@tipu yang jujur dan mereka bayar balik ganjaran 100% tanpa cas

in #teammalaysia6 years ago (edited)

Berita baik kawan kawan skalian. Di sini saya ingin mengenalkan kawan saya @elizacheng . Sebelum ini, pernah beberapa kali kawan saya menghantar mesej melalui @tipu bagi meninggalkan komen di post blog saya. Ketika saya melihat kepada komen, terperanjat saya kenapa afa orang begitu bodoh sekali. Hendak tipu pun janganlah bagitahu orang dengan nama sendiri @tipu?! Oh rupanya tidak. Ini adalah sejenis servis yang melibatkan upvote, meninggalkan komen di post blog yang diupvote, disamping itu robot @tipu akan membuat promosi untuk penghantar SBD. Nama @tipu adalah dari TIP Dan YOU => tipU. Lega saya bila dapat tahu ia tidak menipu. Cara fungsi dia macam ini, kamu menghantar 0.10SBD kepada @tipu, dalam memo sebulan URL yang ingin upvote. Robot akan memberi upvote setinggi 2.5 kali ganda kepada post blog yang diupvote! Segala SBD yang kamu sudah hantar itu, jikalau robot tidak dapat upvote dengan penuh, yang tinggal punya SBD akan dikembalikan. Katakan kamu menghantar 1.00SBD, Dan robot hanya boleh mengupvote dengan hanya 1.00, jadi robot akan kembalikan 0.60SBD kepada kamu. Beres! Kan? Kita sebagai ikan kecil di Steemit, selalu nampak ada kawan buat post blog yang handal, ingin memberi upvote yang kuat, tetapi sudah upvote pun tidak berkesan, hanya 1¢ ia naik. Siapa peduli? Dengan @tipu, kamu boleh mengupvote dengan lebih, memberitahu pengarang bahawa kamu sangat suka kepada karangan mereka!

Kebelakangan ini, @tipu telah memberitahu kami bahawa mereka memberi pulangan pelaburan 100% Terperanjat saya bila terbaca artikel tersebut! Jadi saya cuba membuat delegasi 20SP kepada mereka, dapat lebih kurang 27% selepas saya buat pengiraan. Alamak! Tertipu! Oh tidak. Rupanya, ganjaran kurasi adalah mengikut berapa keuntungan yang telah upvote. Maksud 100% oleh @tipu adalah mereka akan bayar balik ke semua ganjaran kurasi yang diupvote dengan menggunakan 20sp. Katakan 20sp cuma boleh upvote 1¢ dengan 100% kuasa upvote. Jadi 24 jam cuma boleh dapat 5 upvote yang berkualiti. 5x1¢=5¢ bahagi kepada harga Steem cuma ada 1.5¢ ganjaran SP jika sendiri buat upvote.

Gambar di atas merupai ganjaran yang dikeluarkan dari @tipu kepada saya. Mula-mula saya rasa kena tipu, tetapi bila saya membuat kajian terliti, pengiraannya seperti berikut:

0.015x365=5.475
5.475/20SP*% = 27.375%

Katakan lah harga pasaran sekarang adalah Steem/SBD=1, maka ganjaran bagi setahun adalah 27.375% !!! Ini belum kira lagi kalau esok harga SBD naik! Saya rasa teruja Dan ingin membuat blog ini untuk memberitahu kawan-kawan skalian bahawa ada servis sebegini. Di sini saya ingin mengambil peluang ini untuk memberitahu bahawa saya tidak berkait dengan @tipu kecualikan saya sendiri merupai seorang pengguna yang gembira. Sekiranya kamu suka, boleh lah cuba menggunakan servis upvote mereka. Jikalau rasa gembira Dan ingin melaburkan SP yang kurang efaktif digunakan, boleh cuba melaburkan kepada mereka melibatkan 27% bunga! Tinggi tu!

Di bawah adalah post blog mereka.

https://steemit.com/steemit/@tipu/just-a-reminder-tipu-pays-out-100-to-steem-power-delegators-0-fees

Sort:  

Thanks Tipu! Ofcourse, in English. LOLz

sangat informatif mr @davidke20 ..t.kasih atas pemberitahuan ini :)

Diri kita boleh membina ayat, bersama kami boleh membina jambatan. Jambatan kerjaya. Hidup #bahasa-malaysia. Hidup #teammalaysia !

haha..well said...semua orang sgt baik hati di teammalaysia..terbaikkk!!

hmmmm....

^^ mari saling bersilaturrahmi untuk menambah rezeki ^^

Sudah baca tuan punya post blog, syabas atas memberi bantuan kepada Steemian baru.

@davidke20 Ini "@tipu" tidak "tipu" orang XD

Tu la. Terperanjat aku bila nampak kena @tipu dari @elizacheng

You’ve been upvoted by TeamMalaysia Community :-

To support the growth of TeamMalaysia Follow our upvotes by using steemauto.com and follow trail of @myach

Vote TeamMalaysia witness bitrocker2020 using this link vote for witness

mantap tuan... resteem sket..

Boleh! Jangan tak resteem!

Oh! Versi Bahasa Melayu! Hebat betul! Jadi mesti kasih tip! lagi!!!

Alamak! Kena @tipu lagi 😂

Walaupun ditipu, tapi masih sangat HAPPY, kan?... :P

Bergulung di atas lantai ketawa sampai bantat tertanggal (ROTFLMAO)

😅😅😅😅😅

Dulu..mula-mula nampak @tipu saya tengok sekelip mata saja sebab ingatkan dia ni "tipu"...hahaha... Sekarang baru tahu apa itu @tipu dan kebaikannya. Terima Kasih. Penjelasan yang sangat bagus...

Betul betul. Selalu kita bagi upvote sahaja kepada orang mereka tidak diketahui. Sekiranya ada @tipu, boleh kita buat promosi.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 62302.26
ETH 2994.60
USDT 1.00
SBD 3.96