Welkom bij SteemWorld.org deel 2

in #steemworld6 years ago (edited)

Welkom terug bij deel 2 van mijn uitleg en vertaling van @steemchiller's SteemWorld.org

For my English and other speaking followers, this is a Dutch translation and manual for SteemWorld.org for the English and German versions you can find the links at my previous post or at the bottom of this post.

Bildschirmfoto 2018-03-15 um 19.38.45.png

In deel 1 legde ik uit dat ik een enorme fan ben van deze applicatie. Ik maak er regelmatig gebruik van en ik vond dat ik eraan moest helpen het meer onder de mensen te verbreiden. Één manier waarop ik dat doe is met het vertalen van de uitleg in het Nederlands.

Dit is het tweede deel van de uitleg. In deel 1 heb ik het bovenste gedeelte en de Account Tabs/Profiel Tabs vertaald en uitgelegd. In dit deel beginnen we dus bij Account Operations/Profiel Bewegingen.

Account Operations

Bildschirmfoto 2018-03-15 um 19.00.27.png

Hier kun je op chronologische wijze alle bewegingen zien die met jouw profiel te maken hebben. Je ziet hier op wie jij hebt gestemd, wie er op jou heeft gestemd, bij wie je een commentaar hebt gegeven, de beloningen die je hebt binnengehaald, etc. Alles is chronologisch en per dag (tot de laatste 7 dagen) gesorteerd, dus makkelijk na te zoeken.

Als je een bepaalde actie of beweging zoekt, kun je de filters gebruiken. Hier kun je bijvoorbeeld filteren op alleen inkomende bewegingen, dus stemmen of commentaren die jij hebt ontvangen op een bepaalde dag. Deze filters reageren gelijk.

Hartelijk dank aan @themarkymark die met de suggestie kwam om de ‘Producer Rewards’ te laten zien of te verbergen.

De meeste bewegingen hebben een korte samenvatting, wie de beweging betreft en wanneer het is gebeurt.

Als je meer details wilt zien, klik dan op het icoontje links naast het type beweging. Zodra je dat doet opent een nieuw venster met meer specifieke gegevens. Als iemand een commentaar op een post heeft geschreven zie je dat daar. Er is ook een directe link naar dat commentaar, wie de auteur is van de post en de korte naam van de post.

DQmSMktMR7yEwu3NBuTfGS47sPrfepJ8jsVcwskMETSoJah.gif

Recent Posts

Bildschirmfoto 2018-03-15 um 19.08.31.png

Hier zie je een overzicht van je laatste posts op Steem(it). Als je post nog actief is (niet is uitbetaald), is de tekst nog blauw. Als hij al is uitbetaald, dan wordt de tekst zwart. Net als onder Account Operations kunnen we op de post klikken voor meer details over die post:

Bildschirmfoto 2018-03-15 um 19.10.53.png

Onder Summary zie je een samenvatting van de post, wanneer deze is gemaakt, wanneer hij wordt uitbetaald, het bedrag, een link, de tags die je hebt gebruikt, mensen die erin zijn vernoemd en links waar je naartoe hebt verwezen in de post.

Wat ook interessant is, hier kun je het aandeel zien wat de auteur krijgt en wat alle curators gezamenlijk ontvangen. De post hierboven is al uitbetaald, dus je ziet precies het aandeel dat aan 'curation' is uitbetaald en wat ik als auteur heb ontvangen.

Het Transfer Amount is het bedrag dat jij of anderen hebben betaald aan booster services en/of bots om de post te promoten of meer zichtbaarheid te geven. Onder de tab ’Transfers’ zie je ook precies hoeveel er is betaald en aan wie/welke services deze bedragen zijn gegaan. Dit is waarschijnlijk de enige post waar ik geen booster bot heb gebruikt 😉. Daarom hieronder een screenshot hier van een post waar ik wel een booster bot heb gebruikt ter vergelijking.

Bildschirmfoto 2018-03-15 um 19.23.56.png

Op de tab 'Transfers' zie je precies hoeveel er is betaald, door wie en aan welke service. Hier zie je ook als je een bedrag hebt terug gekregen omdat die service niet een hele stem kon uitbrengen voor die waarde. In mijn screenshot zie je dat Qustodian 0.200 heeft terug gegeven. Dat is dan ook van het totaal bedrag afgetrokken. In totaal heb ik dus 7.387 SBD aan bot services betaald.

Bildschirmfoto 2018-03-15 um 19.15.59.png

Bildschirmfoto 2018-03-15 um 19.20.28.png

De Votes Tab is verdeeld in een tabel links, gesorteerd op waarde van de stem en een cirkeldiagram rechts naar percentage van het totaal aantal stemmen. Hartelijk dank aan @sjmstem voor je gulle stem, ik ben blij om te zien dat mijn werk wordt gewaardeerd. Dat is één van de hoogste stemmen die ik ooit van één persoon heb ontvangen.

