Sort:  

Hmmm a "Śniadanie u Tiffany'ego" ? Albo coś mylę?
W ogóle bardzo fajny wpis - zwłaszcza co do Niebezpiecznych związków - zgadzam się w 100% świetna ekranizacja.

Nie było Oscara - nie ma Śniadania. :)
Była nominacja za scenariusz adaptowany. Do postu wybrałam tylko te, które nagrodę zdobyły, bo z nominowanymi wpis miałby kilometr długości. ;)

Bardzo dobrze, że podsunąłeś ten tytuł, bo to akurat znany film, a i książka jest warta przeczytania, choćby ze względu na to, że książkowa Holly ma nieco inny rys niż filmowa.

Aaaa tylko nominacja. Pacz pani a to się pomyliłem - zwracam honor.

Świetny artykuł, super zestawienie! Wielu się z niego ciekawych rzeczy dowiedziałem :)

Niektóre filmy i książki znam doskonale, ale widzę że i do nadrobienia jest parę tytułów.

Dziękuję! Starałam się wybrać głównie ciekawostki i smaczki poszczególnych tytułów. :)

Rewelacyjny wpis!!!

Po prostu niektóre książki doskonale nadają się do przeniesienia na ekran i wystarczy tylko nie zepsuć sprawy.

"wystarczy tylko nie zepsuć sprawy" :-D. Jeden tytuł: Wiedźmin.

Po wydaniu Lotu nad kukułczym gniazdem w 1962 zrobił zwrot - rzucił pisanie, założył komunę hippisów, eksperymentował ze środkami psychoaktywnymi.

Z tymi środkami (wiem o LSD) to on ostro eksperymentował również przed książką - to widać w opisie wizji bohaterów.

Podczas II wojny światowej był alianckim tajny agent o kryptonimie Peter John Rule.

Powinno być: tajnym agentem.

TYLKO tego nie zepsuj! No i gotowy pomysł na kolejny post. :) Wiedźmin to przykład piękny, błyszczący, ale jest tego więcej.

Tak, Kesey już wcześniej wiedział, co w trawie piszczy, po wydaniu książki po prostu poszedł całkowicie w tango.
Dzięki - to jest mój problem, że podczas pisania często uznaję, że warto zmienić szyk, formę, stronę bierną na czynną. No i niby poprawię, a zawsze coś przeoczę. Obiecuję poprawę. :)

Obiecuję poprawę. :)

Przecież to nie był żaden zarzut - tylko zwrócenie uwagi. Sam 15 razy poprawiam swoje teksty - pewnie dlatego piszę ich tyle ;-D.

No właśnie miałam jakieś oficjalne pismo składać w tej kwestii. ;)

Ustaw się w kolejce ;-).

Rozważna i romantyczna, to jest magnes na moją małżonkę. Oglądałem już tyle razy, że trudno zliczyć. Obszerny materiał napisany po mistrzowsku. Gratuluje.

Dziękuję! Ja też z przyjemnością oglądam ekranizacje Jane Austen. Serial "Duma i uprzedzenie" też jest super. Pamiętam, jak szedł bodaj w niedzielne wieczory - zasiadałyśmy z mamą obowiązkowo przed telewizorem. :)

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 62900.39
ETH 3357.78
USDT 1.00
SBD 2.47