiele ""mądrzejsze"" na tych niższych niepłatnych szczeblach.
W UK nie ma opcji by dziecko nie poszło do szkoły bo ma takie widzimisie. Zaraz szkoła "siada" na takiego rodzica , robi wywiad środowiskowy itd itd .... wiesz , może nawet skończyć się odebraniem dziecka w skrajnych przypadkach.
Nie wspomnę też o karach pieniężnych za wagary ucznia.
Tak wię jest lepiej a z drugiej strony gorzej ......

A zresztą ...DO SZKOŁY trza iść i tyle

wię jest lepiej a z drugiej

Congratulations @bowess! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 63569.77
ETH 3424.28
USDT 1.00
SBD 2.50