Bildschirmfoto 2018-03-15 um 19.22.45.png

Onder de Images Tab zie je alle foto’s die zijn gebruikt in de post. Dit geeft je een compact overzicht van een post waar meerdere mooie foto’s zijn gebruikt. Als je ze wilt vergroten kun je nog steeds op een foto klikken en deze komt dan groter in een nieuw scherm.

Als je de post verkleint en je bent in een specifieke tab en je opent een andere post, dan ga je gelijk naar diezelfde tab. Zo kun je dus makkelijk wisselen tussen posts met foto’s als je een specifieke foto zoekt.

Bildschirmfoto 2018-03-15 um 19.25.20.png

Hier vind je een samenvatting van alle reacties die de post heeft gekregen. Deze reacties zijn gesorteerd op nieuwste bovenaan en oudste onderaan. Hier zie je mijn antwoorden op mensen die op mijn post gereageerd hebben.

Bildschirmfoto 2018-03-15 um 19.26.32.png

Als iemand je post heeft ge-resteemd/gedeeld op zijn of haar feed, dan zie je dat op deze tab.

Coming Author Rewards/Toekomstige Auteur Beloningen

Bildschirmfoto 2018-03-15 um 19.29.39.png

Let op! Klik eerst op ‘Refresh’, anders krijg je niks te zien.

In dit gedeelte zie je alle rewards die je nog moet ontvangen, gesorteerd naar tijd/datum. De eerste beloning die je gaat ontvangen is bovenaan.

Tools

Account Votes

Bildschirmfoto 2018-03-15 um 19.31.00.png

Hier heb je een mooi overzicht wie het meeste op jou stemt en op wie jij het meeste stemt. In mijn geval zijn @ervin-lemark, @toofasteddie, @qurator, @carribeanmon & @dailyrunner de personen op wie ik het meeste stem en @agirlis, @toofasteddie & @airmatti stemmen het meeste op mij!

Omdat ik een Voting Bot ‘Steemvoter’ gebruik, stem ik automatisch op alle posts van deze mensen, hier wordt dus ook rekening mee gehouden. Iedere stem die ik doe op iedere post van een bepaalde auteur, inclusief die van een actieve Voting Bot, tellen mee.

Manual Votes

Bildschirmfoto 2018-03-15 um 19.33.52.png

Als je favoriete site niet functioneert, kan je hier manueel stemmen op een post.

Search

Bildschirmfoto 2018-03-15 um 19.34.23.png

Deze tab is nog in ontwikkeling, maar het is de bedoeling dat je hier kunt zoeken naar een bepaalde tekst. Volg mijn posts en ik zal binnenkort ook de nieuwsbrieven vertalen. Zodra er meer ontwikkelingen zijn ben je een van de eerste die er vanaf weet.

Transfer

Bildschirmfoto 2018-03-15 um 19.35.40.png

Ook deze tab is bedoeld om een bedrag over te maken naar een ander profiel als je favoriete site zoals Steemit of Busy niet reageert of offline is.

Witnesses

Bildschirmfoto 2018-03-15 um 19.36.14.png

Dit is een overzicht van de top 100 getuigen. De knop helemaal rechts leidt je direct naar hun persoonlijke introductie pagina.

Conclusie

Dat is het voorlopige einde van de uitleg van SteemWorld.org Ik vind het een fantastische tool en hoop dat jullie deze mening met mij delen. Mocht je vragen of suggesties hebben, kun je gerust bij mij terecht en waar nodig zal ik ze aan @steemchiller doorgeven.

Mijn toekomstige posts over SteemWorld zullen in het algemeen vertalingen zijn van zijn nieuwsbrieven met wat er aan staat te komen en ander nieuws over SteemWorld.

Voor diegene die de post graag in het Engels willen lezen, kunnen hier klikken en voor diegenen die lieve Duits lezen kunnen hier klikken.

Ik hoop dat jullie deze post nuttig vonden en als jullie SteemWorld een goede tool vinden, zorg dan dat jullie @steemchiller ook ondersteunen door zijn posts te ‘upvoten’ en re-steemen.

Bedankt,

Doron

Sort:  

You got a 87.50% upvote as a Recovery Shot from @isotonic, currently working as a funding tool, courtesy of @wolfje!

  • Image from pngtree.com

@isotonic is the Bid Bot of the @runningproject community.
Earnings obtained by this bot, after paying to the delegators, are fully used to increase the SP of the @runningproject from which all affiliated members are benefited.
Check @runningproject posts in order to know further about.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 57959.67
ETH 2343.73
USDT 1.00
SBD 2.44